Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med å tolke svare på sosialstønaden min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte om sosialstønad, og fikk svar i dag.

Der stod det:

"1. Livsopphold med kr 4550,00 kr for peroiden 31.10.2013 til 30.11.2013"

Betyr dette at jeg ikke får noe utbetalt etter 30.11.2013?

Fordi jeg snakket med Nav på onsdag og de ville ha meg inn til møte etter nyttår.. Og da må jeg vel ihvertfall få støtte til det møtet??

Noen som vet hva det betyr? Støtte for kun èn måned, eller får jeg denne støtten i flere måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får støtten for én mnd ja. Jeg har fått et liknende brev, bare at det var beskrevet et tidsrom på 2 mnd.

Anonymous poster hash: 9f0b0...99d
  • Liker 2
Skrevet

Du får støtte for en måned, du må søke på nytt hver måned.

Anonymous poster hash: 63c82...ee4
  • Liker 7
Skrevet

Du får støtte for en måned, du må søke på nytt hver måned. Anonymous poster hash: 63c82...ee4

Ja.

Det er et enkeltvedtak. Forteller ingenting om fremtiden..

• Liker 1
Skrevet

Du skulle ha søkt allerede 1 november om stønad for desember.

Skrevet

Du skulle ha søkt allerede 1 november om stønad for desember.

Søkte 31 oktober.. Og sa tydelig fra om at jeg ikke plutselig kom til å få inntekt..

De har jo tilkalt meg inn til møte ETTER jul, og da burde de jo gi meg stønad fram til den tid...

Skrevet

Søkte 31 oktober.. Og sa tydelig fra om at jeg ikke plutselig kom til å få inntekt..

De har jo tilkalt meg inn til møte ETTER jul, og da burde de jo gi meg stønad fram til den tid...

Du kan fortsatt søke. Den kommentaren var tull.

Saken din ligger jo nå lett tilgjengelig formen ny måned.

Det er ikke slik at man "gir beskjed" om at man ikke skal tjene penger på en stund....

Man skal bestrebe å få seg jobb, eventuelt må man dokumentere at man er for syk e.l.

Anonymous poster hash: 8f859...b0a

• Liker 1
Skrevet

Du kan fortsatt søke. Den kommentaren var tull.

Saken din ligger jo nå lett tilgjengelig formen ny måned.

Det er ikke slik at man "gir beskjed" om at man ikke skal tjene penger på en stund....

Man skal bestrebe å få seg jobb, eventuelt må man dokumentere at man er for syk e.l.

Er jo stress å måtte sende inn regninger, kontoutskrifter osv + fylle ut det skjemaet igjen da..

Jeg har dokumenter på at jeg er syk

Skrevet

Er jo stress å måtte sende inn regninger, kontoutskrifter osv + fylle ut det skjemaet igjen da..

Du trenger ikke sende alt på nytt antagelig.

Men det er jo grunner til at det er "tungvint" som du kaller det.

• Liker 1
Skrevet

Du burde jo ha flust av tid til å fylle ut ny søknad. Det er ikke sånn at selv om du mener at du ikke kommer til å tjene penger på en stund så vil Nav fylle opp kontoen din... Litt må du da tåle å yte for å få noe...

Anonymous poster hash: c8bdf...b2c

• Liker 5
Skrevet

Å få seg jobb er gjerne en god ide.

Anonymous poster hash: 67483...48e

Skrevet

Det er et tre siders skjema, det bør du kunne klare, når det er alt du har å gjøre en måned. Du trenger heller ikke like mye dokumentasjon som første gang, bare oppdatert kontoutskrift, eventuelle kvitteringer på ting du søkte stønad til, og dokumentasjon av andre utgifter neste måned. Sosialstønad er ment å være en kortvarig hjelp, og da trenger Nav dokumentasjon på at din økonomiske situasjon ikke har endret seg nevneverdig. Lengre vedtak får du gjerne etter en stund, når du er blitt kartlagt mere.

Anonymous poster hash: fb9e5...fba

Skrevet

God jul!

Anonymous poster hash: c8bdf...b2c
Skrevet

Du skal få penger rett i lomma fra staten uten å jobbe for det og synes det er stress å fylle inn ett skjema på én måned? Bortskjemtheten lenge leve.

Anonymous poster hash: 4593b...894

• Liker 3
Skrevet

Som folka skriver så får du stønad for én mnd av gangen for at du ikke skal få mulighet til å "gi beskjed" om at du ikke gidder stresse med å komme deg ut i jobb med det første.

Argumentet med at det er "stress" for en hjemmeværende person å arbeide én time per mnd for å motta trygd er tull.

Skrevet

Haha, herregud.. Alltid skal det være sånne anonyme mennesker som skal lire av seg sinnet sitt på folk som spør om ting som har med NAV å gjøre..

Det jeg mener med at det er stress, er at jeg sliter med det jeg sliter med, som gjør at jeg IKKE under noen omstendigheter kunne arbeidet nå. Og at jeg skal stresse hver måned med å ikke vite om jeg har penger å leve for neste måned er faktisk ikke sunt for noen. - Som igjen fører til forverring av det jeg allerede sliter med.

Dere grinebittere burde kanskje se ting fra et annet perspektiv før dere raser av dere. Tragisk ;)

• Liker 1
Skrevet

Haha, herregud.. Alltid skal det være sånne anonyme mennesker som skal lire av seg sinnet sitt på folk som spør om ting som har med NAV å gjøre..

Det jeg mener med at det er stress, er at jeg sliter med det jeg sliter med, som gjør at jeg IKKE under noen omstendigheter kunne arbeidet nå. Og at jeg skal stresse hver måned med å ikke vite om jeg har penger å leve for neste måned er faktisk ikke sunt for noen. - Som igjen fører til forverring av det jeg allerede sliter med.

Dere grinebittere burde kanskje se ting fra et annet perspektiv før dere raser av dere. Tragisk ;)

Du får finne deg et land med bedre ordninger å bo i, da.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ingen som har rast mot deg her.

Du har blitt gitt en del forklaringer du selv har svart helt elendig på.

Dersom du hadde skrevet sykdom ville de fleste tolket det som noe annet enn at det bare er "stress" og "tungvint" . Det var nemlig dine ord.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ingen som har rast mot deg her.

Du har blitt gitt en del forklaringer du selv har svart helt elendig på.

Dersom du hadde skrevet sykdom ville de fleste tolket det som noe annet enn at det bare er "stress" og "tungvint" . Det var nemlig dine ord.

Ikke det?

"Du skal få penger rett i lomma fra staten uten å jobbe for det og synes det er stress å fylle inn ett skjema på én måned? Bortskjemtheten lenge leve" og "Det er et tre siders skjema, det bør du kunne klare, når det er alt du har å gjøre en måned." Og kommentaren med at jeg kan skaffe meg en jobb..

Jeg skrev lenger opp her at jeg har dokumenter på at jeg er syk.

Skrevet

Og at jeg skal stresse hver måned med å ikke vite om jeg har penger å leve for neste måned er faktisk ikke sunt for noen. - Som igjen fører til forverring av det jeg allerede sliter med.

Det behøver du neppe. Vanligvis må man søke for hver enkelt måned i starten, men etter 2-3 måneder, når saksbehandler har blitt kjent med situasjonen din, vil du sannsynligvis kunne få vedtak for flere måneder av gangen.

Anonymous poster hash: fb9e5...fba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...