AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Jeg er 21 år, og bor fortsatt hjemme på grunn av studier. Hjemme bor også lillesøsteren min, som er 6 år yngre enn meg. I det siste har jeg følt veldig på at mamma gjør forskjell på oss. For et par uker siden dro familien min på helgebesøk til annen familie, mens jeg ble hjemme på grunn av studiene. Jeg spurte mamma om hun kunne kjøpe et par gensere for meg da de var på besøk hos familien (annet land), fordi de er billigere der enn i Norge, og hun sa at hun skulle se hva hun fant. Da de kom hjem fra besøket, hadde ikke mamma kjøpt noe til meg, fordi hun synes det er vanskelig å kjøpe ting når jeg ikke er med. Greit nok det, men hun hadde kjøpt klær til søsteren min for 2500 kr. På en siden føler jeg at det er dumt av meg å reagere på dette, da jeg får bo hjemme og på den måten får spart til leilighet. Samtidig synes jeg det er vondt at mamma ikke engang prøver å behandle oss likt ved å si at jeg kan finne noe her i Norge hun kan kjøpe til meg eller noe. Dette er en enkelt hendelse, men særlig det siste året har dette skjedd flere ganger. Søsteren min får en dyrt plagg, jeg får nada.. En annen grunn til at dette gjør vondt for meg, er at pappaen min aldri forskjellsbehandler oss på denne måten. Dersom han kjøper noe til søsteren min, gir han meg samme verdi i penger eller gir meg noe annet. Dette får meg rett og slett til å føle at mamma er mer glad i søsteren min enn meg... Jeg har egentlig ikke noe konkret spørsmål, men hadde vært fint å få svar fra andre mødre.. Anonymous poster hash: ef0cf...f7a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Du er over 18 bla bla. (Bare forventer et slikt svar på KG) Jeg synes det er dårlig gjort å bruke 2500kr på ett barn, og ingenting på et annet barn. Men spør moren din om hvorfor hun er sånn!Anonymous poster hash: 36817...8a2 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Søsteren din er et barn, du er voksen. Lev med det.Anonymous poster hash: 918b2...186 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 Søsteren din er et barn, du er voksen. Lev med det.Anonymous poster hash: 918b2...186 Dette var et dårlig svar. Jeg er 35 og min søster er 32 og til den dag i dag har aldri mamma forksjellbehandlet oss. Har hun fått 5000 har jeg også fått det. Nå er mine barn små men jeg kunne aldri ha forskjellbehandlet dem. Anonymous poster hash: aaa3c...2f2 1
strawberry Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 (endret) Jeg tenker at når du var 16 så fikk du kanskje din porsjon med dyre klær o.l? Altså at du har vel fått spandert på litt av hvert gjennom livet, og hun er jo noen år yngre enn deg og nå er det hennes tur? Men er jo godt mulig hun har fått like mye som deg og vel så det, det vet jo ikke jeg, men bare en tanke. Men siden du er såpass voksen så går det vel an å snakke med henne om det på en voksen måte dersom det plager deg, og høre hvorfor det er sånn? Endret 22. november 2013 av strawberry 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Det synes jeg er rart. Hun vet vel hvilken str. du bruker? Og sånn ca. klesstil? For øvrig husker jeg at min mor heller ikke likte å kjøpe klær for meg da jeg var tenåring uten at jeg var med, men en gang de var på ferie uten meg fikk jeg i det minste en samling dvd-er da de kom hjem. Jeg synes de burde brukt noen kroner på å kjøpe noe fint til deg selv om de ikke kjøpte klær. Særlig siden det blir 2500 på søstera di, og 0 kr. på deg, liksom.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Hvis du bor der gratis sånn at du får spare til bolig, så synes jeg kjerringa er mer enn rimelig. 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Jeg tenker at når du var 16 så fikk du kanskje din porsjon med dyre klær o.l? Altså at du har vel fått spandert på litt av hvert gjennom livet, og hun er jo noen år yngre enn deg og nå er det hennes tur? Men er jo godt mulig hun har fått like mye som deg og vel så det, det vet jo ikke jeg, men bare en tanke. Men siden du er såpass voksen så går det vel an å snakke med henne om det på en voksen måte dersom det plager deg, og høre hvorfor det er sånn? Jeg har aldri manglet noe, det har jeg ikke. Men foreldrene mine har betydelig bedre økonomi i dag enn de hadde for bare noen år siden. Jeg har aldri i mitt liv vært på shopping med mamma og fått klær for 2500 kr på en og samme tur. Jeg har ikke noe lyst til å ta det opp egentlig, ettersom jeg ikke føler at jeg har krav på å få klær bare fordi søsteren min har fått det. Jeg blir bare litt lei meg. Anonymous poster hash: ef0cf...f7a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 Du kan jo se på det omvendt: moren din gir deg flere tusen hver måned ved å la deg bo hjemme som voksen. Det mest vanlige er vel å flytte ut når man er 18-19 år og ferdig med videregående, så hvis du bor gratis hjemme (du får gratis mat også?) kan du jo regne kanskje 8000 kroner spart hver eneste måned... (5000 kr for hybel, 2000 kr for mat, pluss hygieneartikler og sånt) Anonymous poster hash: 11069...e86 8
miramis Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Du er 21 og klager over at din lillesøster på 15 får klær av mor? Dra fingen ut av ræven og flytt ut, prøv å skaff deg litt verdighet. 2
Britt Banditt Skrevet 24. november 2013 #11 Skrevet 24. november 2013 Søsteren din har vel ikke jobb regner jeg med? Du studerer jo og har forhåpentligvis jobb ved siden av eller mottar studielån? Du er over 18 år, søsteren din er bare 15, og det er ikke rart at hun får klær av moren din og ikke du. Tipper du gjorde det samme da du var 15, og at søsteren din ikke lenger får det når hun blir 21. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Handlet dette om at hun skulle kjøpe genserne FOR deg, eller til deg? Jeg synes ikke du kan forvente at hun skal kjøpe de TIL deg, men om hun bare skulle kjøpe de og du skulle betale selv fordi du ville spare penger kontra å handle i Norge, synes jeg hun burde ha gjort det. Jeg synes det er logisk at en femtenåring får mer enn en som er voksen, jeg mener at det ikke er forskjellsbehandling. Klær, sminke, sko og sånt må du ordne selv, men om søsteren din hadde fått noe "unødvendig" som du ikke fikk hadde det kunne vært snakk om forskjellsbehandling. Anonymous poster hash: 5cdcf...1f6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #13 Skrevet 24. november 2013 Du HAR vært 15, er nå 21 og har helt andre behov. Du er voksen og skal klare deg selv. Du kan selvfølgelig ikke forvente å få det samme som en 15 åring. Hva fikk du når du var 15? Fikk du klær eller gikk du rundt naken?Anonymous poster hash: 3d457...a73 1
Gjest Ciegus Skrevet 24. november 2013 #14 Skrevet 24. november 2013 Din mor har forsørgerplikt for din søster, ikke for deg. Og din mor subsidierer din boligsparing ved at du kan bo gratis. Det er verd jævla mye mer enn noen klær. Du er faktisk voksen. Skulle tatt seg ut om søstera mi som da var 30 skulle vært lei seg da jeg fikk klær og lommepenger av mamma og pappa da jeg var 14. Nå når vi alle er voksne er de selvfølgelig rettferdige og gir for samme beløp til alle. Ja, det er kjipt å bli voksen, men sånn er livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå