AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Snart er det tid for å søke seg inn på skoler igjen. Nok engang står jeg som et spørsmålstegn - hva vil jeg studere? Er det noen som er flinke med dette, eller som vet om en side hvor man kan ta en karrieretest av et slag? Jeg har alltid vullet studere vetrinær eller psykologi, men nå har det helt forsvunnet. Utgangspunktet mitt er ikke så bra heller, med knappe 3,8 i snitt. Setter pris på all hjelp. Hva elsker jeg? Aner ikke.. Anonymous poster hash: 0467f...c7c
Marie90 Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Det kan ikke vi svare på for deg. Men jeg vil anbefale å ta deg noe tid til å reise, ta kurs, interessante internship, møte nye mennesker. Se på det som en prosess - ikke la deg presse til å ta disse valgene med en gang fordi "det er det man skal".
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Trenger du å "bli noe" da? Lytt nøye til denne du: http://www.youtube.com/watch?v=CifjeXlmBCg Anonymous poster hash: ebbd3...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 3e587...975
englove Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Det er ikke noe du trenger å stresse med, men utdanning.no har et jobbkompass som er veldig greit å sitte å leke med. http://utdanning.no/jobbkompasset/
JamesHardy Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 På studentum.no er det mulig å ta en test for å se hva som kanskje kan passe.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Det kan ikke vi svare på for deg. Men jeg vil anbefale å ta deg noe tid til å reise, ta kurs, interessante internship, møte nye mennesker. Se på det som en prosess - ikke la deg presse til å ta disse valgene med en gang fordi "det er det man skal". Takk.. Jeg har reist mye, møtt masse mennesker og opplevd mye allerede i en alder av 19. Dette året går jeg på B flkehøgskole. Jeg prøver å ikke la meg presse, men slik jeg ser det nå er det viktig å få tatt seg en utdanning, slik at jeg har noe "safe" å holde meg til, Det er ikke noe du trenger å stresse med, men utdanning.no har et jobbkompass som er veldig greit å sitte å leke med. http://utdanning.no/jobbkompasset/ Takk - leser rundt! På studentum.no er det mulig å ta en test for å se hva som kanskje kan passe. Skal jeg prøve meg på - takk! Anonymous poster hash: 0467f...c7c
Gjest Grapefrukt Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 (endret) Bla gjennom studiekatalogen og se. Med 3.8 i karakter er det begrenset hva du kan gjøre dessverre. Psykolog og vetrinær er dessverre utelukket for deg. Er ca 6 eller A i snitt på psykologi, og på årsstudium/bachelor er det 4.5 + da jeg sjekket sist. Vetrinær er også høyt. Men det er masse yrker der ute. Hva med sykepleier eller lærer for eksempel, det er lave snitt på. Hvis du absolutt ikke vet det kan du jo ta et friår og tenke på det, eventuelt ta opp igjen fag. Hvis du VIRKELIG vil noe og jobber virkelig hardt for det, uansett hvor lang tid det tar, kan du oppnå nesten akkurat det du vil. Endret 22. november 2013 av Grapefrukt
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #9 Skrevet 22. november 2013 Bla gjennom studiekatalogen og se. Med 3.8 i karakter er det begrenset hva du kan gjøre dessverre. Psykolog og vetrinær er dessverre utelukket for deg. Er ca 6 eller A i snitt på psykologi, og på årsstudium/bachelor er det 4.5 + da jeg sjekket sist. Vetrinær er også høyt. Men det er masse yrker der ute. Hva med sykepleier eller lærer for eksempel, det er lave snitt på. Hvis du absolutt ikke vet det kan du jo ta et friår og tenke på det, eventuelt ta opp igjen fag. Hvis du VIRKELIG vil noe og jobber virkelig hardt for det, uansett hvor lang tid det tar, kan du oppnå nesten akkurat det du vil. Det skal jeg gjøre! Og ja - det er jeg klar over. Jeg ønsker å studere utenlands, det hjelper også litt. Jeg har helt lagt fra meg psykologi og veterinær - mest pga innhold. Jeg er veldig glad i dyr, å lese, redigere film, spille/synge musikk, trene osv. Jeg ønsker en jobb hvor jeg kan reise, eller bosette meg i utlandet. Av og til lurer jeg mer på å om plassen å studere betyr mer for meg enn selve studiet. Anonymous poster hash: 0467f...c7c
Gjest Grapefrukt Skrevet 22. november 2013 #10 Skrevet 22. november 2013 (endret) Det skal jeg gjøre! Og ja - det er jeg klar over. Jeg ønsker å studere utenlands, det hjelper også litt. Jeg har helt lagt fra meg psykologi og veterinær - mest pga innhold. Jeg er veldig glad i dyr, å lese, redigere film, spille/synge musikk, trene osv. Jeg ønsker en jobb hvor jeg kan reise, eller bosette meg i utlandet. Av og til lurer jeg mer på å om plassen å studere betyr mer for meg enn selve studiet. Anonymous poster hash: 0467f...c7c Så bra at du har funnet litt ut av det Det er en ting du må vite om utenlandske studier, og det er å gjøre en VELDIG grundig sjekk om studiet er gyldig i norge. Det er nemlig endel som brenner seg på å ta utdanning i utlandet, også får de den ikke godkjent i norge. Det er greit, i tilfelle du ombestemmer deg og vil bo i norge når du blir eldre. Det finnes film og fjernsynsvitenskap og masse annet man kan studere. Filmskolen for eksempel. Idrett, ernæringsvitenskap, reiseliv, ja en hel masse studier man kan ta i norge og utlandet. Den studiekatalogen kan man bestille også tror jeg. Da er det jo bare å bla gjennom og se. Endret 22. november 2013 av Grapefrukt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå