Gå til innhold

HR & Personalledelse eller øk.amd? HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å studere HR & personalledelse eller Øk.adm. Da nettbassert. Saken er den at jeg er helt elendig i mattematikk og faktisk en mulighet for jeg at jeg har dyskalkuli. Jeg har ingen interesse for det heller, men liker økonomi. Jeg har en mann som er svært god i akademiske fag så jeg kan jo få god hjelp hjemme. (han går på inginørlinjen).

Er dette helt tullete av meg eller skal jeg hive meg ut i det. Er nå i permisjon, men jobber som Kontorleder i helsesektoren. Jeg har bare en medisinsk sekretær utdanning, men fikk jobb med en gang å ble kastet inn i kontorleder stillingen å taklet det svært fint.

Jeg har ett stort ønske om å få jobbe med Bestilling av reiser, hotellbooking, lønn osv innenfor olje eller maritimt. Jeg er en skikkelig kontor skubber å er svært god på det-

Takker for svar.

Anonymous poster hash: 6ff08...9de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville nok ha gått for Øk.adm. dersom du tror det er gjennomførbart. Med litt innsats og god hjelp innen matematikken så burde det nok gå bra, for mattepensum i graden er ikke uoverkommelig. :)

Det vil føre til at du får en mer allsidig utdannelse, hvor du fortsatt kan spesialisere deg innen organisasjon og ledelse e.l. som gir grunnlag for å jobbe innen HR. Samtidig blir du ikke låst til denne type stilling og kan utføre andre økonomi-/kontorfunksjoner også, noe som antakeligvis vil gjøre deg mer attraktiv for en arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 7b350...615

Anonymous poster hash: 7b350...615
Skrevet

Styr unna øk/adm om du er på nippet til dyskalkuli. Det første året baserer seg på mye matte, statistikk og bedriftsøkonomiske beregninger. Om du er god i akademiske fag (som du selv sier) ville jeg heller anbefalt den personalledelse-linja.

Det med lønn går an å ta ekstra emner innenfor - man trenger ikke være særlig god i matte, men man må forstå helheten og hva man holder på med. Implisitt derivasjon, integrasjon og grafer er ikke du får mye bruk for - men det kommer til å ta mye tid første året på et øk/adm studie.

Hva tror du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...