AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 I sommer var jeg og en venninne i Tyrkia. Selvfølgelig fikk vi mer enn nok oppmerksomhet fra gutter, og siden vi lever i Facebook-alderen, ville de selvfølgelig legge oss til som venn. Vi brukte kun mitt navn ettersom jeg har æ/ø/å i etternavnet mitt slik at de ikke finner meg på facebook. Trodde jeg. I kveld la nemlig en av dem meg til som venn på Facebook. Dette er riktignok en av de som var minst "på", men allikevel. Det er ikke uhøflig å ikke godta vel? Jeg trodde han hadde glemt oss og funnet seg noen nye, vi dro derfra i slutten av juni... Er det rart jeg synes det er "creepy"? Anonymous poster hash: 07777...b84
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Det er selvsagt helt opp til deg om du vil svare eller ei. Men jeg syns det er rart å reagere med at det er "creepy", fremfor å ta det som et kompliment. Men så er ikke jeg en kvinne heller... Anonymous poster hash: 36644...366
Gjest HappyWaffle Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 bare å la være å godta det. blokker han om du syns det er ekkelt. men skjønner ikke hvorfor dere ikke bare ga falskt navn om dere ikke ville at de skulle finne dere
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 Det er selvsagt helt opp til deg om du vil svare eller ei. Men jeg syns det er rart å reagere med at det er "creepy", fremfor å ta det som et kompliment. Men så er ikke jeg en kvinne heller... Anonymous poster hash: 36644...366 Grunnen til at jeg synes det er creepy, er fordi det snart har gått et halvt år siden jeg dro derfra, jeg trodde (håpet) han hadde glemt meg dagen etter. Anonymous poster hash: d1b72...3e3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Nei, det var ikke creepy. Oppgir man navn og henger med folk er det slikt som skjer. Bare å ikke godta det. Ikke noe problem.Anonymous poster hash: f5189...514 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 men skjønner ikke hvorfor dere ikke bare ga falskt navn om dere ikke ville at de skulle finne dere Tenkte ikke så langt der og da... Trodde som sagt ikke at han skulle finne meg. Har prøvd selv, og det går ikke hvis man skriver navnet mitt med en "erstattende bokstav" (f.eks. "aa" i stedet for å) Anonymous poster hash: d1b72...3e3
Bernardette Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Du gav ham navnet ditt, og syns det er "creepy" at han faktisk fant deg? Ja det var logisk. 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Nei, det var ikke creepy. Oppgir man navn og henger med folk er det slikt som skjer. Bare å ikke godta det. Ikke noe problem.Anonymous poster hash: f5189...514 Vi hilste på ham hver dag i en uke (altså: "hei") og snakket såvidt med ham mens vi ventet på bussen som skulle ta oss til flyplassen. Visste ikke at vi gjorde slikt inntrykk. Anonymous poster hash: d1b72...3e3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #9 Skrevet 22. november 2013 Det er mange der som nå bruker norske jenter som en billett vekk derfra. Bare husk det, og blokker. Anonymous poster hash: 7a888...90d 1
Gjest Linaria Skrevet 22. november 2013 #10 Skrevet 22. november 2013 Det er virkelig ikke helt umulig å finne noen bare fordi de har uvanlige bokstaver i navnet sitt. Jeg hadde funnet en kineser om jeg var interessert nok... Altså, man kan bytte til et hvilket som helst tastatur i verden med noen enkle endringer på dataen.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #11 Skrevet 22. november 2013 Du gav ham navnet ditt, og syns det er "creepy" at han faktisk fant deg? Ja det var logisk. Det jeg synes er creepy, er at han ikke fant meg MED EN GANG. Han må ha lagt litt effort i det, ettersom navnet mitt må staves med "norsk alfabet". Anonymous poster hash: d1b72...3e3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #12 Skrevet 22. november 2013 Det er virkelig ikke helt umulig å finne noen bare fordi de har uvanlige bokstaver i navnet sitt. Jeg hadde funnet en kineser om jeg var interessert nok... Altså, man kan bytte til et hvilket som helst tastatur i verden med noen enkle endringer på dataen. Ja, det er jo forsåvidt sant... Men allikevel: Det er altså snart et halvt år siden. Det er DET jeg synes er creepy. Anonymous poster hash: d1b72...3e3
Gjest Raindrops Skrevet 22. november 2013 #13 Skrevet 22. november 2013 Jeg kan være med på at det er litt sært at han legger deg til etter så langt tid, men er dette så mye å filosofere og la seg plage over da? Bare blokk han å gå videre, jeg tviler sterkt på at han kommer på døren og spør hvorfor du ikke addet han. 3
Gjest Linaria Skrevet 22. november 2013 #14 Skrevet 22. november 2013 Kanskje han egentlig ikke hadde tenkt å legge deg til, men så fikk han plutselig lyst helt tilfeldig eller ble påminnet deg på en eller annen måte. Det kan være mange grunner, men du behøver jo ikke godta
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #15 Skrevet 22. november 2013 Tenkte ikke så langt der og da... Trodde som sagt ikke at han skulle finne meg. Har prøvd selv, og det går ikke hvis man skriver navnet mitt med en "erstattende bokstav" (f.eks. "aa" i stedet for å) Anonymous poster hash: d1b72...3e3 Han har vel lært seg copy + paste da Anonymous poster hash: f1458...a54 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #16 Skrevet 22. november 2013 I sommer var jeg og en venninne i Tyrkia. Selvfølgelig fikk vi mer enn nok oppmerksomhet fra gutter, og siden vi lever i Facebook-alderen, ville de selvfølgelig legge oss til som venn. Vi brukte kun mitt navn ettersom jeg har æ/ø/å i etternavnet mitt slik at de ikke finner meg på facebook. Trodde jeg. I kveld la nemlig en av dem meg til som venn på Facebook. Dette er riktignok en av de som var minst "på", men allikevel. Det er ikke uhøflig å ikke godta vel? Jeg trodde han hadde glemt oss og funnet seg noen nye, vi dro derfra i slutten av juni... Er det rart jeg synes det er "creepy"? Anonymous poster hash: 07777...b84 Vil du ikke ha kontakt, så blokkerer du han bare for å være på den sikre siden. Anonymous poster hash: cfdbf...fb3 1
Arlea Skrevet 22. november 2013 #17 Skrevet 22. november 2013 Jeg hadde ikke godkjent. Har aldri hatt dårlig samvittighet for å slette noen/blokkere/la være å godta venneforespørsler, ikke når de bor i et annet land og jeg mest sannsynlig aldri vil møte dem igjen. Jeg tror det er en helt annen kultur på det med facebook-venner i enkelte land. Jeg har aldri hatt noen syden-flørt, men har opplevd at guider, hotellansatte og andre som jeg har møtt og gitt navnet mitt til har lagt meg til. Samtlige hadde jeg aldri tatt kontakt med over nettet selv, så jeg har egentlig ikke dårlig samvittighet for å decline venneforespørsel. Hvis de la til meg, så betyr det sannsynligvis at de legger til de fleste vestlige kvinner de møter på, så de er nok vant til å bli "avvist". Har selv ø i etternavnet mitt, men kan søkes opp hvis man skriver o istedet.
Lutetium 71 Skrevet 22. november 2013 #18 Skrevet 22. november 2013 (endret) Et googlesøk med "site:www.facebook.com" og <fornavn etternavn> finner det meste. Man må ikke bruke facebooks egen søkemotor. Endret 22. november 2013 av Lutetium 71 2
Gjest Fjotten Skrevet 23. november 2013 #19 Skrevet 23. november 2013 Siden når var det vanskelig å skrive ø æ og å på et engelsk tastatur...? Hørt om numpad? Eller kanskje å endre skriftspråk til norsk? Eller google "Norwegian alphabet"? Jøss. Skikkelig "effort". Vi lever dessverre ikke i noen facebook alder, heller.. Uansett. Overreagerer. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #20 Skrevet 23. november 2013 Det var jo du som ga navnet. Neste gang er det vel bare å si; ikke interessert! Anonymous poster hash: 9b0ca...ead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå