Gå til innhold

Hun er gal. Verdt å satse på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud, hun er så spennende, interessant og underholdende. Så herlig på alle mulige måter. En åpen bok som forteller deg alt, og som du også kan fortelle alt til. Kan preike skit med henne i timesvis uten at det bli kjedelig, akkurat som med mine mannlige venner. Kompis-materiale, rett og slett. Og sexy i tillegg. Masse selvironi. Vi kan flire av alle issues'ene hennes, og hun tar det aldri personlig. God humor. Hun er faktisk morsom, og ikke bare ufrivillig heller.

Men hun er så gal. Hjernen hennes er som en ping-pong-ball som løper løpsk oppi der. Hun skifter følelser og meninger like ofte som jeg skifter sokker. Har bl.a. en sex-liste som ikke ligner grisen. Ikke at det i seg selv plager meg, men det er en del av denne ubestemmeligheten hennes. Også er hun hensynsløs, ikke fordi det er noe vondt i henne, men rett og slett fordi hun ikke tenker på hvordan andre mennesker kan reagere på det hun sier og gjør. På en måte både beundrer jeg den egenskapen og finner den tiltrekkende, men samtidig finner jeg den skremmende også.

Hun sårer meg sånn ca. et par ganger til dagen i gjennomsnitt, men så er jeg nok en litt sart person også. Tror jeg må bli en sterkere person for å være sammen med henne, for jeg vil ikke plage henne med ting hun ikke kan gjøre noe med heller. Det vil bare bryte henne ned på sikt hvis jeg skal bruke sånne ting mot henne. Er helt sikker på at hun ikke ønsker å såre meg, men det er igjen denne ADHD-aktige personligheten hennes som gjør at hun bare plumper ut med det første hun måtte tenke på. Eier ingen impulskontroll. Og igjen, jeg både elsker det og syns det er skummelt.

Føler jeg dømmer henne når jeg blir snurt over et eller annet hun har sagt som hun har tenkt på. Og det er dumt, for hun dømmer aldri meg, selv om jeg ikke er Mr A4 heller. Sånn som det er nå føler jeg at hvis jeg virkelig satser på henne, går inn med hud og hår og sier det er henne jeg vil ha, vil jeg komme til å få noen av de beste årene av mitt liv. Men er også redd det vil ende i katastrofe. Jeg er f.eks. ikke så sikker på at hun takler å være trofast. Hun har selvsagt aldri vært i et forhold, bare masse pulevenner og ONS. Seksualiteten hennes er litt sånn typisk mental-tilfelle. Bruker sex som bekreftelse på at hun er verdt noe. Det er godt mulig jeg vil komme til å måtte akseptere et mer åpent forhold med henne for at hun skal være lykkelig. Og i prinsippet har jeg veldig lyst til å være i stand til det, men vet ikke om jeg er det emosjonelt. Er som sagt et sartere menneske enn henne.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, for jeg har jo egentlig bestemt meg for hva jeg vil: Jeg vil gi det en sjanse, satse på henne, og heller ta støyten når det går til helvete.

Men det som hadde vært litt greit hadde vært om det finnes noen andre sånne ADHD-aktige kvinner på dette forumet, noen "mental-tilfeller" med kjærester som kanskje kan fortelle meg litt om hvordan kjærestene deres takler dere? Jeg vil så gjerne takle henne, for hun er så fantastisk.

Anonymous poster hash: 5f286...523
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun sårer deg, tenker ikke over hva hun gjør, å du syns hun er gal?

ville ikke akkurat satset på noe sånt med tanke på hvordan du beskriver henne. hvor lang tid går det før du er drit lei tror du?

Anonymous poster hash: d5149...534
  • Liker 8
Skrevet

Les overskriften og tenk deg om.

"Hun er gal. Verdt å satse på?"

"Hun kommer til å fucke meg opp. Gifte oss?"

• Liker 8
Skrevet

Hun høres ut som en det er best å være venner med. Folk med psykiske problemer er noe man for sin egen del generelt bør styre unna som kjærestemateriale, spesielt om man ikke er av det hardhudede slaget selv.

Kombinasjonen av tiltalende personlighet og mangel på lojalitet og forståelse/empati/impulskontroll er meget farlig. Dette vil, som du sier, sannsynligvis ende med et knust hjerte for din del. Du sier du bekymrer deg for at du kommer til å bryte henne ned. Jeg tror det er større fare for at det stikk motsatte skjer, og at du selv blir sittende igjen med issues etter at dette har skjært seg.

Jeg synes det høres ut som du er fascinert av hvor "eksotisk" hun er, og beundrer egenskaper du kanskje selv skulle ønske du hadde, samt kanskje overasket over å ha funnet en jente du kan ha det så gøy med. Merk at ingen av disse tingene er synonyme med kjærlighet eller forelskelse. Det er lett å tro at man er forelsket/betatt i denne type personer, fordi de vekker følelser i en, men iblant viser det seg at det man egentlig følte faktisk var sympati, beundring, "jeg vil redde henne"-følelser, eller rett og slett takknemlighet og glede over å finne en av det motsatte kjønn som man mer eller mindre fungerer sammen med.

Det finnes andre jenter der ute du kan ha det gøy med og snakke med uten å kjede deg, du må bare ha tålmodighet og være åpen og søkende, så finner du nok en vakker dag en som er bedre egnet til å takle et voksent forhold.

Anonymous poster hash: f92e0...c2a
  • Liker 10
Skrevet

Høres ut som ADD...

Lett hjerneskadd.

Bedre som veninne, kanskje?

Anonymous poster hash: 421ad...38c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er en sånn dame, til en viss grad. Har også ADHD, og er ganske lik hun du beskriver. Kjæresten min føler det nok litt som deg, at jeg kan si sårende ting, komme med mye rart som en "normal" person ville holdt for seg selv. Mens kjæresten min er sånn at han må planlegge ting, er fornuftig og jordnær - er jeg en sånn som kunne pakket sakene og reist til Japan nå i kveld. Stort temperament, humørsvigninger, lidenskap, humor og mot er det masse av i meg. Har ikke særlig mange sperrer, men vet som regel (nesten) hvor grensa går.

Hvis jeg hadde vært en mann, hadde jeg ikke sagt nei til å ha et forhold med noen som meg - nettopp fordi det aldri er kjedelig, og noen liker jo et liv med mye fart og spenning. Sats på henne! Du finner ut om du kommer til å "få nok", men vil anbefale deg å gi henne en sjanse.

Jeg tror at damer som oss er damer som ikke er redd for å "sloss" for det og den vi vil ha, sånn er i alle fall jeg. Go for it!

Anonymous poster hash: 9782e...718
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er en sånn dame, til en viss grad. Har også ADHD, og er ganske lik hun du beskriver. Kjæresten min føler det nok litt som deg, at jeg kan si sårende ting, komme med mye rart som en "normal" person ville holdt for seg selv. Mens kjæresten min er sånn at han må planlegge ting, er fornuftig og jordnær - er jeg en sånn som kunne pakket sakene og reist til Japan nå i kveld. Stort temperament, humørsvigninger, lidenskap, humor og mot er det masse av i meg. Har ikke særlig mange sperrer, men vet som regel (nesten) hvor grensa går.

Hvis jeg hadde vært en mann, hadde jeg ikke sagt nei til å ha et forhold med noen som meg - nettopp fordi det aldri er kjedelig, og noen liker jo et liv med mye fart og spenning. Sats på henne! Du finner ut om du kommer til å "få nok", men vil anbefale deg å gi henne en sjanse.

Jeg tror at damer som oss er damer som ikke er redd for å "sloss" for det og den vi vil ha, sånn er i alle fall jeg. Go for it!

Helt til dere randomly finner ut at dere vil ha kollegaen eller kameraten deres eller han deilige dere så i butikken, i tillegg til samboere?

Like barn leker best, på sikt. Motsetninger er spennende og fascinerende i begynnelsen, men etter noen år sammen begynner som regel alle kompromissene og krasjene i personlighet, mål og interesser å gå på forholdet løs.

Mangel på impulskontroll og en forhistorie som rundbrenner er et varseltegn i seg selv, men når hun i tillegg selv sier rett ut at hun vil slite med å holde seg lojal, er det åpenbart at hun ikke er egnet som kjæreste i et monogamt forhold (om det er det du vil ha).

• Liker 8
Skrevet

Helt til dere randomly finner ut at dere vil ha kollegaen eller kameraten deres eller han deilige dere så i butikken, i tillegg til samboere?

Like barn leker best, på sikt. Motsetninger er spennende og fascinerende i begynnelsen, men etter noen år sammen begynner som regel alle kompromissene og krasjene i personlighet, mål og interesser å gå på forholdet løs.

Mangel på impulskontroll og en forhistorie som rundbrenner er et varseltegn i seg selv, men når hun i tillegg selv sier rett ut at hun vil slite med å holde seg lojal, er det åpenbart at hun ikke er egnet som kjæreste i et monogamt forhold (om det er det du vil ha).

Dette er jeg ikke enig i! Jeg er hun som skrev innlegget du referte til, og jeg har også en "forhistorie som rundbrenner". Har vært i et forhold i 2 år, og har aldri vært utro. Aldri hatt lyst til, aldri vært nær - nei, ingenting. Feil å dømme folk etter hvor mange de har hatt sex med som single.

Det at like barn leker best trenger heller ikke å stemme, fordi en vilter personlighet kan ha godt av å ha noen som "holder dem litt igjen". Har selv vært involvert i en person lik meg selv, og det endte ikke godt.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg kjenner meg litt igjen i beskrivelsen din av denne jenta. Jeg er også en sånn som blir regnet som en "sexy kompis," for typen er jeg både kjæreste og bestevenn. Før jeg møtte ham brukte jeg også sex som bekreftelse på at jeg var verdt noe. Jeg møtte han selvfølgelig i det jeg trodde var en ONS, før vi møttes flere ganger sammen med venner. Vi likte hverandre helt fra starten, men "gal" som jeg er skjønte jeg ikke at han var interessert og lå med to andre - og såret ham veldig. Men for å gjøre en lang historie kort så er vi sammen i dag, noe ingen av oss angrer på - men det er en del utfordringer som jeg regner med du må hanskes med dersom du velger å gå inn i et forhold med denne jenta.

For det første, når du sier at hun bruker sex som bekreftelse så tyder det på at hun har lav selvtillit, om jeg forstår det riktig. Det har jeg også og det er ganske utfordrende for kjæresten min, for etter at jeg ble glad i ham har jeg blitt totalt avhengig av hans bekreftelse HELE tiden. I tillegg må du nok kanskje forberede deg på en del sjalusi, da "gale" jenter ofte har store problemer med å stole på andre.

Det viktigste i forholdet til meg og kjæresten er nok at han setter grenser. Om dere velger å gå inn i et forhold må du si klart ifra at hun sårer deg, for hvis ikke kommer det til å ende med at hun bryter deg ned fullstendig. En ting som jeg har oppfattet er veldig vanlig for "crazy girlfriends," inkludert meg selv, er at de har en tendens til å være veldig manipulative. Jeg er f.eks. ekstremt redd for avvisning, og selv om kjæresten min ikke mener å avvise meg overhodet kan jeg si ekstremt sårende ting fordi jeg er desperat etter hans oppmerksomhet, og etter å få viljen min. Og hvis jeg ikke får det kan jeg bryte ut i raseri. Det er derfor veldig viktig at kjæresten min sier ifra at han ikke finner seg i å bli manipulert eller tråkket på. Mange jenter med issues kan også finne på å bruke disse mot deg, og selv om du får dårlig samvittighet må du klare å snakke rolig til henne og si at det ikke er akseptabelt, samtidig som du er støttende. Det er også viktig å skjønne at hun ikke alltid mener å være manipulerende, men at det er en form for forsvarsmekanisme.

Kunne sikkert skrevet veldig mye mer, men nå vet jeg overhodet ikke om jenta du snakker om er manipulerende osv, eller om jeg har noen likhetstrekk med henne overhodet. Uansett tror jeg at selv om kjæresten min har sine utfordringer med meg, så synes han jeg er verdt det - selv om jeg til tider har syke humørsvigniger og impulsive tendenser så er forholdet veldig lidenskapelig. Kanskje du må bli litt bedre kjent med henne for å finne ut hva du skal gjøre - det kan bli et veldig bra forhold men det kan også bli et veldig destruktivt forhold. Uansett, lykke til! :)

Endret av Apocalypse
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du er en følsom person burde du trå varsomt.. Føl deg litt frem før du kaster deg 100% inn i det. Du kan ende opp med å bli skikkelig såret og nedbrutt..

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Skrevet

Dette er meg, sett bort fra en liten detalj, jeg har vært i flere forhold.

Jeg er ekstremt slitsom, ubestemmelig, kaotisk, spennede, artig og umulig å holde seg unna. Jeg har aldri klart å være trofast i et forhold.

Beklager.

Men disse gutta vil elske meg for evig tid, utrolig nok.

Anonymous poster hash: a5352...54f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er ekstremt slitsom, ubestemmelig, kaotisk, spennede, artig og umulig å holde seg unna. Jeg har aldri klart å være trofast i et forhold.

Beklager.

Dette er bare noe du liker å innbille deg selv.

Det finnes ingen normale følelser med i slike psyko relasjoner.

• Liker 6
Skrevet

Dette er bare noe du liker å innbille deg selv.

Det finnes ingen normale følelser med i slike psyko relasjoner.

Jeg tror det er en sannhet i det. Tror man gjør en sterkere tilknytning til de som bringer fram følelser fra hele følelsesspeketeret.

• Liker 3
Skrevet

Fatter ikke at folk blir fascinert av slike personer. Stille vann har dypest grunn.

Anonymous poster hash: 61e6c...8fb
  • Liker 7
Skrevet

Jeg tror det er en sannhet i det. Tror man gjør en sterkere tilknytning til de som bringer fram følelser fra hele følelsesspeketeret.

Det er mye mulig, men følelsene blir ikke noe mer normale av den grunn.

Og en slik relasjon har ingenting med kjærlighet å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Beklager.

En kvinnelig player. Både mannlige og kvinnelige playere har draget, ikke noe nytt. Feilen de som er forelsket i disse playerne gjør, er at de prøver å behage playeren (som TS, som vurderer et åpent forhold til jenta), i håp om å kapre han/henne, mens det er det motsatte som er tilfelle. For at playeren skal fatte og beholde interessen, må man vise at man ikke lar seg tvinne rundt lillefingeren.

• Liker 3
Skrevet

Det er mye mulig, men følelsene blir ikke noe mer normale av den grunn.

Og en slik relasjon har ingenting med kjærlighet å gjøre.

Det er jo pga av kjærligheten gutten har for henne at hun klarer å bringe fram alle disse følelsene hos han. Jeg vil si at det har mye med kjærlighet å gjøre, men at relasjonen er direkte usunn for han. Hun kan på et hvilket som helst tidspunkt kutte han ut uten å blunke, og han vil sitte igjen med skjegget i postkassen.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo pga av kjærligheten gutten har for henne at hun klarer å bringe fram alle disse følelsene hos han. Jeg vil si at det har mye med kjærlighet å gjøre, men at relasjonen er direkte usunn for han. Hun kan på et hvilket som helst tidspunkt kutte han ut uten å blunke, og han vil sitte igjen med skjegget i postkassen.

Som jeg ser det så dreier det seg først og fremst om manipulering og følelsen av usikkerhet.

Og dette har ingenting med kjærlighet, eller det å elske, å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

En kvinnelig player. Både mannlige og kvinnelige playere har draget, ikke noe nytt. Feilen de som er forelsket i disse playerne gjør, er at de prøver å behage playeren (som TS, som vurderer et åpent forhold til jenta), i håp om å kapre han/henne, mens det er det motsatte som er tilfelle. For at playeren skal fatte og beholde interessen, må man vise at man ikke lar seg tvinne rundt lillefingeren.

Men da havner man gjerne i en evig kamp om makten, og ting varer kun så lenge en selv har ork til å holde spillet gående.

Playere kan riktignok iblant "erobres" ved manipulasjon. Man kan spille på deres trang til å vinne, jakte det uoppnåelige, få bekreftelse, drama, kontrollere andre, osv. Men da er det selvsagt andre ting enn kjærlighet som holder forholdet sammen, og man har selv måttet synke ned på player-nivå.

Med ustabile, uåplitelige folk kan man aldri senke skuldrene og slappe av, for du vet aldri hvor lenge humøret deres varer, når de plutselig føler for å snu opp ned på tilværelsen nok en gang, hvordan de vil reagere på ting du sier/gjør, om de vil holde seg i tømmene på den neste festen de er på uten deg, osv.

Et forhold med en emosjonelt ustabil person vil alltid preges av usikkerhet, og ender gjerne (etter masse drama) med at den som i utgangspunktet var "normal" vil komme psykisk svekket ut av det.

Om det er kjærlighet man vil ha ut av forholdet, er playere og gale skruller uten empati og impulskontroll noe man generelt gjør seg tjent med å sky som pesten. :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Som jeg ser det så dreier det seg først og fremst om manipulering og følelsen av usikkerhet.

Og dette har ingenting med kjærlighet, eller det å elske, å gjøre.

Jeg ser ikke på det som manipulering da det ikke nødvendigvis er viljestyrt, men impulsstyrt. Desverre så har det en manipulerende effekt på den andre, forstår hva du mener.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...