Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 18 år, med en kjæreste på 21. Jeg lever på stipend (1770kr mnd) pluss uregelmessig inntekt fra jobben som tilkallingsvikar på sykehjemmet. Noen mnd tjener jeg ingenting, noen ganger ett par tusen.

Vi står ikke oppført som samboere, men har bodd sammen i underkant av et år ned hos foreldrene hans i en liten leilighet. Vi er så heldige at vi slipper å betale leie eller strøm siden vi skulle crashe her til vi fant et hus. Jeg kan ikke bo hos mor pga at vi ikke kommer overens, og det er det siste jeg trenger oppi alt det her. Jeg har en avdød far, og de andre i nærmeste familie bor langt unna, så jeg har ikke mange alternativ. Jeg kan heller ikke fortsette å bo her etter han drar i Forsvaret heller.

Kjæresten kjøpte seg hus i sept, og fikk vite at han kom inn i Forsvaret, ingeniørbataljonen i slutten av sept. Planen var at vi skulle flytte inn i desember ca, da kjøkkenet osv begynte å bli ferdig. Han skal inn i Forsvaret i januar.

Han har forsøkt seg inn i Forsvaret for ca 3 år siden, men da kom han ikke inn også vold på rullebladet. Han hadde havnet i en slosskamp der det var mange innblandet.

Når er han da midt i en rettsak for vold, der han hadde slått en gang på et uheldig sted. Grunnen var at motparten prøvde å selge kokain på en bursdag for ei som ble 17 år. Han nektet å dra, og vi prøvde å ringe politiet gjentatte gang, men de sa de ikke hadde tid til å komme.

Hvorfor kommer han inn nå, når han har enda mer vold på rullebladet? Kan de sende han hjem igjen de første dagene, eller er det plutselig greit at han har vold på rullebladet?

Han har fått dommen (52 000kr & en straff av fengsel i 90 dager, hvorav 45 dager betinget), han har prøvdt å anket, uten noe resultat.

Må han i fengsel? Isåfall, sender de han hjem igjen da, eller kan han ta fengselsstraffen når han er ferdig i Forsvaret?

Betaler Forsvaret noe av utgiftene så jeg kan bo der, eller har jeg fremdeles ikke råd?

Hjelp!!!

Anonymous poster hash: e5a8b...784

Anonymous poster hash: 0d7ad...b24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsvaret kommer nok ikke til å betale deg noen ting. Du får prate med sjefen din og høre om hun har en fast helge turnus til deg i måneden f.eks. Da har du i hvertfall litt faste kroner du vet kommer inn hver måned. Spør om å være vikar på flere steder.

Du får ikke borteboer stipend altså? Det kan hende du kan få fordi du ikke kan bo hjemme mens du fullfører vgs.

Skrevet

Forsvaret kommer nok ikke til å betale deg noen ting. Du får prate med sjefen din og høre om hun har en fast helge turnus til deg i måneden f.eks. Da har du i hvertfall litt faste kroner du vet kommer inn hver måned. Spør om å være vikar på flere steder.

Du får ikke borteboer stipend altså? Det kan hende du kan få fordi du ikke kan bo hjemme mens du fullfører vgs.

er få plasser å spørre siden jeg bare kan jobbe helg eller etter 4 i ukedagene, og der jeg bort er det også få muligheter. får ikke bortenfor nei, mamma bor 15 min unna skolen...

Skrevet

Jeg fikk uttalelse fra både mor og barne- og ungdomstjenesten på at jeg ikke kunne bo hjemme, og da fikk jeg borteboerstipend. Ta kontakt med kommunen og hør.

Dere kan også be om å bare få betale renter imens han er i forsvaret, eller leie ut huset i perioden, imens du fortsetter å bo der dere bor nå.

En annen mulighet er å leie ut noen av rommene til andre studenter, imens du bor der. Da slipper dere å skatte av inntekten.

Anonymous poster hash: 1d023...633
  • Liker 1
Skrevet

Men du bor jo ikke hos din mor..?

nei, men som sagt har jeg fremdeles postadresse der. Jeg og kjæresten er ikke oppført som samboere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...