Gå til innhold

Barnefilmer med hovedpersoner som ikke er "hvite"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet noen om noen barnefilmer som har hovedpersoner/figurer som er mørke i huden? ALLER HELST med afrikansk opprinnelse? Filmene må ikke være for skumle og skal ses av barn på 3 - 6 år som gjerne vil se filmer med noen som likner dem selv...

Takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prinsessen og frosken :) Disney-film med mørkhudet prinsesse!

Kirikou og trollkvinnen er også fin :)

Endret av FruHudson
  • Liker 3
Skrevet

Prinsessen og frosken?

Anonymous poster hash: 676fd...422

Skrevet (endret)

Prinsessen og frosken var den første jeg tenkte på :)

Edit: Ser det var to andre som svarte samtidig :fnise:

Endret av Britt Banditt
Skrevet

Prinsessen og Frosken er alt nevnt ser jeg, men hva med Mulan eller Pocahontas? Ikke afrikanske men ikke hvite heller. Så har du jo filmer der karakterene ikke har hudfarge, men er dyr eller noe, slik som Cars f.eks. Er kanskje et alternativ i alle fall?

Alt for lite filmer der karakterer har mørk hudfarge synes jeg:\ Du kan jo også gå på IMDB og se etter barnefilmer og se hva som dukker opp:)

Anonymous poster hash: 5eb25...057
Skrevet

Mulan er den beste Disneyfilmen ever! Men de er jo ikke direkte mørkhudede, men asiatiske. Pocahontas?

Anonymous poster hash: 29834...75a
  • Liker 1
Skrevet

kirikou og trollkvinnen :P

dette er bare afrikanske mennesker foresten :)

Anonymous poster hash: 946ff...33f

Skrevet

"Lille Bill" er en serie på Nick Jr :)

Skrevet

I Polarekspressen er en av hovedpersonene ei jente som ser afrikansk ut, også er det en kjempefin julefilm :)

Skrevet

Mulan er den beste Disneyfilmen ever! Men de er jo ikke direkte mørkhudede, men asiatiske. Pocahontas?

Anonymous poster hash: 29834...75a

Hun spurte om filmer med folk med anderledes hudfarge, Mulan er jo ikke hvit hun er asiatisk. Å Pocahontas er indianer. Så om de skulle være afrikansk eller afroamrikaner, så er vel ingen av filmene riktige.

Skrevet

Dora utforskeren?

Anonymous poster hash: 87622...06b
Skrevet

Kirikou og trollkvinnen er en nydelig film, men jeg ville vært skeptisk til å la så små barn se den.

Fra filmweb.no:

Filmen har fått 7 års aldersgrense, noe som betyr at den kan sees av barn ned til 4 år som er sammen med voksne. Enkelte scener kan imidlertid virke ganske skumle på de minste; SFU anbefaler derfor filmen fra 2./3. - 7 klasse i skolesammenheng. Kirikou og trollkvinnen kan knyttes til fagene samfunnskunskap, geografi norsk og kristendom med religions- og livssynsorientering. Relevante temaer: Eventyr/ sagn, det gode/onde, å være annerledes, å tro på noe, å ikke gi seg, Afrika.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Kirikou og trollkvinnen er en nydelig film, men jeg ville vært skeptisk til å la så små barn se den.

Fra filmweb.no:

ja den må hvertfall ses med en voksen. vi så den i 2. klasse på kino, å det var egentlig ikke så skummelt altså. kommer helt ann på hva barna er vandt til fra før :)

Skrevet

ja den må hvertfall ses med en voksen. vi så den i 2. klasse på kino, å det var egentlig ikke så skummelt altså. kommer helt ann på hva barna er vandt til fra før :)

Jeg oppdaget nå at filmen har fått en oppfølger som er tillatt for alle :)

Egentlig hadde ikke regissør Michel Ocelot planlagt en oppfølger til KIRIKOU OG TROLLKVINNEN, men Kirikou spurte ikke om Ocelots mening om det, han bare var der og det var ingenting Ocelot kunne gjøre, annet enn å fortsette historien!

Det høres veldig ut som Kirikou, ja :laugh:

Filmen heter Kirikou og villdyrene, kanske den kan være fin for barna å se, Ellevill?

http://www.filmweb.no/film/article906219.ece?facts=t

Skrevet

Takk skal dere ha! :-)

Jeg skal sjekke ut et par av disse. Det er viktig at de ikke er for skumle og de afrikanske barna kan identifisere seg med filmens rollefigurer. Det er utrolig hvor tidlig ungene finner ut at ingen prinsesse har helt mørk hud og krusete hår...

Dette er ikke mine barn, men noen adopterte søtnoser som står meg veldig nær.

Skrevet

henger ikke med i nyere filmer, så av disneyfilmer jeg kan komme på fra min barndom blir det mulan, aladdin og pocahontas. ingen afrikanske riktignok..

Skrevet

Fillmore! går på Disney Channel

Fillmore_d.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...