AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Har aldri vært i denne situasjonen før og nå skal jeg få møte barna til min nye kjæreste. De er 4 og 7 år. Bør jeg ha med en liten gave/oppmerksomhet, og i så tilfelle hva?? Er helt grønn på dette jeg. Setter stor pris på hjelp om noen har tips:)Anonymous poster hash: a45da...0d3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Nei. Vær deg selv, la de komme til deg. I beste fall kjøper du noe spiselig til fellesskapet. Du skal ikke vinne deres hjerte første dagen, du skal la de ønske å se deg igjen Ikke si noe oppdragende, vær GJEST. Det kommer til å gå bra Anonymous poster hash: 6e5bc...585 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Jeg har hatt to kjærester som har fått møtt mitt barn. Dessverre ble det slutt, mye pga at jeg ganske raskt fant ut at de ikke passa som forbilde til mitt barn. Han ene var kjempenervøs, og kanskje pga avstandsforhold, kjøpte en stor bamse i gave. Det slo veldig an, men han hadde nok blitt fint godtatt uten bamsen. Er kanskje en icebreaker. Han andre var seg helt selv, og veldig oppdragende og manende til ungen min fra dag en. Han gikk langt over grensene våre. Mente at han hadde mer erfaring siden han hadde en unge som var gamlere enn min. Det tok fort slutt. De råd jeg vil gi, er at du må være deg selv, og gjerne ydmyk i forhold til barna. Respekter de, og hjemmet deres. La de komme til deg. Anonymous poster hash: 957a2...bfc
markon Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Jeg hadde med gave første gang jeg møtte barnet til min mann. Hun var 3 år. Det fungerte godt, og jeg tror ikke hun har tatt skade av at jeg "kjøpte" henne med en liten bok den ene dagen. Hun var veldig sjenert, og gaven fungerte som en "icebreaker", og vi begynte å lese med en gang! Det koselige er at hun nå, 3 år etter, fortsatt husker at hun fikk den boka første gang vi møttes! 5
Gjest Marmot Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Jeg hadde med en liten gave første gangen jeg traff datteren til kjæresten min. Hun fikk en liten boks lego friends.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Guri meg. Kjenner jeg er nervøs jeg nå. Er nesten verre enn da jeg skulle treffe foreldrene første gangen:p Men takk. Kanskje jeg dropper gaven da. Men han tok med en ting til min sønn da de traff hverandre forrige helg. Blir ikke det litt dumt av meg å ikke gi noe da? TSAnonymous poster hash: a45da...0d3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Jeg ville tatt med en liten ting. Ikke noe overdådig og stort, men f.eks. en bok eller en liten leke. Gir et kontaktpunkt og kan hjelpe litt på kommunikasjonen. Anonymous poster hash: bada9...f02 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #9 Skrevet 22. november 2013 Tror å ta med gave kan slå begge veier, og kanskje vanskeligere dess større barna er? Det kan fort oppfattes som om du prøver å kjøpe deres kjærlighet. Ville heller tenkt på en aktivitet dere kan gjøre sammen, mye lettere å bli kjent da snakk med faren om hva som kunne vært gøy? Ville også helst møtt barna utenfor hjemmet første gangen. De skal jo også ha tid til å bli kjent med deg, før du kommer inn i livene deres Anonymous poster hash: 0ad2e...327 1
Teriyaki Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 Første gangen jeg møtte stemoren min var jeg ni år. Hun var blid og hyggelig, og lagde et stort glass med jordbærmilkshake. Enda bedre var det da jeg fikk et til glass. Nå slet jeg en del med skilsmissen da. 9-12 år er visst den værste alderen å bli skilsmissebarn, så for min del tok det kjempelang tid (flere år) å se på henne som en del av familien, men jeg fikk absolutt et positivt førsteinntrykk. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #11 Skrevet 24. november 2013 Jeg er selv mamma som verken er eller har skilsmissebarn, men jeg syns det hørtes koselig ut å ta med en liten gave. Som andre sier kan det være en grei "icebreker". Kanskje et enkelt familiespill som dere kan prøve ut sammen? Anonymous poster hash: 2e6dd...789 1
LilleSnupp Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Guri meg. Kjenner jeg er nervøs jeg nå. Er nesten verre enn da jeg skulle treffe foreldrene første gangen:p Men takk. Kanskje jeg dropper gaven da. Men han tok med en ting til min sønn da de traff hverandre forrige helg. Blir ikke det litt dumt av meg å ikke gi noe da? TSAnonymous poster hash: a45da...0d3 Ja, kan være din kjæreste reagerer på det at han tok med dersom du ikke tar med. Hva med å snakke med din kjæreste om det? Dersom det blir gave, hva med å ta med noe som dere kan gjøre i lag? Lego, spill eller slike ting?
Skilpadden Skrevet 24. november 2013 #13 Skrevet 24. november 2013 Jeg hadde med gave første gang jeg møtte barnet til min mann. Hun var 3 år. Det fungerte godt, og jeg tror ikke hun har tatt skade av at jeg "kjøpte" henne med en liten bok den ene dagen. Hun var veldig sjenert, og gaven fungerte som en "icebreaker", og vi begynte å lese med en gang! Det koselige er at hun nå, 3 år etter, fortsatt husker at hun fikk den boka første gang vi møttes! Av en eller annen grunn måtte jeg smile skikkelig når jeg leste det der nå. Så utrolig hyggelig!
Gjest Seajewel Skrevet 24. november 2013 #14 Skrevet 24. november 2013 Tror å ta med gave kan slå begge veier, og kanskje vanskeligere dess større barna er? Det kan fort oppfattes som om du prøver å kjøpe deres kjærlighet. Ville heller tenkt på en aktivitet dere kan gjøre sammen, mye lettere å bli kjent da snakk med faren om hva som kunne vært gøy? Ville også helst møtt barna utenfor hjemmet første gangen. De skal jo også ha tid til å bli kjent med deg, før du kommer inn i livene deres Anonymous poster hash: 0ad2e...327 Uenig. Det er mer komfortabelt, spesielt for barnet, å møte nye mennesker hjemme, i trygge omgivelser sånn at det ikke blir ekstra stress.
Gjest Vena Cava Skrevet 24. november 2013 #15 Skrevet 24. november 2013 Uenig. Det er mer komfortabelt, spesielt for barnet, å møte nye mennesker hjemme, i trygge omgivelser sånn at det ikke blir ekstra stress. Tenker det samme. Det er jo bare et besøk. Som alle andre voksne som er på besøk hos faren ser jeg ikke problemet med å møtes hjemme hos dem. Er jo ikke snakk om å ligge over og flytte inn på dagen:)
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #16 Skrevet 24. november 2013 Akebrett og hjelm er veldig aktuelt å kjøpe nå. Anonymous poster hash: 97a12...a57
Lady Skrevet 24. november 2013 #17 Skrevet 24. november 2013 En liten oppmerksomhet skader vel ikke:) Synes det er koslig av deg, om du gir henne en liten ting. Lykke til!
Alvina Skrevet 24. november 2013 #18 Skrevet 24. november 2013 En liten gave eller ikke gave betyr ikke noe, men de vil kanskje sette pris på en bok eller et spill eller om du tar med f.eks. en sjokoladekake? Tenk på at du skal møte barna og unngå se deg selv som evt. fremtidig stemor. Barn er som regel vant til å møte nye mennesker både privat og i barnehagen. Du er en god venninne /venn av faren, verre er det ikke. Ville uansett ikke presentert et fremmed menneske som min nye kjæreste. Det får komme etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå