Gå til innhold

Skulder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har noen erfaring med skulder skader?

Jeg skulle kaste en langpasning i håndball etter lang tid uten fysisk aktivitet. Jeg hadde jo ikke varmet opp og da jeg kastet så var det et eller annet som skjedde i skulderen min.

Det gjør kjempe vondt på fremsiden/litt på toppen av skulderen når jeg drar armen rundt og skal kaste.

Hva kan ha skjedd??

Lest litt om SLAP-skade, men er så usikker :(

Anonymous poster hash: 34d4c...f47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen...

Anonymous poster hash: 4537e...bab
Skrevet

Gå til en dyktig fysioterapeut, evt. få en henvisning til fysio fra legen først. Jeg ville ikke uten videre stolt på hva en allmennlege sier om skader som dette. Fysioterapeuter har brukt hele sin utdanning og praksis på slike ting, mens det bare er en liten del av et veldig stort pensum for allmennleger.

Det kan med stor sannsynlighet bli bra igjen, kanskje til og med uten behandling, men det kan være greit å gå minst én gang til fysioterapeut for å sjekke.

Skrevet

Enig med Wiggins. Fikk selv en skulderskade som gjorde at jeg ikke kunne løfte armen rett fram og oppover. Den virket liksom ikke :P Jeg fikk den av å ha trent for mye over en kortere periode.

Anonymous poster hash: bbd60...aab
Skrevet (endret)

Gå til legen...

Anonymous poster hash: 4537e...bab

Endret av Amanda C.
Skrevet (endret)

Hei!

Er det noen som har noen erfaring med skulder skader?

Jeg skulle kaste en langpasning i håndball etter lang tid uten fysisk aktivitet. Jeg hadde jo ikke varmet opp og da jeg kastet så var det et eller annet som skjedde i skulderen min.

Det gjør kjempe vondt på fremsiden/litt på toppen av skulderen når jeg drar armen rundt og skal kaste.

Hva kan ha skjedd??

Lest litt om SLAP-skade, men er så usikker :(

Anonymous poster hash: 34d4c...f47

Jeg støtter forsåvidt det at fysioer jobber med skader, men såvidt jeg vet så kan ikke de henvise til bildediagnostikk. Da må man enten til en manuellterapeut, kiropraktor, eller lege.

Jeg har vært skadet i skulderen og da var MR gull verdt. Spesielt når behandler er usikker på om det er full avriving eller bare en rift. Ofte har man ganske mye hevelse som gjør det vanskelig å føle seg frem.

Det er veldig, veldig viktig at du starte opptrening så fort du kan. Og her kommer fysioterapeuten i sitt rette element.

Endret av Supraspinatus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...