Gå til innhold

Ser jeg går ned, men vekten eller målebåndet viser det ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt på å slanke meg i 1 år nå. Har totalt mistet 15 kg og ganske mange cm. Har fremdeles rundt 10-15 kg igjen.

Forrige gang vekten eller målebåndet virkelig gikk ned var i sommer. Alle rundt meg sier til meg at jeg har gått ned så mye siden i sommer og dette ser jeg også. Ryggen, magen og lårene er mindre og buksene og klærenen mine sier det samme! :)

Men hvorfor går ikke vekten og cm ned?? Blir gal! Er det jeg som innbiller meg at jeg ser forskjell eller er det mulig og ha gått ned selvom disse står stille?

Anonymous poster hash: 52c08...5e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du?:) For i så fall så har du nok bare erstattet fett du har mistet med like mange antall kilo/gram i muskler:)

Anonymous poster hash: 7db2f...7c0
Skrevet

Det skal altså veldig mye til å bygge flere kilo med muskler. :fnise:

Men hvis hverken vekt eller måling viser nedgang, da er det vel heller ikke nedgang?

Anonymous poster hash: abb59...1ff
  • Liker 1
Skrevet

Det skal altså veldig mye til å bygge flere kilo med muskler. :fnise:

Men hvis hverken vekt eller måling viser nedgang, da er det vel heller ikke nedgang?

Bare forstår ikke det når jeg har gått ned fra L til M og ned 2 buksestørrelser :(

Skrevet

Bare forstår ikke det når jeg har gått ned fra L til M og ned 2 buksestørrelser :(

Men da må jo målebåndet vise nedgang...?

• Liker 2
Skrevet

Hvis du får på deg mindre klær/at klærne som passet før er blitt for store og målebåndet ikke viser nedgang måler du nok desverre feil. (evt er klærne blitt større, men det finnes ingen klesskapalver som kødder me klærne våre)

Anonymous poster hash: 19346...5d3
Skrevet

Det er nok på grunn av musklene.

Jeg har gått ned fra feks buksestørrelse 34-26 (på samme modell), men vekten viser bare -5 kg.

Litt provoserende... :-)

Jeg har ikke drevet med måling, men jeg er sikker på at jeg har minsket, det ser jeg veldig tydelig.

Men så lenge jeg ser bra ut, og føler meg bra, så er jeg fornøyd egentlig! :-D

Skrevet

Om du målebåndet viser det samme, har du åpenbart ikke gått ned i omkrets. Målebånd lyver ikke.

Men om du ser slankere ut, kan det jo være at fettprosenten din har blitt lavere, og muskelmassen større. Da ser man gjerne slankere ut, selv om man rent størrelsesmessig kan være like stor.

Anonymous poster hash: de0c4...efd
  • Liker 1
Skrevet

Var vist en nedgang på rundt 6-7 cm rundt ryggen. Glemte å måle der, men er nok derfor det synes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...