Gå til innhold

Blandingshund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes svaret ditt var veldig arrogant. Hvordan kan du påstå at eiere av blandingshunder ikke går til veterinær når det trengs? De går ikke til veterinær like ofte som rase-eiere, men det er utelukkende fordi blandingshunder har færre helseproblemer, og ikke fordi de ikke gidder.

Anonymous poster hash: 469ca...2b4

Gjengangeren jeg derimot ser hos venner med blandingshunder er at de verken sjekkes for HD eller andre arvelige sykdommer de kan tenke seg å ha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjengangeren jeg derimot ser hos venner med blandingshunder er at de verken sjekkes for HD eller andre arvelige sykdommer de kan tenke seg å ha!

Samme her. Lurer på om det kan ha noe med utsagnet om at blandingshunder generelt er friskere enn renrasede? At de ikke føler at de trenger det, fordi blandingshunden skal jo ikke kunne få HD eller andre sykdommer.

Skrevet

Men hvorfor skal men sjekke hunden for dette når den ikke hae symptomer på det?? Det er ikke sånn at de fleste avler på de heller. Ingen dyrleger har hvertfall sagt til meg at det er nødvendig!

Har hatt min på øyenlysning, men det er fordi den hadde symptom på sykdom i øyet. Og hun er behandlet for det.

Anonymous poster hash: caae4...93e

Skrevet

Men hvorfor skal men sjekke hunden for dette når den ikke hae symptomer på det?? Det er ikke sånn at de fleste avler på de heller. Ingen dyrleger har hvertfall sagt til meg at det er nødvendig!

Har hatt min på øyenlysning, men det er fordi den hadde symptom på sykdom i øyet. Og hun er behandlet for det.

Min har absolutt ingen symptomer, alikevel har han HD C og må få kosttilskudd.

Skrevet

Min har absolutt ingen symptomer, alikevel har han HD C og må få kosttilskudd.

Hvorfor er det da ingen veteinærer som sier noe om dette? Har vert hos mange forskjellige vetrinærer med hunden og ingen har nevnt noen ting om dette!

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor det ikke sjekkes er vel at det ikke føres en statistikk over blandingshunder og hd/aa/ øyesykdommer osv.

For de som driver med raseavling,er slike prøver nødvendige for vidre avl.

Så blir det jo opp til hver enkelt,men mitt private syn er at alle hunder som kan ha hd,burde røntges for dette.

Kosttilskudd i form av Cosequin og omega 3 ( uten vitamin D!!) er flott å ta. Det er en til,men den husker jeg ikke navnet på. Max ..?? ...? blaah!

• Liker 1
Skrevet

Enig... Jeg hadde aldri schæferen min til røntging! Fikk beskjed om at så lenge han ikke skulle avles på og ikke hadde noen tegn på det var det ikke no vits i. Han var frisk som en fisk til dagen før han ble avliva :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...