AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #1 Skrevet 22. november 2013 Ja, hvor fort forsvinner den? Har ikke fått trent på tre uker pga. null mulighet, hatt alt for mye på tapeten. Nå er det endelig rolig igjen, og jeg kan hive meg rundt. Men vil disse tre ukene ha satt meg veldig tilbake? Jeg har gått ned 500 g sånn ca, men har jo spist relativt sunt og vært i mye aktivitet på jobb (går hele dagen). Kan det være 500 g i muskelmasse? Spent på om jeg merker at jeg ikke klarer å trene med de samme antall kg som sist. Ikke at jeg er så utrolig sterk i utgangspunktet, men jeg har/hadde litt muskler. Anonymous poster hash: 30f30...c30
Wiggins Skrevet 22. november 2013 #2 Skrevet 22. november 2013 Hvis du hadde ligget i senga i ei uke uten å røre det, ville du mista flere kg muskelmasse. Det er heldigvis ikke tilfelle for deg. Du har nok mista noe muskelmasse i løpet av disse tre ukene. Du vil muligens klare like tunge vekter som sist, men du vil nok ikke klare på langt nær så mange repitisjoner. Når det er gått så mye som tre uker uten trening ville jeg ha gått ned ett hakk i belastning på hver av de faste øvelsene. Hvis jeg greide det som for meg er fullt hus på hver av øvelsene, ville jeg gått ett hakk opp igjen neste gang, men mest sannsynlig ville jeg trengt 2-3 ganger på å komme tilbake der jeg var. Det gjelder nok for deg også...
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #3 Skrevet 22. november 2013 Ok, takk for svar! Anonymous poster hash: 30f30...c30
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 Hvis du hadde ligget i senga i ei uke uten å røre det, ville du mista flere kg muskelmasse. Det er heldigvis ikke tilfelle for deg. Du har nok mista noe muskelmasse i løpet av disse tre ukene. Du vil muligens klare like tunge vekter som sist, men du vil nok ikke klare på langt nær så mange repitisjoner. Når det er gått så mye som tre uker uten trening ville jeg ha gått ned ett hakk i belastning på hver av de faste øvelsene. Hvis jeg greide det som for meg er fullt hus på hver av øvelsene, ville jeg gått ett hakk opp igjen neste gang, men mest sannsynlig ville jeg trengt 2-3 ganger på å komme tilbake der jeg var. Det gjelder nok for deg også... Miste flere kilo muskelmasse på én uke? Yeah right... Det er vel sånn ca like sannsynlig som det er at alle disse kiloene med muskelmasse ville kommert tilbake igjen i løpet av "2-3 ganger" med trening. TS, om du har spist nok kalorier, og spesielt nok proteiner, mister du ikke muskelmasse så fort. Anonymous poster hash: ebf22...d4a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #5 Skrevet 23. november 2013 Muskelmasse begynner å forsvinne etter en uke uten trening av den muskelen, men det er ikke snakk om flere kilo altså.Anonymous poster hash: 8d1a7...0d0
flinkeceline Skrevet 23. november 2013 #6 Skrevet 23. november 2013 Spørs på hvor godt trent du er. Kroppen legger naturlig på seg muskler der det trengs, etter behov. Hvis du allerede er på baseline, dvs "utrent", vil muskelsvinningen være forholdsvis lav over flere år. I motsatt ende av spekteret har du topptrent. Da forsvinner massen naturlig tilbake til baseline, igjen alt etter hvor godt trent eller "seige" musklene er opp til det punkt. Mangel på mat eller hyppig fysisk aktivitet over lengre tid vil påskynde denne prosessen.
Wiggins Skrevet 23. november 2013 #7 Skrevet 23. november 2013 Miste flere kilo muskelmasse på én uke? Yeah right... Det er vel sånn ca like sannsynlig som det er at alle disse kiloene med muskelmasse ville kommert tilbake igjen i løpet av "2-3 ganger" med trening. TS, om du har spist nok kalorier, og spesielt nok proteiner, mister du ikke muskelmasse så fort. Anonymous poster hash: ebf22...d4a Les hva jeg skriver! Jeg sier at hvis man ligger i senga ei uke uten å røre seg noe særlig, vil man miste flere kg muskelmasse. Det er velkjent fra pasienter som er sengeliggende, enten fordi de er komatøse, eller av andre grunner ikke kommer seg opp av senga. Slikt tar mange måneder å få tilbake. TS derimot, som har vært i normal aktivitet men ikke trent på tre uker, bør kunne komme tilbake til gammelt nivå med 2-3 treninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå