Gå til innhold

Jeg har vært utro. Forteller, eller bare la være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dobbeltmoralsk av meg om jeg ikke velger å fortelle det når jeg syns ærlighet er det viktigste? Han har vært utro mot meg før, i form av at han chattet med andre damer, og han til og med fikk tilsendt nakenbilder.
Jeg har ikke gått så langt. Jeg har opprettet en bruker på en nettdatingsside, også har jeg lastet ned en app på min mobil som gjør at du blir kjent med menn/kvinner. Jeg har bare snakket vanlig med de, og skal ikke skjule at det har blitt litt uskyldig flørting.

Greia er at jeg fant ut at han var utro på egenhånd, ellers vet jeg at han ALDRI hadde fortalt det til meg. Og det har vært så mye krangling nå, og jeg er redd at det ødelegger forholdet bare enda mer. Men jeg klarer ikke å lyve for meg, og det gnager på samvittigheten.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 41cc3...3f4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du og jeg har ulik definisjon på hva utroskap er. Etter min mening har du ikke vært utro - enda. Å opprette en bruker og å flørte litt er ikke utroskap. Men å ike fortelle det er å gå ak ryggen til mannen din.

• Liker 1
Skrevet

Du og jeg har ulik definisjon på hva utroskap er. Etter min mening har du ikke vært utro - enda. Å opprette en bruker og å flørte litt er ikke utroskap. Men å ike fortelle det er å gå ak ryggen til mannen din.

Mannen har heller ikke vært utro da, om han bare har chattet litt med andre damer

Skrevet

Mannen har heller ikke vært utro da, om han bare har chattet litt med andre damer

Nå er det ingen fasitsvar på hva som er utroskap. Alle har sine grenser.

Han kaller det selv utroskap, og jeg ser på det som utroskap.

Så om du en dag fant ut at typen din fikk nakenbilder av andre jenter og fortsettet samtalen med de og hele pakka så hadde du bare sett bort fra det fordi det er jo ikke utroskap?

Skrevet

Men jeg er redd at hvis jeg forteller det, så blir ting enda mer ødelagt enn hvordan det har vært. Vi har hatt en lang periode med krangling, og nå er vi et sted hvor begge prøver å jobbe med forholdet ,og det går bedre nå. Litt av grunnen for hvorfor jeg har behov for å snakke med andre menn, er fordi jeg ''trenger'' det om jeg skal klare å ikke tenke så mye på han, ettersom han virkelig har såret meg. Det at jeg snakker med disse mennene gjør at jeg selvsagt fortsatt tenker på mannen min, men ikke slik at jeg virker så desperat. Jeg har fått litt mer selvtillit etter at han knuste det med å være utro. Det her er min måte å bygge meg selv opp på, på den måten slik han ikek lenger gjør det med meg.Oppmerksomhet får jeg ikke lenger. Og jeg prøvde alltid å dømme alle som ble utroe, nå skjønner jeg jo at det egentlig er begge parter som har skyld i det. Han forklarte det slik at han gjorde det for anerkjennelse, ettersom jeg klaget så mye på han, og min grunn er jo så og si det samme. Så derfor .. men jeg tror helt ærlig at jeg bare forteller ham dette. Jeg vet at hvis jeg lyver, så kommer det til å gå utover forholdet, ettersom jeg kommer til å bygge en vegg.

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du skal si det. Men du skal slette den profilen i dag og aldri gjøre sånn igjen.

Anonymous poster hash: aca49...19a
  • Liker 1
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du skal si det. Men du skal slette den profilen i dag og aldri gjøre sånn igjen.

Men spørsmålet er hvordan man lever med samvittigheten?

Skrevet

Jeg hadde fortalt, ærlighet varer lengst. Han burde jo ikke engang dømme deg når han selv har vært i dine sko. Og hvis han gjør det, så er det bare han som er dobbeltmoralsk, etter min mening. Bare slett profilen, og kutt disse mennene ut, før det går lenger.

• Liker 2
Skrevet

Ha sex med en annen og så er dere skuls tenker jeg. Rettferdig skal det være!

Anonymous poster hash: 875bf...801
Skrevet

Ha sex med en annen og så er dere skuls tenker jeg. Rettferdig skal det være!

Men han har jo ikke hatt sex med andre. Eller i det minste ikke som jeg vet om. Han har gjort akkurat det samme som jeg har gjort nå. Bare at jeg ikke har fått nakenbilder. Og når de tydelig flørter med meg og ber meg om å møtes og slikt, så takker jeg bare fint nei. Det hele er bare uskyldig, egentlig. Men jeg har alltid hatt så klare grenser. Og alltid vært så trofast, og nå bryter jeg mine egne regler.

Skrevet

Men han har jo ikke hatt sex med andre. Eller i det minste ikke som jeg vet om. Han har gjort akkurat det samme som jeg har gjort nå. Bare at jeg ikke har fått nakenbilder. Og når de tydelig flørter med meg og ber meg om å møtes og slikt, så takker jeg bare fint nei. Det hele er bare uskyldig, egentlig. Men jeg har alltid hatt så klare grenser. Og alltid vært så trofast, og nå bryter jeg mine egne regler.

Syns ikke det er noe uskyldig å motta nakenbilder for så å fortsette å snakke med damene. Og han sa det ikke til deg heller. Jeg hadde ment at det å ligge med en annen ville gjort balansen i forholdet bra igjen.

• Liker 1
Skrevet

Syns ikke det er noe uskyldig å motta nakenbilder for så å fortsette å snakke med damene. Og han sa det ikke til deg heller. Jeg hadde ment at det å ligge med en annen ville gjort balansen i forholdet bra igjen.

Det verste er at han aldri innrømmer at han ber om disse nakenbildene. ''Vi snakket bare om at hun hadde hatt operasjon, så sendte hun bare bilde''. Men hvorfor i helvete lagret han bildet da? Han hadde slettet dette fra mobilen, men alle bilder han tar på mobilen, blir jo lagret på Pc'n hans. Det er slik jeg fant ut.

Jeg tror jeg bare forteller ham dette, og blir ferdig med det. ''Vær mot andre, slik du vil de skal være mot deg''. Så da må jeg vel være ærlig når jeg selv krever det tilbake

Skrevet

Det verste er at han aldri innrømmer at han ber om disse nakenbildene. ''Vi snakket bare om at hun hadde hatt operasjon, så sendte hun bare bilde''. Men hvorfor i helvete lagret han bildet da? Han hadde slettet dette fra mobilen, men alle bilder han tar på mobilen, blir jo lagret på Pc'n hans. Det er slik jeg fant ut.

Jeg tror jeg bare forteller ham dette, og blir ferdig med det. ''Vær mot andre, slik du vil de skal være mot deg''. Så da må jeg vel være ærlig når jeg selv krever det tilbake

Ja, gjør det. Og han har ingen rett til å bli sur på deg for dette.. Husk det! Han burde være takknemlig for at du er ærlig - noe han ikke var.

• Liker 2
Skrevet

Takk for at dere ikke kjeftet på meg :hug:

Var egentlig redd for at jeg skulle bli slaktet, fordi jeg hadde slaktet den som er utro. Men dere kom med mange gode råd, og plutselig har jeg ikke så dårlig samvittighet lenger. Men ærlig skal jeg uansett være.

Takk for svar! :)

• Liker 1
Skrevet

Men spørsmålet er hvordan man lever med samvittigheten?

Dette er et tillitsbrudd og ikke noe greit å gjøre mens man er i forhold, men det er ikke strengt tatt det verste man kan gjøre mot sin partner! Og de fleste vil ikke kalle dette utroskap (verken seksuelt eller emosjonelt).

Skrevet

Takk for at dere ikke kjeftet på meg :hug:

Var egentlig redd for at jeg skulle bli slaktet, fordi jeg hadde slaktet den som er utro. Men dere kom med mange gode råd, og plutselig har jeg ikke så dårlig samvittighet lenger. Men ærlig skal jeg uansett være.

Takk for svar! :)

Fortell gjerne, men ikke lag stort drama av dette. Fortell at du gjorde det for å søke spenning men at du ikke er interessert i å gå ut av forholdet. Det kan nemlig være hans konklusjon på at du har gjort dette.

Men siden din mann har gjort det samme er dere nå "skuls" og bør bli enige om at dere ikke skal gjøre dette mer.

Og for guds skyld: Ikke gå og ligg med noen andre! Det er bare et tullesvar!

Skrevet

De skrev i tittelen at du har vært utro. Det har du ikke vært. I såfall er det utroskap å debattere på KG......

Hjelpe meg.

Anonymous poster hash: 86bd0...94a
Skrevet

Fortell gjerne, men ikke lag stort drama av dette. Fortell at du gjorde det for å søke spenning men at du ikke er interessert i å gå ut av forholdet. Det kan nemlig være hans konklusjon på at du har gjort dette.

Men siden din mann har gjort det samme er dere nå "skuls" og bør bli enige om at dere ikke skal gjøre dette mer.

Og for guds skyld: Ikke gå og ligg med noen andre! Det er bare et tullesvar!

Det hadde aldri falt meg inn å gjøre det. Når jeg blir sjekket opp når jeg er på et utested, så får jeg automatisk en sperre. Kunne aldri vært fysisk utro. Blir jo kvalm bare av tanken!

Skrevet

De skrev i tittelen at du har vært utro. Det har du ikke vært. I såfall er det utroskap å debattere på KG......

Hjelpe meg.

Anonymous poster hash: 86bd0...94a

JEG ser på det her som utroskap, fordi det hadde ikke vært greit for meg i det hele tatt om han gjorde det samme, eller det var ikke greit da han gjorde det, for å være mer korrekt.

Skrevet

i deres tilfelle, så syns jeg synd på dere begge ! et forhold er tillitt veldig viktig. Men for noen fungerer det sikkert uten også. lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...