Gå til innhold

Krangling om barn og sånt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 20år, og har det veldig veldig vanskelig for tiden. Har akkurat flyttet 60 mil fra der jeg har bodd hele mitt liv. Jeg har en samboer og en sønn på 7 mnd. Har det ufattelig tung, da jeg måtte dra fra hele familen og venner. Halve familen til samboeren bor her. Og i det siste har vi kranglet ofte og bare om en og samme tingen.

Samboeren min har en datter på snart 2 år fra før. Og det synes jeg er utrolig vanskelig å skal takle å være stemor i en alder av 20 år. Har aldri planlagt at livet mitt skulle bli sånn at det er mine, dine og våre barn. Jeg er vokst opp med at ingen i familen min er skilt men det er samboeren min vant med.. da foreldrene hans ikke var sammen nesten. Samboeren min har også sagt at han hadde heller ikke planlagt dette, men exen hans hadde lurt han til denne ungen. Hun hadde sagt at hun gikk på p-piller noe som ikke var sant, også ble hun gravid, han ville hun skulle ta abort med det ville ikke hun. Det verste av alt var at hun hadde lurt han en gang før å da tok hun faktisk tatt abort.

Og nå har vi flyttet nærmere der dattra bor med mora. Og det er nå det er blitt mer krangling. Mora til ungen vil helst ikke at vi skal ha ungen, så nå mener hun at vi skal komme dit hun bor å sitte der i månedsvis for å ''bli kjent'' med ungen. Og jeg synes det er jævlig å sitte der sammen med exen som ikke sier et ord.. bare sitter der å stirrer på oss.. Ikke så veldig lett å bli kjent da. Har sagt det til exen min, han sier han føler det samme. Exen vil heller nesten ikke snakke om ting ang ungen til han, hun går gjennom helsesøstra for å si ting til han! Så har jeg sagt til han i ukesvis nå at han må snakke med helsesøstra å si at han har rett til å ha ungen, og hver gang vi kommer nå så kjenner hun oss igjen. Men jeg føler jeg bare maser og maser på han om dette og han virker som han ikke bryr seg når jeg sier noe..

Jeg er bare så dritt lei av hele situasjonen. Gråter veldig ofte pga dette.. Synes ikke kjæresten heller er noe flink å bry seg om at det plager meg mye heller. Han snakker nesten ikke til meg om det. Også maser han om at jeg skal si ifra om noe plager meg. Synes ikke tanken på at det skal være en mer av ungene som skal kalle min kjære for pappa er noe grei.

Noen som har opplevd noe sånt? Erfaringer?

Anonymous poster hash: 95c34...e0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere ble sammen så hadde han vel barn? Hvis du skal være sammen med han må du akseptere det, og gjøre det beste ut av situasjonen, hvis ikke kan du like så godt gå fra han med en gang. Hvis du saboterer hans forhold med datteren så kommer han nok ikke til å tilgi deg, og husk også på at datteren er uskyldig oppi dette og fortjener å ha en far som er der.

For alt det andre: dere trenger å ta mer enn en prat med de på familiekontoret. Både for deres forhold, forholdet til eksen og samværet med datteren.

• Liker 1
Skrevet

Tja, mannen min har 2 barn fra før. Det er tøft, men enten jobber du med det og godtar det eller du drar din vei. Dette var et valg jeg tenkte over FØR vi giftet oss å fikk barn. Viste ikke du om barnet tidligere? Å henge seg opp i at ungen er lurt på samboeren din er bare dumt. Barnet er hans og han skal være pappa. Er han faren til barnet du har også? Isåfall har jo dere også fått barn veldig kjapt? Uansett må du bare innfinne deg m situasjonen eller flytte din vei.

Anonymous poster hash: e4ab1...d01

• Liker 2
Skrevet

Gi deg selv litt tid. gå en tur samle tankene. mye er sikkert nytt for dæ. du har jo en unge på 7mnd. mye med lite soving, amme osv. gi deg selv litt tid, så blir det bedre etter hvert. pappaen kanskje ,han har problem å snakke med deg om det, for at du har problem med det. alt er ikke lett i live. Men mitt råd er gi deg litt selv litt tid. se hvordan dokker har det om 6 mnd bedre eller verre? ta en avgjørelse...

Anonymous poster hash: 281b3...3af
  • Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Når dere ble sammen så hadde han vel barn? Hvis du skal være sammen med han må du akseptere det, og gjøre det beste ut av situasjonen, hvis ikke kan du like så godt gå fra han med en gang. Hvis du saboterer hans forhold med datteren så kommer han nok ikke til å tilgi deg, og husk også på at datteren er uskyldig oppi dette og fortjener å ha en far som er der.

For alt det andre: dere trenger å ta mer enn en prat med de på familiekontoret. Både for deres forhold, forholdet til eksen og samværet med datteren.

Nei, jeg visste ikke at han hadde barn fra før.. som sagt han er ikke fra samme plass som meg, så jeg hadde aldri hørt om hvem han var før jeg møtte han. Og når han tok det opp at han hadde en datter, hadde jeg akkurat funnet ut at jeg var gravid. Så jeg ville jo selfølgelig prøve å få alt til å fungere, for det om jeg ble veldig skuffet for at han ikke hadde fortalt meg det tidligere.

Har aldri sagt jeg vil sabotere, jeg har sagt det er en vanskelig situajon for meg å sette seg inn i. Men det går bedre nå, har endelig fått hatt datteren hans litt hjemme hos oss. Er selfølgelig ennå vanskelig og en del vi må jobbe med enda, så vi vurderer å gå til en psykolog sammen.

Skrevet

Gi deg selv litt tid. gå en tur samle tankene. mye er sikkert nytt for dæ. du har jo en unge på 7mnd. mye med lite soving, amme osv. gi deg selv litt tid, så blir det bedre etter hvert. pappaen kanskje ,han har problem å snakke med deg om det, for at du har problem med det. alt er ikke lett i live. Men mitt råd er gi deg litt selv litt tid. se hvordan dokker har det om 6 mnd bedre eller verre? ta en avgjørelse...

Anonymous poster hash: 281b3...3af

Takk, for et godt svar! Prøver å gi meg selv litt tid å nå virker det som det går mye bedre allerede. Elsker jo samboeren min og vil gjøre alt for han, så skal prøve så hard jeg kan for å få det til å fungere. Skal vurdere å bynne å gå til psykolog sammen.

Skrevet

Ta med deg barnet og reis hjem. Dette kommer ikke til å bli bedre og jo eldre barnet blir jo vanskeligere blir det å reise. Nå er barnet så lite at du vil få hovedomsorgen uansett.

Anonymous poster hash: 487dc...93d
Skrevet

Tja, mannen min har 2 barn fra før. Det er tøft, men enten jobber du med det og godtar det eller du drar din vei. Dette var et valg jeg tenkte over FØR vi giftet oss å fikk barn. Viste ikke du om barnet tidligere? Å henge seg opp i at ungen er lurt på samboeren din er bare dumt. Barnet er hans og han skal være pappa. Er han faren til barnet du har også? Isåfall har jo dere også fått barn veldig kjapt? Uansett må du bare innfinne deg m situasjonen eller flytte din vei.

Anonymous poster hash: e4ab1...d01

Så fint for deg da..

Men så er jeg i en helt annen situasjon enn deg, jeg viste ikke om noe barn da vi ble ilag. Og når jeg fikk vite det var jeg gravid. Og ja jeg ble gravid da vi hadde vært ilag bare i noen måneder, kunne aldri tatt abort heller.. og det ville ikke samboeren heller.

Jeg henger meg ikke opp i det, sa det bare sånn som det er. Det var jo ikke et barn han ønsket selv, men nå er det nå bare sånn. Har heller ikke sagt at han ikke får være pappa, men at det er en vanskelig situasjon å sette seg inni og værtfall når man er så ung. Vi prøver å jobbe gjennom dette sammen nå.

Skrev dette innlegget for å høre om noen som hadde det vanskelig i en liggnende situasjon.. IKKE for å få kritikk!

Skrevet

Men altså hallo, for en fyr dette må være :sjokkert: Hvis barnet deres er 7 måneder nå, må dette barnet ha blitt født da hans datter var maks 15-16 måneder. Det vil si at han må ha blitt gravid med deg mens datteren hans var ca 6 måneder gammel :sjokkert: Nå sier jo du at du ikke visste noe om dette da du ble kjent med han, men han høres jo (dessverre) vanvittig useriøs ut, som gjør en annen jente gravid mens barnet han allerede har bare er et halvt år gammelt!!!

Anonymous poster hash: 7548b...b76

• Liker 1
Skrevet

Beklager å si det, men jeg tror at han er en skikkelig luring! Han har et lite barn han ikke forteller om og når han forteller om det så sier han seg lurt (det er noe med å ta ansvar for egen prevansjon). Vet du hva? Om det skulle bli slutt mellom dere så vil du være den neste som "lurte" ham og samme visa vil fortsette. Skjønner ikke at det fortsatt finnes mennesker som tror på "jeg-ble-lurt"-visa!

Han er en tosk som du har valgt som far til ditt barn. Det får du bare leve med.

Anonymous poster hash: 38eba...4db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...