AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #1 Del Skrevet 22. november 2013 Jeg har nettopp flyttet inn hos kjæresten min, i hans leilighet som har vært en skikkelig ungkarsleilighet. Nå er han bortreist i et par dager og jeg har tenkt til p vaske ned hele leiligheten, men jeg sliter med dusjen. Uansett hva jeg bruker av spray osv får jeg ikke bort det belegget på glassdørene. Noen som har noen tips til hva som kun virke?Anonymous poster hash: 6dcf7...728 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #2 Del Skrevet 22. november 2013 Hva slags dusj er det han har? Kabinett eller dører? Er det av ekte glass eller plastikk? Anonymous poster hash: 5188c...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #3 Del Skrevet 22. november 2013 Hva som *kan virke Anonymous poster hash: 6dcf7...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #4 Del Skrevet 22. november 2013 Han har denne. Så mye å få rent. Er glassdører.Anonymous poster hash: 6dcf7...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #5 Del Skrevet 22. november 2013 Du bruker en skrubbesvamp (slike de selger på butikken i 10 pakninger, de er gule på svampen og så har de en skrubbeside som pleier å være hvit eller grønn) og Jif Skurekrem. Ha våt svamp med Skurekrem og sett i gang Er en møkkajobb å skure dusj, men må bli gjort. Anonymous poster hash: e5a30...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #6 Del Skrevet 22. november 2013 Bilde ville ikke bli med på forrige innlegg*Anonymous poster hash: 6dcf7...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #7 Del Skrevet 22. november 2013 Du bruker en skrubbesvamp (slike de selger på butikken i 10 pakninger, de er gule på svampen og så har de en skrubbeside som pleier å være hvit eller grønn) og Jif Skurekrem. Ha våt svamp med Skurekrem og sett i gang Er en møkkajobb å skure dusj, men må bli gjort. Anonymous poster hash: e5a30...fd6 Har prøvd med svamp, men ikke sammen med skurekrem så det skal prøves. Takk:)Anonymous poster hash: 6dcf7...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #8 Del Skrevet 22. november 2013 Støtter forslaget om skurekrem og svamp! Etter du har vasket med det kan du bruke Jif universal, blå sprayflaske, og vaske over med den. Skurekremen er ikke så god på glass som siste finish. Anonymous poster hash: 5188c...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. november 2013 #9 Del Skrevet 22. november 2013 Jeg har prøvd skurekrem og svamp, sitron, eddik, zalo, cilid bang og gud vet hva! Har det blitt et kalkbelegg på dusjveggene går det aldri bort, det er min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nibe Skrevet 22. november 2013 #10 Del Skrevet 22. november 2013 Hei Prøv å vaske dusjveggene med eddikvann. ca 50/50%. Jeg pleier å spraye på og la virke i noen minutter før jeg vasker av med en microfiberklut. Funker veldig bra på min dusj :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 22. november 2013 #11 Del Skrevet 22. november 2013 Unngå for all del skurekrem!! Da får du microstriper i glasset som medfører at såpe og hudfett fester seg bedre neste gang. Jeg bruker av og til avfetting for biler, kjøper slik 5 liters på Biltema, og har en lavtrykksprøyte fra samme plass. Sprayer på, lar virke noen min., skurer med hvit skuresvamp (ikke slik beregnet for kjeler, den er for kvass=riper) Jif hadde en trekantet baderomsskrubb, slik holder med utbyttbare skureplater, den har jeg, å den er ypperlig. Skyller av, å vips er dusjen ren og pen. Eller, jeg tar det etter jeg har dusja! Da er belegget godt oppbløtt, sterkt zalovann, og samme skrubben. Skyll godt. Blir ikke det bra etter noen av disse metodene, bruk edikkvann, for da får du tatt det som må fjernes med surt. Bare hold deg unna alt som riper, det hjelper fint 1.gang, men problemet vokser bare etterhvert som du får mer og mer riper i veggene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mira85 Skrevet 22. november 2013 #12 Del Skrevet 22. november 2013 Jeg bruker klorinsprayen lar det virke et par min, tørker med en svamp og skyller. Det virker!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #13 Del Skrevet 22. november 2013 Jif eller Mr. Muscle skurepads. Funker som fy! Jeg bruker også Jif skurekrem, og har aldri hatt problemer med at "skitten fester seg". Jeg vasker uansett en gang i uka. Anonymous poster hash: a4f0d...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. november 2013 #14 Del Skrevet 22. november 2013 Såperester og "skit" får jeg selvsagt bort, men ikke de 100 000 små kalkdråpene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 22. november 2013 #15 Del Skrevet 22. november 2013 Finn deg en Shell stasjon og kjøp deres Motorvask (grå spruteflaske). Bedre rengjøringsmiddel til dusjkabinetter finner du ikke. Men bruk kun Shell sin. Mange av de andre lukter dritt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #16 Del Skrevet 22. november 2013 Bruk en slik enkel skuresvampsak, varmt vann i en balje og (mye) såpe. Gjerne helt vanlig oppvasksåpe. Gjennombløt svampen og gni over veggene. Om du må skure på noe vis så er det enten for lite vann eller såpe (eller begge deler). Ikke bruk skurekrem, da blir det bare riper og vanskeligere å vaske neste gang. Ikke trenger du det heller, for det er lett som en lek å få rene plastvegger. Anonymous poster hash: b26f5...e8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 22. november 2013 #17 Del Skrevet 22. november 2013 Husk å dyppe dusjhodet i klorin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Aries Skrevet 22. november 2013 #18 Del Skrevet 22. november 2013 Bruker JIF Baderom og en svamp med skrubb, dersom det er fliser på veggene bruker jeg en børste for å komme skikkelig til i fugene. Da løsner det mye rart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #19 Del Skrevet 22. november 2013 Jobbet i rengjøringsfirma for mange år siden, og har god erfaring med dusjer. Har en del kursing på dette. Bruker min erfaring fra den jobben hjemme også. Jif og klorin er basisk. Kalk i dusjen er det bare surt middel om virker. Bruk svamp og Zalo,er det lenge siden det be tatt,så har du eddik på svampen. Eller lag deg en blanding med eddikvann på en sprayflaske. Husk og spyl ned dusjen i varmt vann før du begynner, for da løsner det lett. Ser er som skriver at du skal dyppe dusjhodet i klor. Du skal skru av dusjhodet og legge det i en bøtte med kloroppløsning i ti min. Anonymous poster hash: c0361...ae5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2013 #20 Del Skrevet 22. november 2013 Hei Prøv å vaske dusjveggene med eddikvann. ca 50/50%. Jeg pleier å spraye på og la virke i noen minutter før jeg vasker av med en microfiberklut. Funker veldig bra på min dusj :-) Samme gjør jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå