Gå til innhold

Mugg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle skifte på senga i kveld og oppdaget til min forskrekkelse at det var mugg i et hjørne der senga sto inntil på soverommet.

Har bodd her i 6 år og ikke hatt mugg før.

I det siste har jeg følt meg ganske tett, lett fått hodepine og temmelig sliten til tide, er muggen grunnen?

Har vasket med sterk klorinblanding og fått fjernet alt, dog er litt flekker igjen i hjørnet som ikke vil bort. Regner med det er på grunn av fargestoffene i muggen?

Jeg tror årsaken til muggen er at avtrekkssystemet for leiligheta har vært ute av funksjon i noen uker og da var det ganske fuktig her. Det er nå fikset, så kan jeg regne med at muggen ikke kommer tilbake? Skal selvfølgelig følge med.

Har sjekket alle andre vegger og det er ikke noe mugg noen andre steder.

Anonymous poster hash: 6420b...e85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det på soverommet på hytta. Det luktet mugg av madrassene og, så både de og diverse sengetøy ble kastet pronto.

Anonymous poster hash: 76ec5...725
Skrevet

Jeg ville forresten kjøpt en luftavfukter og satt inn.

Anonymous poster hash: 76ec5...725
Skrevet

Plagene du har kan godt komme av muggen. Jeg hadde mugg i en leilighet jeg leide, flyttet ut nesten med en gang jeg oppdaget det. Eier eller leier dere?

Anonymous poster hash: eb33d...e62
Skrevet

Det er ikke noe fuktproblem lengre, var kun i perioden vifta i avtrekket ikke fungerte.

Har som skrevet ikke hatt mugg i løpet av de 6 årene jeg har bodd her før nå.

Det har ikke kommet på hverken sengetøy eller seng. Studerte nøye, og det var hverken synlige flekker eller lukt.

Men burde jeg kaste senga? Det var ikke noen flekker på hverken sengetøyet eller madrassen og heller ingen lukt i senga. Har en rammemadrass.

Skrevet

Er dette en mot en yttervegg? Om så har det nok skjedd fordi luft har truffet en kjølig flate og avsatt fuktighet. Ofte er det nok å ha litt avstand mellom sengen og veggen slik at man får bedre luftsirkulasjon.

Jeg ville ha beholdt sengen. Det viktige er å fjerne årsaken til veksten.

Skrevet

Ja, er mot en yttervegg.

Takk for svar :)

Skrevet

Ellers så er det viktig å ha litt varme på soverommet i løpet av et døgn. Da vil det ikke kunne danne seg noe mugg i det hele tatt ved normal lufting gjennom vindu en gang i blant.

Anonymous poster hash: 1e87e...68f

Skrevet

Når jeg fant mugg på ytterveggen var veggen myk på mange områder, så gipsen måtte skiftes ut. Hvis du mistenker at muggen kan ha trukket gjennom, ville jeg spandert på meg å fjerne en del av panelet/gipsen eller hva du nå har, og sette opp på nytt.

Anonymous poster hash: e8379...e62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...