murmeldyret Skrevet 8. mai 2004 #1 Del Skrevet 8. mai 2004 Ville dere latt barnet deres leke ute på lekeplassen helt naken? Vi var ganske mange barn og voksne ute på lekeplassen i ettermiddag. En gutt på ca 3-4 år lekte i sklia og i sanden helt naken. Moren hans var også til stede. Alle de andre ungene hadde klær på. Hvorfor kle av gutten der? Jeg begynte bare å tenke over hva jeg ville gjort selv. Og jeg ville ikke latt Lillepia være naken på lekeplassen, selv om jeg var tilstede. Jeg forstår ikke poenget med å være naken der. At unger er nakene i hagen forstår jeg mer. Mange har badebasseng og springer naken da. Mulig det er jeg som er gammeldags, og at dette er vanlig. Jeg forstår bare ikke poenget med at barn skal gå naken rundt på en lekeplass. Det kan da ikke være behagelig å få sand i rumpa heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 8. mai 2004 #2 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg ville ikke latt mine barn være nakne på en lekeplass. På stranden eller i hagen pga bading i basseng så kanskje, men jeg liker nå helst at de har på seg badetøy jeg da, uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diddl Skrevet 9. mai 2004 #3 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg synes ikke det er naturlig å springe naken rundt på en lekeplass. Går an å ha bleie, og evt truse,men den gutten var vel sluttet med bleie kansje- og da er en boxer evt en shorts et alternativ.. Noe annet blir det selfølgelig når man er på stranden, eller i sin egen hage. Men en truse er jo å foretrekke- når de begynner å bli 4 år.. Noe annet med en stabbende 1åring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 9. mai 2004 #4 Del Skrevet 9. mai 2004 Noe annet med en stabbende 1åring! Jeg synes ikke det er på sin plass å være naken på en lekeplass, men jeg håper virkelig at nakne ettåringer er forbeholdt private hager! Jeg tenker på kontroll over avfallssystemet nå, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 9. mai 2004 #5 Del Skrevet 9. mai 2004 Hvilke grunner er det som ligger til grunn for at det ikke passer seg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 9. mai 2004 #6 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har vel ingen god grunn, men jeg føler meg ikke vel med at andre er nakne rundt meg, og vil heller ikke at mine unger skal fly nakne da. Det blir noe annet med å få på sine egne barn klær og i dusjen og slikt, men nakenhet ute liker jeg ikke. Det er ikke så veldig hemmende å ha på badetøy eller shorts el l... Hvorfor skal man egentlig måtte ha en grunn da? Må man like å ha nakne barn rundt seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 9. mai 2004 #7 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har vel ingen god grunn, men jeg føler meg ikke vel med at andre er nakne rundt meg, og vil heller ikke at mine unger skal fly nakne da. Det blir noe annet med å få på sine egne barn klær og i dusjen og slikt, men nakenhet ute liker jeg ikke. Det er ikke så veldig hemmende å ha på badetøy eller shorts el l... Hvorfor skal man egentlig måtte ha en grunn da? Må man like å ha nakne barn rundt seg?Nei, kjære vene liker man det ikke så liker man det ikke. Er ikke ute en krangel her bare så det er sagt først som sist. :-) Men hvorfor finner vi det så ubehaglig å se barn nakne? Alle vet jo hvor deilig det er å gå uten klær. Er det ikke greit da at barna får gjøre det så lenge de kan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 9. mai 2004 #8 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har ikke noe problem med å se nakne barn ute - enten det er på stranden eller på en lekeplass... det er ikke synet av dem som er grunnen til at jeg synes det er en uting at de løper nakne rundt. Jeg synes det er uhygienisk.. både overfor andre og overfor barnet selv. Bare tanken på hva de evt. setter seg i var grunn nok til at mine barn alltid hadde en liten bukse på når vi var på strand etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2004 #9 Del Skrevet 9. mai 2004 Det passer nok veldig fint med nakne barn med alle de sprø folka som finnes rundt omkring! Tenker virkelig ikke dere mødre på sånne ting? Hadde det vært meg hadde jeg i det minste sørga for at barna hadde noe på seg. Og hva med alle de advarslene om at barn ikke skal løpe utildekket pga solstrålene. Blir kvalm når jeg hører dere unnskylder med at "å, det er jo så deilig for barnet!" Tenk litt lengre da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 9. mai 2004 #10 Del Skrevet 9. mai 2004 På en offentlig lekeplass er det nok hygienen som står sentralt for meg også. Dessuten, hvor behagelig kan det være å skli naken på en sklie full av sand? Og joda gjest, voksne med ufine hensikter er nok også i tankene mine, men der blir jeg likevel ikke helt enig med meg selv. På en strand, hvor det er mer naturlig at barnet er nakent (ingen lekeapparater flere barn bruker osv), skal man da kle på barnet fordi noen kanskje står et stykke unna og blir opphisset? Det er selvsagt jævlig ubeahgelig å tenke på at det kan skje, men likevel: Vil det skade barnet om noen blir opphisset av å se det nakent, når barnet ikke vet noe om det? Dette forutsetter selvsagt at barnet er under oppsyn til enhver tid, men det skal det uansett være på en strand. Og når det gjelder solstrålene, så har du selvsagt rett. Det må man ta hensyn til, og tenke på smøring, når på dagen solen er sterkest, og tid tilbrakt i solstrålene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 9. mai 2004 #11 Del Skrevet 9. mai 2004 Det passer nok veldig fint med nakne barn med alle de sprø folka som finnes rundt omkring! Tenker virkelig ikke dere mødre på sånne ting? Hadde det vært meg hadde jeg i det minste sørga for at barna hadde noe på seg. Og hva med alle de advarslene om at barn ikke skal løpe utildekket pga solstrålene. Blir kvalm når jeg hører dere unnskylder med at "å, det er jo så deilig for barnet!" Tenk litt lengre da! Selvfølgelig, et pedofil-innlegg. Når de voksne passer på, gjør ikke dette noe. Men hygiene er en annen ting, man vet aldri hva som har vært i den rutsjebanen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 9. mai 2004 #12 Del Skrevet 9. mai 2004 tror jeg ville kledd på mine barn på en lekeplass.. husker da jeg var 6 år sprang jeg og naboene nakne rundt huset om sommeren.. ingen som reagerte på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :-) anna ikke pålogga Skrevet 9. mai 2004 #13 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg synes faktisk at det er forskjell på hva man gjør i sin egen hage/på stranda og hva man gjør andre steder. Klart det er deilig for barn å være nakne, men det betyr da ikke at barn kan være nakne i alle sammenhenger. På butikken, på restaurant, på familieselskap. Det er jo behagelig for oss voksne å være nakne også, men vi må da ta hensyn til at det ikke er sosialt akseptert i en del sammenhenger likevel. Det handler også om at barn skal lære de sosiale reglene i samfunnet, og at det som er greit noen steder ikke er greit alle steder. På en lekeplass er det gode grunner til at barnet skal ha på noe klær. Egen og andres hygiene er en av dem. En annen ting er jo at det må være ubehagelig å holde på med sand/sklie/huske uten noe slags polstring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 9. mai 2004 #14 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg prøver bare å sette ting på spissen her, klart man ikke la barn gå nakne i tide og utide. Men jeg har inntrykk av noen reagerer på en liten naken stump. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siria. Skrevet 9. mai 2004 #15 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg har ingenting i mot at unger opp til en viss alder løper nakne omkring,. Men er enig med den forrige her at det er altfor mange sprø mennesker ute og går. Nei, det er ikke farlig når mamma er der, men jeg orker ikke tanken på at noen skal stå bak en busk og sikle etter ungen min og gjøre gud vet hva... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. mai 2004 #16 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg syns ikke nakne barn hører hjemme noe sted. Det finnes så utrolig mange gærninger der ute, som for eksempel har tilgang på gode kameraer, og vips ligger det bilder av nakne småunger på nettet..... Min sønn er seks og fikk i fjor lov til å være naken her hjemme i hagen. I år er det ikke aktuellt, skal ha bade kan han ha på seg en badebukse. En skal jo lære ungene litt bluferdighet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 9. mai 2004 #17 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg reagerer ikke på nakne barn på stranden en glovarm sommerdag, eller hjemme i hagen. Men på en lekeplass...??? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 9. mai 2004 #18 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg reagerer ikke på nakne barn på stranden en glovarm sommerdag' date=' eller hjemme i hagen. Men på en lekeplass...??? :o[/quote'] :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #19 Del Skrevet 9. mai 2004 Takk for god respons! Da er jeg visst ikke så gammeldags som jeg trodde :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone B. Skrevet 10. mai 2004 #20 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg synes ikke det er naturlig å springe naken rundt på en lekeplass. Går an å ha bleie, og evt truse,men den gutten var vel sluttet med bleie kansje- og da er en boxer evt en shorts et alternativ.. Helt enig, jeg syns små barn bør ha på seg bleie, eller kun truse når de er ute blant folk. Syns faktisk de bør det på stranden også jeg, men definitivt på en lekeplass for der hører nakenhet ikke hjemme. Inne på en privat skjermet hage kan barna gå nakene, men kun dersom det er familien som er tilstede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå