Gå til innhold

Drikke 3 liter vann per dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette sunt? :)

Anonymous poster hash: ef4ae...7f9
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Sunt i forhold til hva?

Man skal drikke når man er tørst. For mye vann vil bare føre til at di konstant går på do.

• Liker 2
Skrevet

Ja, men pass på at du for i deg nok salt.

• Liker 1
Skrevet

Er dette sunt? :)

Anonymous poster hash: ef4ae...7f9

Hvis du har lyst til å bo på toalettet og vaske alle saltene ut av kroppen din så du får kramper, så for all del...

• Liker 1
Skrevet

Ja, men pass på at du for i deg nok salt.

Og magnesiumklorid og kaliumklorid.

• Liker 1
Skrevet

Det spørs på aktivitetsnivå. Om du ikke trener eller beveger deg slik du blir svett og varm så tviler jeg på at du trenger så mye. Kroppen sier som regel fra, drikk når du er tørst.

Anonymous poster hash: 4a970...4e7

Skrevet

Drikk til måltider og ellers når du kjenner du er tørst. Det er bare tull at man skal drikke litervis hver dag fordi det er så sunt.

Anonymous poster hash: fd075...3b9
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du har lyst til å bo på toalettet og vaske alle saltene ut av kroppen din så du får kramper, så for all del...

Litt vel påståelig og lite nyanstert idag eller? Selv drikker jeg godt opp mot 3 liter vann hver dag og har aldri opplevt å få kramper eller mineralmangel av den grunn.

Nå skal det sies at jeg er høy og mann, samt delvis aktiv i hverdagen.

Anonymous poster hash: 80bb7...865

Skrevet

Den generelle oppfatningen er vel at kroppen trenger 2-2,5 liter per dag inkludert det du får i deg fra maten. Via maten får man generelt i seg rundt en liter. Dvs at du bør få i deg 1-1,5 liter med vann per dag.

Dersom du trener og svetter mye må du kompensere for dette med økt inntak av væske.

Anonymous poster hash: c743f...290
  • Liker 1
Skrevet

Litt vel påståelig og lite nyanstert idag eller? Selv drikker jeg godt opp mot 3 liter vann hver dag og har aldri opplevt å få kramper eller mineralmangel av den grunn.

Nå skal det sies at jeg er høy og mann, samt delvis aktiv i hverdagen.

Anonymous poster hash: 80bb7...865

Jeg er alltid unyansert.

Skrevet

Drikker cirka. 1,5 liter vann hverdag, noen dager mindre. Jeg syns det er tull å drikke så mye vann, det ender jo bare opp med at du må tisse svært ofte. Når jeg får i meg flere liter med vann, går jeg på altfor ofte, tror ikke det er nødvendigvis så sunt.

Anonymous poster hash: d9d0a...11c
Skrevet

Noen trenger mer enn andre rett og slett. Vann har ingen universell mengde som passer for alle.Trener man, beveger seg mye i løpet av dagen (sitter sjeldent), løfter tungt osv. Da trenger man mer enn de som sitter i sofaen. Vil tro kroppsstørrelse også har noe å si, hva man spiser og hva man gjør.

Anonymous poster hash: 4a970...4e7

Skrevet

Har du blank urin får du i deg nok væske

Skrevet

Man skal ikke kun drikke når man er tørst nei. ;)

Det er anbefalt å ligge på 2 liter vann per dag. Fordelt jevnt utover dagen så klart. Trener du f.eks eller blir svett, er det sikkert greit å ligge på 3 også.

Skrevet

Har du blank urin får du i deg nok væske

Tull. Den skal være lysgul. Er den blank, har man gjerne drukket for mye.

Anonymous poster hash: 9044a...402

• Liker 2
Skrevet

Er null vits å drikke ekstra mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...