Slimproppen Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Har kjøpt en Siemens med 48 db lydnivå siden andre har vurdert 48 db som noenlunde stillegående. Har åpen løsning og kjenner her blir tullete av lydnivået. Høres ut som en flymotor Er det forskjell fra merke til merke, eller er det noe galt med maskina?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 48 db er ikke stillegående! Jeg selger kjøkken og hvitevarer og til åpen løsning pleier jeg å anbefale maskiner med lydnivå på 41 db. Anonymous poster hash: c5aa2...924 1
Slimproppen Skrevet 21. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2013 Jotakk, jeg har merket at det overhodet ikke er stillegående. Altså, jeg forventet ikke at den skulle være det, men en mellomting. Dette føles ikke som en mellomting, det føles vanvittig bråkete ut. Er åpent kjøp og kan forsåvidt bytte den inn i en annen Siemens med 44 db som koster 1000 kr mer, pluss da levering. Vil jeg merke stor forskjell hvis jeg gjør det?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #4 Skrevet 22. november 2013 44 er langt bedre enn 48, som ikke er stillegående i det hele. Det selges vel knapt mer bråkete maskiner enn 48 desi. 44 er fortsatt ganske høylytt. 42 er såpass stillegående at jeg setter på min mens jeg jobber rett ved siden av den. Og jeg liker ikke dur. Om du synes endel støy er ok så er 44 en grei maskin. 48 desibel er så høyt at du må ha dør til kjøkkenet. Ned i 40-42 og en snakker minimal irritasjon i hverdagen. Du merker stor forskjell bare fra 48 til 47, så med en 44 desi maskin er det garantert merkbart stillere. Anonymous poster hash: 6059f...068 1
Slimproppen Skrevet 22. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2013 Jeg tror folk har forskjellig definisjon på hva som er støy og ikke. Samtlige som har vurdert maskinen jeg vurderer på 44 db skryter av hvor stillegående den er. Jeg forventer ikke at den ikke gir noe som helst lyd fra seg, men at det går an å høre seg selv tenke og se på tv mens den går. For det går ikke med 48 db
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 En maskin på 42 db gir fra seg omtrent så lite lyd at du ikke må skru opp tv'n. En maskin på 44 vil altså kreve at du øker volumet og slik jo ikke være lydløs på noe vis. Det er med andre ord mulig å oppretholde normal aktivitet i rommet, men en vil måtte snakke litt høyere seg imellom. Stusser over at folk kan kategorisere den som "stillegående" for den bråker omtrent som en moderne vaskemaskin for klær gjør mens den går på vanlig vaskesyklus, og ingen ville hatt den i stua. Med andre ord: den gir fra seg endel lyd. Omtaler på hvitevarer har jeg gitt opp. Folk finner på å skrive de mest utrolige ting. Med en maskin på 40 db er lyden du hører stort sett vann mot maskinvegger/dekketøy, men ved 44 vil du også høre motordur etc. Anonymous poster hash: 6059f...068
Slimproppen Skrevet 22. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2013 Som sagt er jeg ikke ute etter en oppvaskmaskin som ikke høres, men en som ikke er til sjenanse. Jeg vil da tro at jeg vil merke svært stor forskjell på 48 og 44 db, at det e verdt den ekstra tusenlappen?
skrue Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Om dette er i målt lydeffekt så er 48 db mer enn dobbelt så hørbar støy som 44 db. Decibelskalaen er logaritmisk.
Slimproppen Skrevet 22. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2013 Så mer andre ord vil jeg merke stor forskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå