Gå til innhold

Anonym melding til barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sak som jeg dessverre er nødt til å melde til barnevernet pga rusbruk hos foreldrene.

Kan jeg melde fra anonymt, eller vil foreldrene få beskjed om hvem som har meldt dem?

Anonymous poster hash: 5992f...006
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Jeg har en sak som jeg dessverre er nødt til å melde til barnevernet pga rusbruk hos foreldrene.

Kan jeg melde fra anonymt, eller vil foreldrene få beskjed om hvem som har meldt dem?

kan melde anonymt ja :)

Skrevet

Du kan melde anonymt. Du kan være anonym selv om du oppgir navn og nr når du melder, si bare i fra at du vil være det.

Anonymous poster hash: 8225e...9b3
Skrevet

TS her:

Jeg bor på et veldig lite sted og er redd for at noen i barnevernet kan glippe og si at de har fått melding om denne saken. Får foreldrene vite at noen har sendt melding til bv, skjønner de med en gang hvem som har gjort det.

Skrevet

Barnevernet opplyser foreldrene om at de har fått en melding og hva det står i den. Meldingen blir lest opp for foreldrene ved første møte

Anonymous poster hash: 8225e...9b3
Skrevet

Du kan melde via skjema på nettet tror jeg. Da er du anonym. Men foreldrene får fremlagt hele meldingen når de kommer på samtale. Er du veldig spesifik, så vil de nok skjønne hvem som har meldt fra. Er du for vag, så kan barnevernet vurdere det til at de ikke følger opp saken, spesielt når det er levert helt anonymt. Her må du bestemme hva som er viktigst for deg, om dette er en reell sak: at foreldrene følges opp slik at barnet slipper evt problemer, eller om du vil beholde anonymiteten din.

Anonymous poster hash: 6d23f...53c
  • Liker 3
Skrevet

Her må du bestemme hva som er viktigst for deg, om dette er en reell sak: at foreldrene følges opp slik at barnet slipper evt problemer, eller om du vil beholde anonymiteten din.

Anonymous poster hash: 6d23f...53c

Nettopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...