AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Jeg jobber i barnehage, og har gjort det lenge.. Kjenner mange av familiene godt, har god kontakt og har fulgt flere av barna over lengre tid. Men i det siste har jeg fått problemer med å spise. Det merkes selvfølgelig både på kropp og sjel, og det begynne å synes at jeg går ned i vekt. Jeg har hatt det samme spiseproblemet før, og det gikk veldig langt, og jeg er redd for at det skal skje nå. Sist gang jobbet jeg ikke i barnehage, så nå er jeg så usikker på om noen vil tenke at det er "ekkelt" at jeg mister vekt.. Jeg vil jo ikke utsette barna for det heller, og at de også kanskje synes det er "ekkelt" og det er "fremmed". Jeg har ikke så innmari mye å gå på. Jeg jobber med å snu det hver dag, men det er ikke så enkelt.. Det er mye på privaten som muligens er årsak til stress og dårlig matlyst. Jeg lurer på om det er riktig å jobbe i barnehage i min situasjon? Jeg vil jo ikke la mine problemer gå utover barn, foreldre og ansatte samtidig som jeg vet at de fleste har dårligere dager innimellom.. Tenker veldig mye på det her, så jeg lurte på om noen foreldre har tanker om det her.. Anonymous poster hash: 265ea...f95
absinthia Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 (endret) Jeg tror at de som legger merke til noe i det hele tatt, kanskje legger merke til at du har tatt av deg, men ikke tenker så nøye over det. Slapp av, du skal bare tenke på deg selv og ditt ve og vel, trenger ikke å ta på deg disse bekymringene i tillegg ( selv om det er lettere sagt enn gjort) . Får du hjelp med disse problemene? Edit: måtte bare legge til at så lenge du ikke stresser for mye slik at det er skadelig for deg selv, er det selvfølgelig helt i orden at du jobber i barnehage, barn har godt av å ha forskjellige mennesker rundt seg og ikke bare en gjeng med like formater. Endret 21. november 2013 av absinthia 1
Lou Salome Skrevet 21. november 2013 #3 Skrevet 21. november 2013 Barna vil neppe bry seg, så lenge du er frisk i møtet med dem. Foreldrene er vel heller ikke så nære at de er oppriktig bekymret for deg/legger merke til det før det er gått veldig langt, og da er det vel bekymring for din helse eller/og om du er for syk til å gjøre en god jobb. Ingen syns vel andres vekt er 'ekkelt'', i hvertfall ikke barn? Jeg syns det du sier om at det går ut over sjel er det bekymringsfulle. Vil barna merke det? Og kollegaene dine vil da både merke det og bekymre seg mye mer enn foreldrene? Er du frisk, er det greit. Er du så syk at du trenger sykmelding, må du få det. Men kroppsvekt eller endring i den, er ingen grunn til å ikke jobbe i barnehage, verken den ene eller andre veien. 1
Miss moneypenny Skrevet 21. november 2013 #4 Skrevet 21. november 2013 Hadde ikke tenkt at det er ekkelt eller at du ikke er i stand til å ta vare på barna mine. Men jeg hadde nok blitt bekymra for deg, og mange stiller vel spørsmål eller kommenterer hvis de ser at du går ned, ikke alle har sosiale antenner. Ønsker deg lykke til og god bedring!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #5 Skrevet 22. november 2013 Hva er det du mener du 'utsetter' barna for? Og hva med dine kolleger, blir ikke de mye mer 'utsatt'? Hvorfor skulle foreldrene, av alle, mene noe om din vekt? Anonymous poster hash: 3824e...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå