Gå til innhold

Umulig å få pass til dyr utenom kennel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte å reise for å besøke familie noen dager i romjula, men ser ut som det kan bli vanskelig.

Har en hund og en katt og er redd for at det blir for stressende for pusen om hun skal bli med.

Har nå prøvd å forhøre meg med familie om noen kan passe henne, men de spyr ut dårlige unnskyldninger for å slippe. Merkelig nok for pusen vår er så rolig og snill at det så absolutt ikke er til bry.

Jeg har ikke lyst å sette pus på kennel (eller hva det heter for katter) så da blir det nok til at vi bare må bli hjemme.

Ikke si at jeg burde tenkt over dette før jeg fikk dyr for jeg har ikke tenkt til å svikte pus på noen måte om ingen kan passe henne.

Anonymous poster hash: 31377...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden kunne jeg passet, men hadde også sagt nei til å passe katt.

Anonymous poster hash: 758c9...4f6
  • Liker 3
Skrevet

Kan du ikke ha katten hjemme og så kan noen komme med mat og helle i nytt vann til den en gang om dagen?

• Liker 3
Skrevet

Har du ingen naboer som kan komme innom ett par ganger om dagen å kose og mate den ? :)

De aller fleste katter trives best hjemme :)

Anonymous poster hash: 87266...35a
  • Liker 2
Skrevet

Kan du ikke ha katten hjemme og så kan noen komme med mat og helle i nytt vann til den en gang om dagen?

Vi har prøvd det før. Da var min søster innom hver dag og gav vann og mat. Men det er ikke nok for pus, hu er avhengig av å ha folk rundt seg mer enn 5min om dagen (mer var nok ikke min søster villig til). Hu er ikke klengete og masete, men at det er folk i hus liker hu.

Vet ikke om jeg vil prøve på dette igjen fordi jeg syns synd på pus om hun kjeder seg og skal være så mye alene. Også stoler jeg ikke heelt på at de i familien min faktisk gjør det de har sagt.

Har ingen naboer som vi kjenner godt eller er på vennskapsnivå med

Skrevet

Det finnes mange private som tar imot privat hundepass. Har sett de annonsert på finn og canis blant annet. Hva med å henge opp lapper/annonsere selv?

Skrevet

Det finnes mange private som tar imot privat hundepass. Har sett de annonsert på finn og canis blant annet. Hva med å henge opp lapper/annonsere selv?

Det kan vi jo prøve :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ikke så lett med katter. Men jeg passer innimellom noen katter for en nabo. Da har jeg fri tilgang på TV, rødvin og sjokolade, så da er det helt greit å være der noen timer av gangen. Om jeg først skal sløve forran TV'n kan jeg like gjerne gjøre det der. Og har ikke jeg anledning, så er det andre naboer, som ser til de.

Det er ikke lett med dyrepass dessverre. Jeg har selv alliert meg med naboer. Passer jeg deres dyr, må de passe mine dyr.

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg hatt naboer som i det heletatt var interessert i å prate med meg så kunne jeg gitt de tilgang til huset vårt og gitt de rødvin og hva de ville hatt for å hjelpe :P men liker ikke tanken på å slippe inn folk som vi ikke kjenner i det heletatt og som vi har på følelsen av at hater oss :P

En gang så fikk jeg lillebroren min til å bo her en uke for at pus skulle ha selskap. Vinn for han fordi han bodde hjemme og her fikk han mer privatliv, men så tråkket han grovt over grensene vi hadde satt og fylte huset med folk og alkohol så det prøver vi ikke igjen

• Liker 1
Skrevet

Hvor bor du? Jeg passer pus for deg lett.

Anonymous poster hash: c0826...04e
Skrevet

Jeg passet katter da jeg bodde hjemme. Tok bare med meg leksene dit, og slappet av med et tv-program eller en film til slutt. Pus var godt fornøyd. :)

Hva med å finne ei ungjente som vil tjene litt i jula? (Ung eller ansvarsfull nok til ikke å fylle huset med fulle ungdommer selvsagt).

Anonymous poster hash: ec9e1...366
Skrevet

Hvor bor du? Jeg passer pus for deg lett. Anonymous poster hash: c0826...04e

Bor i vestfold.

Hadde jeg kjent ei ungjente som ville gjort det så hadde jeg kontaktet henne, men vi har lite nettverk. Jeg skrev status på facebook og spurte om noen ville, men alle svarene jeg fikk var fra folk som ville understreke at de ikke ville passe pusen O.o

• Liker 2
Skrevet (endret)

Passer gjerne pus jeg, om du bor i nærheten. :P Har to katter selv da, men de har så langt gått overens med alle katter vi har hatt innom, så det har aldri vært et problem å passe.

Da bor du ikke i nærheten, nei. Det finnes dyreforum, du kan jo prøve å få napp der?

Endret av Amphitrite
Skrevet

Hadde jeg hatt naboer som i det heletatt var interessert i å prate med meg så kunne jeg gitt de tilgang til huset vårt og gitt de rødvin og hva de ville hatt for å hjelpe :P men liker ikke tanken på å slippe inn folk som vi ikke kjenner i det heletatt og som vi har på følelsen av at hater oss :P

En gang så fikk jeg lillebroren min til å bo her en uke for at pus skulle ha selskap. Vinn for han fordi han bodde hjemme og her fikk han mer privatliv, men så tråkket han grovt over grensene vi hadde satt og fylte huset med folk og alkohol så det prøver vi ikke igjen

Da jeg var tenåring passet jeg katter for folk i nabolaget som var på ferie. En av kattene trengte litt ekstra menneskekontakt og da tok jeg med pc-en til naboen og satt i sofaen mens katten lå inntil meg sov i noen timer. Det er helt sikkert noen tenåringsjenter som vil tjene noen ekstra kroner på å kose med en katt.

Anonymous poster hash: 12273...afa

Skrevet

I Oslo hørte jeg om både kattepassere og hundepassere som passet dyrene hjemme hos deg mens du var på ferie.

Benyttet meg aldri av det selv, siden jeg hadde venner som kunne stille opp, men det kan jo hende du finner noen i Vestfold som også gjør dette?

Vi har en fast kattepasser i datteren til en venninne av oss. Hun er tretten år og veldig flink til å passe kattene slik at jeg er trygg på at de har det godt.

Det var spennende for henne også å få et såpass stort ansvar, men det gikk kjempefint første gangen, og vi fortsatte å be henne om pass såfremt det passer for henne.

Vi hadde daglig kontakt via mobil slik at hun kunne spørre om det var noe hun lurte på. :)

Skrevet

Du kjenner katten din best, men selv har jeg ei bestemt frøken som hater at livet endres og stikker når det er andre personer i leiligheten enn samboeren og meg selv.

Likevel er hun superpus når vi reiser på juleferie med henne, noe vi gjør hver jul. Hun er bare kosete og grei når hun er med. Jeg tviler på at det skader å prøve, og hvis pus er mistilpass og dere erfarer at dette ikke er lurt, så vet dere det til senere. Jeg tror kanskje at det at pus får ha menneskene sine rundt seg er viktigere enn at hun kjører bil noen timer og tilbringer tid i et annet hus.:)

Hvorfor tror du at pus vil bli stresset?

Anonymous poster hash: 31b3e...5da
  • Liker 1
Skrevet

Du kjenner katten din best, men selv har jeg ei bestemt frøken som hater at livet endres og stikker når det er andre personer i leiligheten enn samboeren og meg selv. Likevel er hun superpus når vi reiser på juleferie med henne, noe vi gjør hver jul. Hun er bare kosete og grei når hun er med. Jeg tviler på at det skader å prøve, og hvis pus er mistilpass og dere erfarer at dette ikke er lurt, så vet dere det til senere. Jeg tror kanskje at det at pus får ha menneskene sine rundt seg er viktigere enn at hun kjører bil noen timer og tilbringer tid i et annet hus.:)Hvorfor tror du at pus vil bli stresset? Anonymous poster hash: 31b3e...5da

Hvis vi tar med pusen så tror jeg vi bør få pass til hunden for de to er ganske mye futt sammen.

Jeg trror det stresser henne fordi hun skriker når vi kjører bil og det er 3timers tur dit vi skal. Vi finner nok på noe lurt tenker jeg.

Skrevet

Katten min er ofte alene hjemme i opptil 4 dager. Da setter jeg ut masse skåler med vann rundt omkring og to skåler med mat, og selvsagt tilgang til kattedo. Hun har stort sett aldri spist opp maten, men har gjort litt i doen. Tror hun er i ro og slapper av når vi er borte i flere dager.

Hunden hadde jeg tatt med sammen med et bur og luftet hunden på lang og litt slitsom tur hver dag og så latt den være en del i buret resten av døgnet. Det går helt greit hvis det bare er noen få dager.

Anonymous poster hash: f05fe...5a5
Gjest Keikolina
Skrevet

Bra kennel for hunder i Bærum og en fin en på Finnskogen.

Skrevet

Katten min er ofte alene hjemme i opptil 4 dager. Da setter jeg ut masse skåler med vann rundt omkring og to skåler med mat, og selvsagt tilgang til kattedo. Hun har stort sett aldri spist opp maten, men har gjort litt i doen. Tror hun er i ro og slapper av når vi er borte i flere dager. Hunden hadde jeg tatt med sammen med et bur og luftet hunden på lang og litt slitsom tur hver dag og så latt den være en del i buret resten av døgnet. Det går helt greit hvis det bare er noen få dager. Anonymous poster hash: f05fe...5a5

Jeg er enig i at pus kan klare seg hjemme i 4dager, men at hunden skal være i bur døgnet rundt forutenom en langtur syns jeg er hårreisende at du foreslår. Det kommer så absolutt ikke til å skje.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...