Gå til innhold

Hvordan kan jeg se resultater av knebøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har holdt på med knebøy i tre uker nå, og føler jeg ikke klarer og se noen resultater.. Har "treningsstudio" hjemme hos meg. Så jeg bruker ca ett kvarter der hverdag for å ta knebøy og forskjellige andre styrketing. Men det jeg lurer på er når får jeg resultater? Og hvordan ser jeg resultatene? Jeg bruker forresten 10x5 repitisjoner, men er usikker på hvor mye jeg har på vekta? Noen som kan hjelpe meg? :hjerter:

Anonymous poster hash: 3d0fd...d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får ikke særlig nevneverdige resultater før jeg tar gående utfall med relativt "tunge" vekter(altså slik at jeg må jobbe for det uten at det er steintungt).

Det sammen med knebøy som tas med stang(m tyngre vekter) gir et totalt annerledes resultat enn bare stående knebøy, som ikke gir meg noe som helst.

Anonymous poster hash: a3aac...fa9
Skrevet (endret)

Jeg får ikke særlig nevneverdige resultater før jeg tar gående utfall med relativt "tunge" vekter(altså slik at jeg må jobbe for det uten at det er steintungt).

Det sammen med knebøy som tas med stang(m tyngre vekter) gir et totalt annerledes resultat enn bare stående knebøy, som ikke gir meg noe som helst.

Endret av avio
Skrevet

Så tipset ditt er å ta gående utfall med vekter og knebøy? Hvor lang tid tok det for deg?

Skrevet

Hei! Jeg har holdt på med knebøy i tre uker nå, og føler jeg ikke klarer og se noen resultater.. Har "treningsstudio" hjemme hos meg. Så jeg bruker ca ett kvarter der hver dag for å ta knebøy og forskjellige andre styrketing. Men det jeg lurer på er når får jeg resultater? Og hvordan ser jeg resultatene? Jeg bruker forresten 10x5 repitisjoner, men er usikker på hvor mye jeg har på vekta? Noen som kan hjelpe meg? :hjerter:

Du gjør ihvertfall så godt du kan for å ikke oppnå resultater overhodet. Herregud, hvor fant du dette treningsprogrammet? Det er helt på trynet...

For det første skal du ikke trene styrke på samme muskelgruppe to dager på rad (hørt om restitusjon? det er der muskelbyggingen skjer). For det andre bygger du ikke muskelvolum av å trene utholdende styrke. 8 x 3 er langt mer hensiktsmessig om du ønsker å få synlig og styrkemessig effekt av treningen.

Anonymous poster hash: 1087c...7e6

• Liker 1
Skrevet

Hvilket resultat vil du oppnå?

Gjest bustyvel
Skrevet

Du bør iallefall legge inn hviledager, å trene lær/rumpe hver dag er ikke nøkkelen!

Skrevet

Det vil nok være litt individuelt, men da jeg begynte med styrketrening og knebøy opplevde jeg at lår og rumpe ble fastere og mer velformet. Økte litt i størrelse. Samtidig ble magen og kjernemuskulaturen strammere.

Disse bildene er tatt før jeg begynte med knebøy, og etter tre uker. Jeg trente da knebøy to ganger i uka med tung vekt, tilsvarende kroppsvekta mi. Jeg tror du bør løfte tungt, ihvertfall innimellom, hvis du vil ha skikkelig framgang.

For det første:
- haha, kan være det bare er jeg som ser noen som helst forksjell, men det er som sagt bare ca tre uker mellom bildene. :fnise:

- for det andre. Knebøyen var jo bare en del av et større og mer omfattende treningsprogram, så det er vanskelig å si helt isolert hva som kunne tilskrives knebøyen, men på denne tiden var vel egentlig knebøy den eneste beinøvelsen min, i tillegg til hip thrust nå og da.

Det er cheesy å ta bilder av seg selv i speilet, men det kan være et veldig godt hjelpemiddel for å se hvordan det går med treningen. :trene:

post-32775-0-61897700-1385154443_thumb.j

Skrevet

Det vil nok være litt individuelt, men da jeg begynte med styrketrening og knebøy opplevde jeg at lår og rumpe ble fastere og mer velformet. Økte litt i størrelse. Samtidig ble magen og kjernemuskulaturen strammere.

Disse bildene er tatt før jeg begynte med knebøy, og etter tre uker. Jeg trente da knebøy to ganger i uka med tung vekt, tilsvarende kroppsvekta mi. Jeg tror du bør løfte tungt, ihvertfall innimellom, hvis du vil ha skikkelig framgang.

For det første:

- haha, kan være det bare er jeg som ser noen som helst forksjell, men det er som sagt bare ca tre uker mellom bildene. :fnise:

- for det andre. Knebøyen var jo bare en del av et større og mer omfattende treningsprogram, så det er vanskelig å si helt isolert hva som kunne tilskrives knebøyen, men på denne tiden var vel egentlig knebøy den eneste beinøvelsen min, i tillegg til hip thrust nå og da.

Det er cheesy å ta bilder av seg selv i speilet, men det kan være et veldig godt hjelpemiddel for å se hvordan det går med treningen. :trene:

Hei hvor mange knebøy tok du? Siden du sier du tok i kroppsvekta di....jeg er dårlig trent på styrke,bruker en 15kg manual som jeg holder loddrett og tar 100 tilsammen med andre øvelser igjennom. Jeg tror aldri jeg hadde klart kroppsvekta mi, kanskje max 10rep også lagt meg ned i fosterstilling hehe..

Skrevet

Hei hvor mange knebøy tok du? Siden du sier du tok i kroppsvekta di....jeg er dårlig trent på styrke,bruker en 15kg manual som jeg holder loddrett og tar 100 tilsammen med andre øvelser igjennom. Jeg tror aldri jeg hadde klart kroppsvekta mi, kanskje max 10rep også lagt meg ned i fosterstilling hehe..

Hvorfor gjør du så himla mange repetisjoner? :klo: Ønsker du verken å oppnå større muskelvolum eller bli sterkere?

Fatter ikke at folk kaster bort så mye tid på å trene feil, når det tar 10 minutter å google ting...

Anonymous poster hash: 1087c...7e6

Skrevet (endret)

Hadde samme problemet.. så aldri resultater, så ga opp.

Endret av smartjente
Skrevet

Knebøy med kroppsvekt og 100-vis av repetisjoner... Ikke rart dere ikke ser resultater. Tunge vekter og maks 10, helst 5-6-7 repetisjoner, er det som skal til.

Anonymous poster hash: cfa70...2e8
Skrevet

Hvorfor gjør du så himla mange repetisjoner? :klo: Ønsker du verken å oppnå større muskelvolum eller bli sterkere? Fatter ikke at folk kaster bort så mye tid på å trene feil, når det tar 10 minutter å google ting... Anonymous poster hash: 1087c...7e6

Det er derfor jeg spør da smarta. Jegvet ikke " fasiten"på hva som er riktig av vekt og antall rep.

Dessuten hjelper ikke alltid google for man får så mange forklaringer. Feks så anbefaler noen et helkropps program,imens andre mener man skal trene 2 splitt program og andre der igjen mener man kun skal trene to muskelgrupper..,,

Skrevet (endret)

Det er derfor jeg spør da smarta. Jegvet ikke " fasiten"på hva som er riktig av vekt og antall rep.

Dessuten hjelper ikke alltid google for man får så mange forklaringer. Feks så anbefaler noen et helkropps program,imens andre mener man skal trene 2 splitt program og andre der igjen mener man kun skal trene to muskelgrupper..,,

Men du har vel ikke sett noen som har anbefalt 100 repi for å få større muskler?

Ja finnes sykt mange forskjellige treningsprogrammer og mange av dem er sikkert like gode, men du bør alltid sjekke hvem treningsprogrammene er ment for, det finnes jo ikke noe univetsalt som passer for alle uansett hva de vil oppnå.

Endret av Summers
Skrevet

Men du har vel ikke sett noen som har anbefalt 100 repi for å få større muskler?

Ja finnes sykt mange forskjellige treningsprogrammer og mange av dem er sikkert like gode, men du bør alltid sjekke hvem treningsprogrammene er ment for, det finnes jo ikke noe univetsalt som passer for alle uansett hva de vil oppnå.

Jeg vet ikke jeg,har hørt om 100 squats a day(riktignok uten vekter). Så burde jeg ta min egen kroppsvekt 10rep x 5? Nå så tar jeg jo bare en 15kgs manual som jeg har hjemme og gjør flere..

Skrevet

Jeg tok bilde av meg selv før jeg begynte å trene, og itillegg brukte jeg et måleband til å måle hofter/rumpe og omkrets på lårene. Var veldig enkelt å se at det var progresjon da..

Anonymous poster hash: cf6f5...596
Gjest bustyvel
Skrevet

Jeg vet ikke jeg,har hørt om 100 squats a day(riktignok uten vekter). Så burde jeg ta min egen kroppsvekt 10rep x 5? Nå så tar jeg jo bare en 15kgs manual som jeg har hjemme og gjør flere..

Vil du ha mer vekt, fyll opp en ryggsekk og ta squats med den på ryggen :)

Skrevet

Vil du ha mer vekt, fyll opp en ryggsekk og ta squats med den på ryggen :)

Hei,holder på å dø allerede etter 100 rep med 15 kg....hehehe

Skrevet

Kommer litt sent inn i diskusjonen, men forstår jeg det riktig at TS kjører 10 sett med 5 reps?

Du må jo være helt kjørt etter så mange sett hvis du kjører tungt nok.

Når du trener for utseende (siden du vil SE resultater) så tar det vesentlig lenger enn 3 uker. På styrkesiden kommer du til å merke en stor økning på 3 uker som nybegynner, men på muskelvolum ikke så mye.

Tror ikke man bør begynne å måle utseende før etter ca 6mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...