Gå til innhold

Hvordan får dere til å sminke dere så innmari pent?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker ikke sminke på dagtid, da jeg syns det er ubehagelig og føler meg skitten i ansiktet. Men jeg liker å pynte meg når jeg skal på byen, eller noe annet spesielt. Da liker jeg å bruke tid på sminke og hår.
MEN, jeg får ikke til å sminke meg slik at huden ser glatt ut. Et eksempel:
2cateyesmakeuplooks-2_thumb.jpg

Dette er bare et eksempel plukket ut fra google, men jeg ser mange bloggere, folk i vennelisten min på facebook osv får dette skikkelig til.
Bildene er selvfølgelig redigerte, men når jeg treffer en jente som har sminket seg ordentlig blir jeg så missunnelig! Hvordan får dere det til? Hvilken sminke bruker dere? Noen videoer dere kan linke til? Hjelp hjelp hjelp :sjokkert:

Anonymous poster hash: d29cb...b51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe som irriterer meg også, men har blitt bedre med årene

Skrevet

Søk på YouTube, lærer mye der;)

Skrevet

Det er like viktig å ha gode redskap som å ha god sminke:) Søk på Google, YouTube osv og lær deg teknikker:)

Anonymous poster hash: 65b45...8f0

Skrevet

Dette lurer jeg også på :fnise:

Søk på YouTube, lærer mye der;)

Jeg har vært på youtube, men der youtubejentene får vakre graderte øyenskygger i champagne og kopper og rette fine linjer fra eyeliners, ser jeg ut som jeg har tryna oppi øyenskygge paletten og at eyelineren er malt på av en blind mann med parkinson :fnise:

Men så har jeg jo hverken god sminke eller verktøy heller da :rolleyes:

Anonymous poster hash: 7ff92...7b1
  • Liker 3
Skrevet

Dette lurer jeg også på :fnise:

Jeg har vært på youtube, men der youtubejentene får vakre graderte øyenskygger i champagne og kopper og rette fine linjer fra eyeliners, ser jeg ut som jeg har tryna oppi øyenskygge paletten og at eyelineren er malt på av en blind mann med parkinson :fnise:

Men så har jeg jo hverken god sminke eller verktøy heller da :rolleyes:

Trening trening trening :)

Anonymous poster hash: be17c...52e

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper folk skjønner at det med at en kvinne blir så mye finere med sminke enn uten, bare er en illusjon. Kvinnen som er så pen med sminke er i realiteten bare vakker fra naturens side. Å bruke masse penger på ting som liksom skal få deg penere, er ikke vits. Det er bare et triks.

Hadde folk blitt mer bevisst på dette salgstrikset, så hadde halvparten av reklamene blitt borte.

Dette er hentet fra VG

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det viktigste starter med en god base. Får også samme følelse om å være "skitten" i fjeset etter jeg har sminket meg, om jeg ikke har vært nøye med rensing av huden :)
Viktig å skrubbe ansiktet en gang i blandt og ha en god fuktighetskrem, så kommer resten syns nå jeg.

Og noe jeg er en hengiven bruker av er en god primer! Jeg bruker sminke fra bare minerals, og er veldig fornøyd med det :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg håper folk skjønner at det med at en kvinne blir så mye finere med sminke enn uten, bare er en illusjon. Kvinnen som er så pen med sminke er i realiteten bare vakker fra naturens side. Å bruke masse penger på ting som liksom skal få deg penere, er ikke vits. Det er bare et triks.

Hadde folk blitt mer bevisst på dette salgstrikset, så hadde halvparten av reklamene blitt borte.

Dette er hentet fra VG

At det er mye juks ute å går er jeg helt enig i, men det er nå ikke bare juks og fanterier heller når man kan gjøre slikt som dette:

(Sier ikke hun er stygg altså, snarere tvert i mot, men jeg skjønner godt at hun ikke vil gå ut au natural)

• Liker 4
Skrevet

At det er mye juks ute å går er jeg helt enig i, men det er nå ikke bare juks og fanterier heller når man kan gjøre slikt som dette:

(Sier ikke hun er stygg altså, snarere tvert i mot, men jeg skjønner godt at hun ikke vil gå ut au natural)

Det du viser her er ei jente med kviser(hudormer). Da er jeg enig i at man kanskje skal skjule det litt.

Men det jeg sikter til er helt vanlige kvinner som sminker seg og som ikke har problemer med kviser eller andre hudproblemer.

Skrevet

Skikkelige børster, eyeskyggeprimer, primer under foundation og gode produkt, da er du på vei. Uansett må du ha i bakhodet at makeup er et fag og at det tar sin tid å bli god.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det du viser her er ei jente med kviser(hudormer). Da er jeg enig i at man kanskje skal skjule det litt.

Men det jeg sikter til er helt vanlige kvinner som sminker seg og som ikke har problemer med kviser eller andre hudproblemer.

Si hva du vil, men dette viser ganske godt hva sminke faktisk kan gjøre:

o-MILA-KUNIS-WITHOUT-MAKEUP-570.jpg?6Mila-Kunis-Free-HD-3D-Wallpapers-2013.jp

kate_moss_without_makeup.jpgKate-Moss-2013.jpg

Og dette er bilder tatt på den røde løperen/av paparazzies, så det er neppe photoshop som hjelper til med den dramatiske ettereffekten. Uten sminke ser faktisk både Kate og Mila ut som helt vanlig dødelige, selv om de flere ganger topper lister over "mest sexy". Sminke, om det er rette produkter som blir lagt riktig, kan gjøre enormt mye med et ansikt.

Skrevet

Jeg fikk aldri til sminken ordentlig før jeg byttet ut alle børstene mine med dyre børster. Har kun børster fra MAC, Guerlain og id (sistnevnte bruker jeg kun for id-pudderet..).

Ellers så synes jeg det er stor forskjell på kvalitet når det kommer til sminke, og bruker kun produkter fra parfymeri eller MAC. En god primer er viktig som base, bruker en fra Smashbox til hud og Elizabeth Arden for øyenskygge.

Ulike teknikker er noe alle kan lære seg, men det tar gjerne litt tid dersom du ikke har tenkt å øve deg flere ganger daglig.

• Liker 1
Skrevet

Det aller beste er og ha et bra utgangspunkt, så hudpleien er alfa og omega.

Jeg får ofte kompliment hvor fint jeg klarer å sminke øynene, med nydelig symmetrisk eyeliner og alt. Det folk ikke vet, er at jeg aldri klarer å ta på mascara og eyeliner uten å søle og se helt gal ut, så min lille hemmelighet er å påføre alt som et eneste rot, for deretter å bruke q tips med øyesminkefjerner og fjerne alt som ikke hører til på øyelokket og området rundt, og vips blir streken helt jevn og det ser ut som jeg er DEN proffe sminkøren.. :fnise: Verdt å merke seg at jeg gjør øyene FØR basen, så slipper jeg fall out.

Anonymous poster hash: a2b9d...fb8
Skrevet

Jeg vil også lære å sminke meg slik. Har prøvd diverse sminke, dyre og billige merker, men uten hell.

Likte leppefargen til hun på bildet til ts. Er det noen som vet hvor man kan få tak i en slik farge? Har prøvd utallige leppestifter ol. med naturlig farge, men blir bare for oransje, for mørk osv.

Skrevet

Jeg får til en fin strek med våtliner på den ENE øyet og ikke det andre..! Frustrasjonsnivået gjennom taket:P

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Øvelse gjør mester. Jeg ser stor forskjell på sminka mi nå vs hvordan det så ut på vgs. Grøsser med tanken på at jeg gikk ut av døra og tenkte at jeg å bra ut.

Skrevet

Det er akkurat det jeg er redd for skjer med meg fortsatt! xD

Skrevet

Michelle Phan på YouTube har lært meg alt jeg kan:) hun er veldig flink!

Ellers bodde jeg borte i et år på en plass man helst ikke vil mingle med folk, så det var dette jeg gjorde på ettermiddagen. Blir bra med trenning!

Kjøp en øyenskygge palett som du liker, fra mørke til lyse farger. Lettest er det vist du tar en som får fra hvit til svart. Resten trenger jeg egentlig ikke ramse opp, for du lærer mye av å se på henne:)

Du kan spørre meg også om du vil her inne:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns pixiwoo på youtube er kjempe bra for å lære seg å sminke seg. Se og gjør det de gjør, øv, øv og øv!

Noe som jeg bruker når jeg har det travelt er maybeline 24 hour tattoo på øyelokket, er kjempe enkelt å påføre og ser bra ut med det og maskara.

Ellers så er det fint å bruke en nøytral farge på øyelokket og en mørkere i crease. Ser fort veldig bra ut og er enkelt.

Anonymous poster hash: 91327...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...