Gå til innhold

gi de ansatte i barnehagen julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er førstegangs foreldre og poden begynte i bhg nå i høst. Kan vi gi de ansatte på avd en liten julehilsen eller er der helt fei. Har ei venninne som jobber i bhg og hun har fått alt fra blomster, marsipan griser til vinflaske......

Anonymous poster hash: 57571...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde blitt ille berørt om jeg hadde fått gave fra barna/foreldrene i barnehagen, men så takler jeg sånn veldig dårlig og da..

Anonymous poster hash: 673ae...0ea
Skrevet

Vet ikke om de har lov til å ta i mot gaver, slik er det i alle fall i mange helseyrker. Skal du gi, så gi i alle fall en felles gave til alle, f.eks en pose twist til å ha på pauserommet eller noe slikt.

Anonymous poster hash: de523...202
  • Liker 3
Gjest Magdalene
Skrevet

Vi gjør det hvert år, og hvert år er det en evig diskusjon her inne om hvor bortkastet, egoistisk, og unødvendig det er.

Vi varierer i alt fra en flaske vin, til håndkrem.

I år får de voksne på avdelingen en kurv sammen, med diverse julegodt, et blad, eos leppepomade (en til hver) , håndkrem, julete og gløgg.

Vi gi en kurv til hver av avdelingene til barna våre.

• Liker 1
Skrevet

Ofte er det lurt at foreldregruppa går sammen om noe og kjøper en felles gave til de ansatte. Har dere valgt en foreldrekontakt? Hør med henne/han.

Har jobbet noen år i barnehage, og noen foreldre gir gave, andre ikke. Vi får lov til å ta i mot. Var et år hvor avdelingen fikk 14! Store konfektesker... (Det gikk 22 barn der, og det var noen søskenpar) Vi var en stor barnehage med flere avdelinger, og de andre avdelingene fikk også en del.. Ble nok konfekt på pauserommet kan du si ;) Vi ble faktisk nødt til å kaste en del tilslutt, da de ble glemt av og dårlige tilslutt.

Bedre at alle ansatte på avdelingen heller får en hver til å ta med hjem, eller gi en felles til pauserommet fra alle barna på avdelingen.

Skrevet

En flaske vin til hver ansatt på avdeling er jo hyggelig

Skrevet

Er det ikke nok å muntlig takke de ansatte for jobben og ønske dem en riktig god jul?

En flaske vin til hver ansatt på avdelingen høres jo helt vilt ut spør du meg. Tar jo helt av dette, glad jeg har skoleunger. Der har det aldri vært mas om at vi foreldre skal kjøpe julegaver til lærerne.

Anonymous poster hash: 4d152...b51
  • Liker 2
Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke. Det ville bli en forpliktelse hvert år hvis jeg først begynte med det.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke nok å muntlig takke de ansatte for jobben og ønske dem en riktig god jul?

En flaske vin til hver ansatt på avdelingen høres jo helt vilt ut spør du meg. Tar jo helt av dette, glad jeg har skoleunger. Der har det aldri vært mas om at vi foreldre skal kjøpe julegaver til lærerne.

Anonymous poster hash: 4d152...b51

Mange skolelærere som får gaver til jul også ;)

Men da er det som oftest en fellesgave fra alle foreldrene, og ikke slik at man kjøper en og en. I de tilfellene jeg har vært borti, da, andre har det sikkert annerledes.

Nei, det gjorde jeg ikke. Det ville bli en forpliktelse hvert år hvis jeg først begynte med det.

Jeg har ikke opplevd det slik. Vi har ofte gitt en liten sjokoladeeske e.l. til personalet til jul, men noen ganger har vi glemt det, og det har ikke vært noe fuss. Mitt inntrykk er at de blir glade om de får noe, og overhodet ikke tenker over det hvis de ikke får noe- det er ingen som forventer gaver, heller ikke om de har fått tidligere. Flaks for slike surrebøtter som oss :ler:

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

Det er ikke vanlig her vi bor og jeg har ikke tenkt å innføre det. Mange som føler seg forpliktet til å kjøpe hvis noen kjøper...

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Det er ikke vanlig her vi bor og jeg har ikke tenkt å innføre det. Mange som føler seg forpliktet til å kjøpe hvis noen kjøper...

Hvorfor? Det er ikke mange av foreldrene som ser st vi gir gave. Det er jo ikke slik at vi henger opp lapp i garderoben om at vi har gitt gave til de ansatte. Det gis i det stille.

• Liker 2
Skrevet

Den koseligste julegaven jeg har vert borti var et kort med bilde av barnet, og en liten tekst der barnet sa noe hyggelig om mottakeren.

• Liker 2
Skrevet

Men hvem gir man til? Gir man til en må man jo gi til alle? Og da blir det kanskje litt mye?

Skrevet

Her får alle de ansatte hver sin gave på juleavsluttningen vi foreldrene arrangerer. Altså det blir gitt på vegne av alle, og de får for ca 150kr hver:)

Skrevet

Da jeg jobbet i barnehage pleide noen av foreldrene å kjøpe inn en konfekteske eller lignende som ble satt på pauserommet til glede for alle oss ansatte. En slik "liten" ting blir satt vel så stor pris på som å gi noe til hver enkelt. Vet ikke om jeg hadde følt meg helt komfortabel med å motta gave fra en forelder til meg personlig.

Skrevet

Lillegutt her begynte også i BHG i høst. Har selv jobbet i barnehage og fikk gaver.

Syns det er veldig koselig og forventet absolutt ikke å få igjen neste år.

Jeg tenkte vi kjøper en fin krukke, putter twist oppi sammen med årets julekort + noen ord bakpå.

De er 7 voksne på småbarnsavdelingen,(lærlinger, vikarer og fast ansatte) så blir fort mye penger hvis alle skal ha en fin blomst, vin osv.

Anonymous poster hash: 5b0c3...6ec
Skrevet

Jeg jobber som lærer, og er noen foreldre som gir gave, andre ikke. Noen gir et kort. Får også felles gave av hele foreldregruppa. Jeg synes det er helt opp til hvert foreldrepar å avgjøre. Vi kommer til å gi et kort og et julete til de på avdelingen til sønnen vår :)

Anonymous poster hash: dd814...4c0

Skrevet

Ofte er det lurt at foreldregruppa går sammen om noe og kjøper en felles gave til de ansatte. Har dere valgt en foreldrekontakt? Hør med henne/han.

Uff, da blir det en forpliktelse for alle å bidra. Syns heller hver enkelt forelder kan gi noe om de absolutt ønsker.

Anonymous poster hash: e690b...398

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...