AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Heisan alle sammen.Jeg søkte for 1 mnd siden igjennom namsmannen om offentlig gjeldsordning.Det nærmer seg jul og jeg har lenge nå hatt ett lite beløp stående hos ett bettingselskap.Det er snakk om 5800 kr som jeg nå tenkte jeg skulle overføre til min konto for å kjøpe julepresanger til mine 2 barn.Mitt spm er nå:siden jeg ikke har fått noe svar på søknaden min enda så er det vel ok at jeg overfører disse pengene til min konto?Fikk beskjed om å vente 2-4 mnd på svar.Jeg mener kan staten eller noe sånn gå tilbake og se dette og si da at siden jeg hadde penger så før jeg ikke denne offentlige gjeldsordningen?Har jo ikke fått det enda og er jo ikke sikkert jeg får det heller?Sitter dypt i det.Men alt som betyr noe for meg er barna og derfor vil jeg gjerne gi de en fin presang.Setter stor pris på svar Anonymous poster hash: fdfa6...98e
Testosteron Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 Nå har ikke jeg så god greie på dette med betting, men pengene som du sier står hos et bettingselskap, er vel dine? I så fall skulle det vel ikke spille noen rolle hvor du har dem. De er jo dine uansett, og du må opplyse om dem til namsmannen når du søker om åpning av gjeldsforhandlinger. Beløpet er dessuten så lite at det ikke har noen betydning for om du får åpnet gjeldsforhandlinger eller ikke, tror jeg. Mer interessant er det at du planlegger å bruke pengene. Da går de jo tapt, og 5 800 er kanskje litt mye for å kjøpe julegaver til to barn. 4
M.Monica Skrevet 21. november 2013 #3 Skrevet 21. november 2013 Nå har ikke jeg så god greie på dette med betting, men pengene som du sier står hos et bettingselskap, er vel dine? I så fall skulle det vel ikke spille noen rolle hvor du har dem. De er jo dine uansett, og du må opplyse om dem til namsmannen når du søker om åpning av gjeldsforhandlinger. Beløpet er dessuten så lite at det ikke har noen betydning for om du får åpnet gjeldsforhandlinger eller ikke, tror jeg. Mer interessant er det at du planlegger å bruke pengene. Da går de jo tapt, og 5 800 er kanskje litt mye for å kjøpe julegaver til to barn. Har vunnet disse pengene over kort tid.Siste 2 ukene.Pengene skal gå til julepresanger til mine 2 barn,min kjærestes 2 barn og min kjæreste:)
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #4 Skrevet 21. november 2013 All endringer i inntekt ( om det så er pengepremier) skal det opplyses om, hvis ikke kan du ende opp med å bli tatt for..... At du ikke har mer respekt for kreditorer som du skylder penger. Det er jo litt ironisk at du tar til eie pengepremier fra noe som antageligvis har gjort at du søker om gjeldsordning for. Anonymous poster hash: a4bb2...9b4 10
M.Monica Skrevet 21. november 2013 #5 Skrevet 21. november 2013 All endringer i inntekt ( om det så er pengepremier) skal det opplyses om, hvis ikke kan du ende opp med å bli tatt for..... At du ikke har mer respekt for kreditorer som du skylder penger. Det er jo litt ironisk at du tar til eie pengepremier fra noe som antageligvis har gjort at du søker om gjeldsordning for. Anonymous poster hash: a4bb2...9b4 Jeg syntes det er dårlig gjort at du dømmer meg slik du gjør i det siste innlegget her.De pengene har jeg vunnet de siste 2 ukene etter å ha satt inn 100 kr.Jeg tipper aldri for det har jeg ikke nerver til.Disse pengene vant jeg da en venn av meg satte opp 1 oddskupong for meg.Så at du dømmer meg slik er veldig sårende.Ikke at du har noe med det å gjøre men jeg har 2 barn som er veldig syke og trenger mye pleie.Jeg gjør alt for de.De er grunnen til at jeg har mye gjeld.Så at du dømmer meg slik uten å vite fakta er fryktelig vondt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #6 Skrevet 21. november 2013 Her vet vi fakta nok, istedet for å ordne opp og betale tilbake til kreditorene så vil du heller bruke dem på luksus for deg selv. Anonymous poster hash: f2fed...490 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7 Skrevet 21. november 2013 Hva slags signal tror du dette sender til barna? Anonymous poster hash: f2fed...490 4
Gjest Bud Skrevet 21. november 2013 #8 Skrevet 21. november 2013 Jeg tipper aldri for det har jeg ikke nerver til. Har du søkt gjeldsordning så har du gamblet for betydelig mer enn du burde!
Harlekin Skrevet 21. november 2013 #9 Skrevet 21. november 2013 (endret) Her vet vi fakta nok, istedet for å ordne opp og betale tilbake til kreditorene så vil du heller bruke dem på luksus for deg selv. Anonymous poster hash: f2fed...490 Gaver til andre er ikke luksus til en selv. Har du søkt gjeldsordning så har du gamblet for betydelig mer enn du burde! Hallo, det er da ikke alle som får gjeldsproblemer pga. gambling! TS, du har lov til å bruke disse pengene - det er ingen som kommer og sjekker det. Men, tenk deg om. Det er mye å bruke over 5000 kr på julepresanger når du har gjeldsproblemer. Det burde dine nærmeste også forstå. Reduser beløpet, ikke bruk så mye på hver person, spesielt ikke de voksne. Prioriter barna, og så sørger du heller for å skape en god jul med stemning og glede, det trenger ikke koste stort. Husk at om du får gjeldsordning, så må du prioritere annerledes. Du kan like gjerne begynne nå. Endret 21. november 2013 av Harlekin 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #10 Skrevet 21. november 2013 Håper søknaden din ikke blir innvilget. Anonymous poster hash: e2df2...bf9 3
Gjest Evelynita Skrevet 21. november 2013 #11 Skrevet 21. november 2013 Julegaver holdes til et minimum når man har gjeld! Ærlig talt, du skal bruk 5800kr på gaver når du har gjeld så du må søke om offentlig gjeldsordning?? Høl i hue, det er det det er!
Pengebingen Skrevet 22. november 2013 #12 Skrevet 22. november 2013 Neineinei, det er så feil, selv om du sikkert i prinsippet kan gjøre det du skisserer. Det er bare så...umoralsk på en måte. At du skal inn i en gjeldsordning må jo bety at du skylder noen veldig mye penger!! Altså, andres penger. Du burde bruke alt du kommer over til å betale for deg, enkelt og greit. Julegaver hører ikke hjemme noe sted når du har masse gjeld til andre! Uansett gjeldsordning eller ei. Jeg ser du mener vi dømmer deg, men beklager, det du gjør er bare ikke spesielt mye å skryte av. Du kan ikke forvente masse støtte her. Men nei, før du faktisk har fått godkjent gjeldsordning vil jeg tro du kan gjøre hva du vil. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå