AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Jeg jobber på et sted der de samme kundene kommer igjen. Er ganske ny på det her, men merker det at jeg blir påvirket av sure kunder. De klager aldri til meg, men så høyt at jeg hører det til hverandre. Spesielt det med pris, noe jeg ikke har noe med, men det forstår jo ikke alle. Blir så dritlei av å høre på det om igjen og om igjen. Det er vel bare å la vær å kjøpe noe! Hva er det de forventer egentlig? At jeg skal sette ned prisen, noe jeg ikke har lov til, sånn at de skal bli fornøyde? Eller så er det utvalget osv, men ingen spør om jeg kan forandre eller om det er mulig at jeg prøver på noe annet. Og uansett om de kjøper noe så er det aldri bra nok. Det er alltid noe feil. For lite, for mye, for ditt og datt. Regner med at dette er en ganske normal greie. At folk aldri kan si noe positivt, men alltid noe negativt. Hvordan kan jeg lære meg å overse det, og sette pris på de som er hyggelige og greie? Merker at jeg blir mindre motivert når folk ikke kommer med noe positivt. Står på og gjør ting fordi jeg håper at folk skal bli glade, også er det kun klagingen jeg sitter igjen med. Anonymous poster hash: 1cb66...64e
globalagogo Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 Les gjennom "dumme ting kunder sier"tråden. Instant feelgood 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #3 Skrevet 21. november 2013 Les gjennom "dumme ting kunder sier"tråden. Instant feelgood Haha, ja jeg skal lese i den Anonymous poster hash: 1cb66...64e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #4 Skrevet 21. november 2013 Er lei kjipe horekunder jeg og! Vil ha ny jobb, UTEN kundekontakt. Anonymous poster hash: 31bd1...6b7 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #5 Skrevet 21. november 2013 Er lei kjipe horekunder jeg og! Vil ha ny jobb, UTEN kundekontakt. Anonymous poster hash: 31bd1...6b7 Jeg og. Eller mindre enn i den jobben jeg har nå. Lite gøy å stå der også en det alltid noe som er galt uansett. Anonymous poster hash: 1cb66...64e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Spørsmålet er jo om de faktisk har noe å klage på, har jobbet MYE med salg i butikk selv og kundekontakten er en del av det. Heldigvis jobbet jeg for elkjøp, og hadde derfor friheten til å gjøre "Kunden fornøyd uansett kostnad" så dersom for eksempel expert hadde noe til en billigere penge var det bare å sjekke det opp og matche prisen hvis det stemte. Er så kraftig konkurranse nå at jeg knapt fatter at noen tør å ha missfornøyde kunder. Anonymous poster hash: 44ab1...630
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #7 Skrevet 22. november 2013 Spørsmålet er jo om de faktisk har noe å klage på, har jobbet MYE med salg i butikk selv og kundekontakten er en del av det. Heldigvis jobbet jeg for elkjøp, og hadde derfor friheten til å gjøre "Kunden fornøyd uansett kostnad" så dersom for eksempel expert hadde noe til en billigere penge var det bare å sjekke det opp og matche prisen hvis det stemte. Er så kraftig konkurranse nå at jeg knapt fatter at noen tør å ha missfornøyde kunder.Anonymous poster hash: 44ab1...630 Ts her. Jeg jobber med mat, så av erfaring vet jeg at folk klager uansett. Det er bare første gang at jeg jobber direkte med kunder. Jeg kan ikke gjøre noe med prisen uansett, og hvis maten er så fæl, hvorfor kjøper de den da? Prisen er hovedproblemet, for de reagerer lett om den er altfor høy for dem. Prøver hele tiden å tenke over det, men enkelte ting er utenfor min kontroll. Er jo mange hyggelige kunder også, men blir lei av folk som sutrer for alt mulig. Anonymous poster hash: 1cb66...64e
globalagogo Skrevet 22. november 2013 #8 Skrevet 22. november 2013 Er lei kjipe horekunder jeg og! Vil ha ny jobb, UTEN kundekontakt. Anonymous poster hash: 31bd1...6b7 Ja, det må være kjipt å jobbe som prostituert. Har du vurdert utdanning? 3
-Jiinxs- Skrevet 23. november 2013 #9 Skrevet 23. november 2013 Dette er en av mange grunner til at jeg ikke vil ha en jobb hvor jeg må snakke med kunder.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #10 Skrevet 23. november 2013 Vel, jeg vil ikke ha jobben selv, men jeg tok den som en midlertidig løsning. Er ikke så mange jobber her, men jeg trøster meg med at det kun midlertidig. Vet at hun som var før meg mislikte jobben, men hun ble i mange år. Jeg bare lurer på hvordan man takler det på en god måte? Blir trøtt og lei av det, og blir irritert når folk bare må klage. Allikevel kjøper de, og da gjerne akkurat det de klager på. Hvorfor det? Hvis man syns noe er dyrt eller ikke godt hvorfor tar man ikke heller med seg matpakke da? Eller kjøper på en butikk. Der er det jo billigere enn hos oss. Jeg gidder ikke å kjøpe ting jeg ikke liker, og tror ikke at den som står bak kassa kan gjøre noe med prisene, så forstår ikke helt hva enkelte tenker med.Anonymous poster hash: 1cb66...64e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #11 Skrevet 23. november 2013 Jeg har selv jobbet med kosmetikk, og syns det er så flaut når folk skriker ut "NEI DETTA VAR DYRT!!". Syns det er så lite classy, og rett og slett mangel på folkeskikk. Det er helt i orden å synes at noe koster mye, det syns jeg ofte selv, men da sier jeg heller at jeg må tenke litt på det eller at jeg må kikke litt til. Folk har visst store problemer med å forstå at ting ikke bare må koste mye på grunn av prisnivået i Norge, men også fordi de menneskene som produserer ingrediensene har rett til å få en rettferdig lønn. Har opplevd å hjelpe noen med å finne leppomade, og når jeg sa prisen så så hun på meg og skrev "HADE BRA!!!!" Så... Jeg skjønner deg fryktelig godt, TS. Og slike opplevelser er grunnen til at jeg nå driver med en 5-årig masterutdanning. Anonymous poster hash: 08b31...52d 1
muffin26 Skrevet 23. november 2013 #12 Skrevet 23. november 2013 Folk glemmer at det er et menneske bak kassa. Jeg har vært vitne til flere slike tilfeller hvor en eller annen idiot skjeller ut personalet. Eller kommer med tåpelige komentarer og de fleste andre som står i gå tenker sitt om disse personene. Her om dagen var det en dame så klarte å flire av seg. -røyk er billigere i sverige der får du 20 pk for 40 kr. Gutten i kassa sa bare jeg bestemmer ikke prisene. Jeg hadde såååååååååååå lyst å si stikk til sverige å kjøp da omg. Dumme idioter. Jeg er glad jeg ikke jobber i butikk. Da jeg jobbet på kafe hadde jeg en del rare opplevelser. En ting jeg har merket er som regel disse som klager og kommer med rare komentarer er mennesker som eller er rare og 0 sosiale anntenner.
missmarple Skrevet 28. november 2013 #13 Skrevet 28. november 2013 Det finnes mange frekke kunder også ja. Idag var det dame som ble potte sur fordi jeg ikke ville åpne en pakke silkepapir (ødelegge pakningen, det var ikke sånn lett å åpne), fordi hun ville sjekke at det som sto på utsiden av pakningen, og det jeg fortalte henne at var inni var sant. Hun trodde ikke på MEG ihvertfall! skikkelig mistenksomt blikk på meg hadde hun og! Det er mye rart som foregår i butikk og restauranter og sånn ass! Har lest litt på denne siden, der står det mange morsomme og irriterende historier, mest fra butikkansattes perspektiv! http://www.kundehistorier.no/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå