Gå til innhold

Hvordan få nav i tale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på aap i mange år. Fikk nå et brev om at de stopper dette fra 1. januar. Så ringte jeg nav for å få en time hos min saksbehandler. Det er snakk om veien videre hvor jeg i dag har kjempet meg tilbake til å jobben 50%. De har en frist om å ta kontakt i løpet av 48 timer som i virkedag. Jeg la inn noen dager ekstra og tenkte postgang. Ingenting skjer. Ny telefon til navn. Vedkommende skulle ta det opp med sin teamleder ang. brutt tidsfrist. Venter 48 timer igjen før så å ringe på nytt. Nå er de 48 timene brutt igjen.

Hvordan få kontakt med en saksbehandler som jeg er usikker på navnet til siden det byttes uten å gi bruker beskjed.

Anonymous poster hash: 48d62...bbe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, vil bare ønske deg lykke til. Mange vil dessverre få endel problemer med NAV fremover grunnet AAP-stopp.

Anonymous poster hash: c95a0...16a

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke, vil bare ønske deg lykke til. Mange vil dessverre få endel problemer med NAV fremover grunnet AAP-stopp.Anonymous poster hash: c95a0...16a

Hva mener du med det? Aap stopp?

Anonymous poster hash: 72417...9b2

Skrevet

Hva mener du med det? Aap stopp?Anonymous poster hash: 72417...9b2

AAP ble innført i 2010 og kan gis som hovedregel i fire år, til 2014. Etter det må mange av mottakerne over på sosialstønad eller ufør. Har stått om dette i avisene.

Anonymous poster hash: c95a0...16a

• Liker 2
Skrevet

AAP ble innført i 2010 og kan gis som hovedregel i fire år, til 2014. Etter det må mange av mottakerne over på sosialstønad eller ufør. Har stått om dette i avisene.Anonymous poster hash: c95a0...16a

Jeg er på Aap for tiden, andre året mitt. Vil det si at neste år så har ikke jeg Aap?

Skrevet

RING, RING, RING.

Anonymous poster hash: 6e829...a0c
Skrevet

Hvis du går inn på nav.no, og så inn på klage, ris og ros så kan du sende en klage på (manglende) service. Det fungerte for meg. Jeg prøvde å få nav i tale i flere måneder uten hell, men etter at jeg sendte en klage ble jeg oppringt av saksbehandler neste dag.

Anonymous poster hash: 4c893...96c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er på Aap for tiden, andre året mitt. Vil det si at neste år så har ikke jeg Aap?

Mange stønader ble fra 01.03.2010 gjort om til en paraplystønad - AAP. Denne kan i utgangspunktet gis i fire år. Siden mange begynte på denne stønaden samtidig da den ble innført, er det mange som har gått makstiden på samme dato.

Anonymous poster hash: efd73...c17

• Liker 3
Skrevet

Jeg har slitt med det samme. Jeg ringte etterhvert tyve ganger om dagen i en uke og satset på at saksbehandler var tilgjengelig, men han hadde pause, var i møte, var sykemeldt, hadde permisjon, jobbet ikke der (!) osv. Sendte serviceklager, men fikk bare beskjed om at de skulle ta kontakt innen to servicedager. Fikk snakke med Avdelingsleder som lovet både ditt og datt. Sendte massevis med e-poster. Etter utallige forsøk ga jeg opp da jeg hadde prøvd i fire måneder. Nesten seks måneder etter fikk jeg brev om at jeg ikke lenger ville få AAP ettersom jeg ikke var villig til å ha kontakt med NAV. Da ringte jeg advokat.

Anonymous poster hash: 43951...ce0

• Liker 3
Skrevet

Jeg har gått på aap i mange år. Fikk nå et brev om at de stopper dette fra 1. januar. Så ringte jeg nav for å få en time hos min saksbehandler. Det er snakk om veien videre hvor jeg i dag har kjempet meg tilbake til å jobben 50%. De har en frist om å ta kontakt i løpet av 48 timer som i virkedag. Jeg la inn noen dager ekstra og tenkte postgang. Ingenting skjer. Ny telefon til navn. Vedkommende skulle ta det opp med sin teamleder ang. brutt tidsfrist. Venter 48 timer igjen før så å ringe på nytt. Nå er de 48 timene brutt igjen.

Hvordan få kontakt med en saksbehandler som jeg er usikker på navnet til siden det byttes uten å gi bruker beskjed.

Anonymous poster hash: 48d62...bbe

Dette er standard prosedyre hos NAV.

Å ringe dem er bortkastet tid. Du må møte fram i publikumsmottaket hver dag til de har satt opp en timeavtale og etter det bruke all din tid og dine krefter på å få dem til å gjøre jobben sin.

Skrevet

Jeg har slitt med det samme. Jeg ringte etterhvert tyve ganger om dagen i en uke og satset på at saksbehandler var tilgjengelig, men han hadde pause, var i møte, var sykemeldt, hadde permisjon, jobbet ikke der (!) osv. Sendte serviceklager, men fikk bare beskjed om at de skulle ta kontakt innen to servicedager. Fikk snakke med Avdelingsleder som lovet både ditt og datt. Sendte massevis med e-poster. Etter utallige forsøk ga jeg opp da jeg hadde prøvd i fire måneder. Nesten seks måneder etter fikk jeg brev om at jeg ikke lenger ville få AAP ettersom jeg ikke var villig til å ha kontakt med NAV. Da ringte jeg advokat.

Anonymous poster hash: 43951...ce0

Seriøst!!

Hva skjedde videre?

Jeg håper jeg aldri må trenge hjelp fra NAV, for en håpløst system. Stakars folk som må kjempe for å i det hele tatt få snakket med dem.

Anonymous poster hash: 0a7dd...cd2

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Nei. Det betyr at du har AAP så lenge du har vedtak om AAP, men maksimalt fire år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...