AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Lurer på om noen av dere kan hjelpe meg å forklare noe for kjæresten min. La oss si at en person kjører en bil med manuellgir. Personen skal ta en u-sving, har han ikke da større mulighet for å klare svingen med lav fart enn ved større fart? Jeg vet selv at når jeg skal snu, så kjører jeg gjerne med lavest mulig fart for å kunne klare oppgaven. Hvordan forklare dette?Anonymous poster hash: a4be9...7e9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 Noen som trenger en forklaring for at å snu ved lav fart er bedre enn å snu ved høy fart? Sikker på at du ikke snakker om en apekatt eller gullfisk? Nå vet jeg ikke hva girkassen har å gjøre med dette, men han må jo forstå at det er lettere å ta en u-sving i 8 enn i 80 km/t?Anonymous poster hash: 6a0c7...2f6 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #3 Skrevet 21. november 2013 Det er vel ikke noe som trengs å forklares, det er jo bare logisk at en bil som kjører sakte klarer en sving mye bedre enn en som kommer i tusen km. Anonymous poster hash: 845a1...7a7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #4 Skrevet 21. november 2013 Svingradiusen til en bil er bestemt av geometrien i styringen på bilen, men om hastigheten er for stor kan bilen understyre og da vil forhjulene miste grep og skli og radiusen brukt vil bli større. Bilen kan også overstyre ved at bakhjulene sklir eller sladder og da kan bilen snu på mindre plass. så lenge hjulene ikke sklir er svingradiusen den samme uansett hastighet.Anonymous poster hash: 70ea7...e0a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå