Gå til innhold

Spiser dere pinnekjøtt eller ribbe på julaften (eller noe annet)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere på julaften? Hjemme hos oss har vi alltid hatt pinnekjøtt, ribbe og stek på julaften. Favoritten min er uten tvil pinnekjøtt. Ribbe syns jeg ikke smaker så godt, men stek er godt.

Anonymous poster hash: fd8c0...84c
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Juleskinke, kjøttboller, prinskorver, janssons fristelse, leverpostei, diverse kjøttpålegg, eggerøre, bearnesaus m.m

Skrevet

Juleskinke, kjøttboller, prinskorver, janssons fristelse, leverpostei, diverse kjøttpålegg, eggerøre, bearnesaus m.m

Spiser dere ribbe og\eller pinnekjøtt i julen? Julen er ikke den samme uten pinnekjøtt for min del :)

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt,svineribbe, svinemør, sossiser, kokt fårerull, rødkål, kålrotstappe og poteter.

Anonymous poster hash: a2f51...3bc
Skrevet

Vi har alltid ribbe, medisterkaker og medisterpølser, pluss masse tilbehør :)

Skrevet

Pinnekjøtt <3 Er ikke jul uten :)

• Liker 5
Gjest Funky Punk
Skrevet

Spiser dere ribbe og\eller pinnekjøtt i julen? Julen er ikke den samme uten pinnekjøtt for min del :)

Pleier å spise ribbe en av dagene i romjulen når vi er på besøk hos mine foreldre, men på julaften har vi svensk tradisjon

Skrevet

Pinnekjøtt med alt vanlig tilbehør, men jeg(vi) har goså alltid ertestuing!!

Anonymous poster hash: cf535...563
Skrevet

And, pinnekjøtt, ribbe eller kalkun. :-)

Gjest Grapefrukt
Skrevet

Kalkun. En jul der jeg måtte ha spist ribbe eller andre ting blir en trist jul for min del. Den eneste julematen i mine øyne er kalkun, medisterkaker og julepølse. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Sauerull... Aldeles grusomt, så jeg pleier å spise kalkun. Restan av familien kan holde sauen for seg selv, haha.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vokste opp med reinsdyrstek på julaften. Nå varierer det hva vi har, alt etter hvor vi er. Ofte pinnekjøtt, noen ganger ribbe og noen ganger noe annet. Men i løpet av juledagene får jeg både pinnekjøtt og ribbe som regel, så da er jeg fornøyd.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Oppvokst med ribbe, surkål, poteter og ribbesky.

Samboer gjennom 15 år var oppvokst med saus til ribben, så da ble det 15 år med saus til ribben (og 'Pus' er en tryllekunster i 'avdeling saus' så folk bad nesten om lov til å være hos oss på julaften :blush: )

Om jeg og kattene blir alene i år så tror jeg vi skal ha pinnekjøtt på julaften, - fordi jeg er veldig glad i pinnekjøtt.

Blir det slik så tar vi ribbe en av de andre dagene, jeg og pusene :)

• Liker 1
Skrevet

Vi serverer alltid både pinnekjøtt og ribbe, samt julepølser, sossiser og medisterkaker. Jeg hiver som regel innpå med bare pinnekjøtt og julepølsene, er så godt at jeg ikke har plass i magen til det andre. :P

Skrevet

Alltid pinnekjøtt på juleaften :) Kan være kalkun, ribbe eller annet andre dager i julen heller.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Ribbe på juleaften etter at vi begynte p feire jul hos oss selv. Mannen var vokst opp med dette og fikk overbevist meg relativt lett. Særlig siden han da lager julemiddagen <3

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest energibånd
Skrevet

Pinnekjøtt <3 Er ikke jul uten :)

Kunne ikke vært mer enig. Feiret jul i USA i fjor, i år feirer jeg jul her i Norge og det jeg gleder meg mest til, vel, det er å spise pinnekjøtt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...