AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Har en barnehage datter på 2 år, hun har begynt der i år og jeg lurer på om jeg kan regne med å få julegaver som hun har lagd i barnehagen? Eller er det ikke vanlig? Har de noe juleverksted? Synes det er så stas når hun kommer hjem med tegninger! Anonymous poster hash: 9c973...273 1
Barcelone Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 Tror det er ganske vanlig å lage julegaver i barnehagen ja. Vi gjorde det hvertfall i barnehagen jeg jobbet. Vi laget til og med kalender med bilder av barna og tegninger etc som ungene hadde laget.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #3 Skrevet 21. november 2013 Jeg tror det er ganske vanlig Har fått ganske mange julegaver fra søstrene mine de årene de gikk i barnehagen Og de gjorde slikt i barnehagene jeg har hatt praksisplass i også Anonymous poster hash: f1eeb...5b9
oslojente1980 Skrevet 21. november 2013 #4 Skrevet 21. november 2013 Jeg jobber som pedleder i barnehage og ja klart vi har juleverksted :-)
Stinelin Skrevet 21. november 2013 #5 Skrevet 21. november 2013 I vår barnehage har de poengtert at det ikke kommer hjemmelagde saker fra barnehagen. De har funnet ut at med ett- og toåringer blir det de ansatte som gjør jobben. De fokuserer derfor mer på prosessen enn på produktet, som de sier. Ser poenget, men kunne godt tenke meg å få en hjemmelaget gave av småen snart..
Gjest pysepusen Skrevet 21. november 2013 #6 Skrevet 21. november 2013 Ja, det er vel vanlig at de lager julegaver. Det jeg liker hos oss er at de legger til rette for julegavelaging, men de som ikke vil, slipper. Min sønn kan ikke fordra slikt så jeg trenger nok ikke regne med for mye hjemmelaget
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7 Skrevet 21. november 2013 I de fleste barnehager har de juleverksted. Jeg har ihvertfall fått mye fint i julegave fra ungen de årene hun gikk i barnehagen. Anonymous poster hash: 9e314...fc9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #8 Skrevet 21. november 2013 Helt klart. Tradisjonen tro så er det masse ting vi lager til jul. Ingen jul uten dorull nisser Noen barn lager mye, andre lite. Men alle får alltid med seg noe hjem Anonymous poster hash: cbdb7...029
Gjest Marmot Skrevet 21. november 2013 #9 Skrevet 21. november 2013 I vår barnehage har de poengtert at det ikke kommer hjemmelagde saker fra barnehagen. De har funnet ut at med ett- og toåringer blir det de ansatte som gjør jobben. De fokuserer derfor mer på prosessen enn på produktet, som de sier. Ser poenget, men kunne godt tenke meg å få en hjemmelaget gave av småen snart.. Men selv om de fokuserer på prosessen, så må det jo bli noe til slutt? I den forrige barnehagen til sønnen min sa de det samme, og derfra fikk vi kongler som ungene hadde samlet inn og malt på selv. Mitt barn er ikke så glad i sånt som krever at han sitter stille, så vi fikk en kongle med bittelitt rødmaling på toppen. Men for meg er del selvfølgelig verdifull, for han har jo laget den helt selv. Fra den første barnehagen han gikk i, fikk vi ting "barnet" hadde laget, men jeg skjønner jo at sønnen min som ettåring ikke akkurat limte nisselue på en trebit og malte på perfekte øyne. Så den er det ikke så viktig for meg å ta vare på, for det er ikke han som har laget den. 2
Stinelin Skrevet 21. november 2013 #10 Skrevet 21. november 2013 Men selv om de fokuserer på prosessen, så må det jo bli noe til slutt? I den forrige barnehagen til sønnen min sa de det samme, og derfra fikk vi kongler som ungene hadde samlet inn og malt på selv. Mitt barn er ikke så glad i sånt som krever at han sitter stille, så vi fikk en kongle med bittelitt rødmaling på toppen. Men for meg er del selvfølgelig verdifull, for han har jo laget den helt selv. Fra den første barnehagen han gikk i, fikk vi ting "barnet" hadde laget, men jeg skjønner jo at sønnen min som ettåring ikke akkurat limte nisselue på en trebit og malte på perfekte øyne. Så den er det ikke så viktig for meg å ta vare på, for det er ikke han som har laget den. Har ikke blitt noe foreløpig, men jeg vet det henger noen malerier på avdelinga, så kanskje vi får de tilslutt? Jeg hadde også satt mer pris på en kongle med litt maling enn en perfekt dorullnisse. (Perfekt dorullnisse faktisk... )
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #11 Skrevet 21. november 2013 Her fikk vi flotte gaver allerede første året på småbarn. Det ene var ei juletrekule m håndavtrykk på. Nydelig. Det andre var et lite lerretsmaleri hvor jent vår hadde malt m blåfarge og så var det limt glitter på. Ikke avansert å lage, men stor affeksjonsverdi! Anonymous poster hash: e2f78...b80
Gjest Magdalene Skrevet 21. november 2013 #12 Skrevet 21. november 2013 Vi har fått masse fint, laget av barna (altså ingen perfekte dorullnisser, eller engler).
minister-mio Skrevet 21. november 2013 #13 Skrevet 21. november 2013 Noen barn lager mye, andre lite. Men alle får alltid med seg noe hjem Anonymous poster hash: cbdb7...029 Ikke alle barnehager lager alltid julegaver som barn får med hjem
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #14 Skrevet 22. november 2013 Det må skje noe rart med en når man får barn, dersom man sitter og ØNSKER seg dorullnisser og kongler med maling på... Trodde ting barn lagde i barnehagen bare var kjedelig for foreldrene å få, jeg. Toåringer er jo ikke akkurat kunstnere... Anonymous poster hash: f2c29...d21 1
Gjest Magdalene Skrevet 22. november 2013 #15 Skrevet 22. november 2013 Ikke alle barnehager lager alltid julegaver som barn får med hjem Hun skrev vel at alle i deres barnehage får med seg noe hjem
Mafalda Skrevet 22. november 2013 #16 Skrevet 22. november 2013 I de barnehagene barna har gått i, har det alltid blitt laget julegaver. Begynner å få en flott samling av håndavtrykk, bokmerker, malte telysholdere og selvlaget julepynt. Noen av gavene har barna tydelig fått litt hjelp til å lage (særlig gavene fra de minste, naturlig nok), men vi har aldri fått gaver som kun er laget av personalet. Men til min store sorg er visst dorull-nissen ute av motebildet, for jeg har ikke fått en eneste dorullnisse i løpet av ørten år med barnehagebarn...
Gjest Magdalene Skrevet 22. november 2013 #17 Skrevet 22. november 2013 Men til min store sorg er visst dorull-nissen ute av motebildet, for jeg har ikke fått en eneste dorullnisse i løpet av ørten år med barnehagebarn... Å nei! Da venter jeg jo forgjeves. Har jo ikke mange årene med bhgerfaring enda, men jeg har liksom gledet meg til en nisse, med lua på snei og skeivt smil 😉
Vera Vinge Skrevet 22. november 2013 #18 Skrevet 22. november 2013 Det må skje noe rart med en når man får barn, dersom man sitter og ØNSKER seg dorullnisser og kongler med maling på... Trodde ting barn lagde i barnehagen bare var kjedelig for foreldrene å få, jeg. Toåringer er jo ikke akkurat kunstnere... Anonymous poster hash: f2c29...d21 Hehe, jeg kan bekrefte at man blir litt rar når man får barn, ja. Vi fikk et kort tidligere i høst, hvor gutten på da halvannet hadde malt med så mange farger at det hadde blitt en stor, brun smørje. Og så med et rødt håndavtrykk på. Syns det var nesten overraskende koselig.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #19 Skrevet 22. november 2013 Kommer MYE an på kommuneøkonomien! Da min datter var liten gikk hun i 2 ulike barnehager ogaat vi flyttet. I den første var kommunen på konkursens rand og "julegavene" bestod av laminerte ark med hendene til barnet og et fint dikt. De ansatte gjorde jo så klart så godt de kunne innenfor de budsjettramnene de hadde. I barnehage 2 fikk vi kalendere og gipsavstøpninger av hender og føtter. Litt forskjell ja. Anonymous poster hash: 59a57...0b3
Global eD Skrevet 25. november 2013 #20 Skrevet 25. november 2013 Åhhh jeg gleder meg til å se hva lille lulle kan finne på å lage til mamma og pappa <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå