Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi spiser kake på julaften (utpå kvelden, lenge etter desserten). Usikker på hva jeg skal lage, og derfor spør jeg dere hvilke kaker dere liker til jul. Ikke småkaker.

Anonymous poster hash: a29b7...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satt pris på en god og saftig bløtkake, med friskt fyll og mye dynk. Den bør ikke ha for mye pisket fløte, det kan bli litt tungt etter julematen. Er ikke bløtkake noe for dere, gå for en kake med frukt eller bær i, for å få litt friskhet etter julematen. Ikke gå for en tung sjokoladekake eller lignende.

Anonymous poster hash: fa2ad...010
Skrevet

Jeg ville satt pris på en god og saftig bløtkake, med friskt fyll og mye dynk. Den bør ikke ha for mye pisket fløte, det kan bli litt tungt etter julematen. Er ikke bløtkake noe for dere, gå for en kake med frukt eller bær i, for å få litt friskhet etter julematen. Ikke gå for en tung sjokoladekake eller lignende. Anonymous poster hash: fa2ad...010

Går det med ostekake?

Skrevet (endret)

Hos oss er det ofte suksesskake, ostekake eller gelekake. Ikke mine favoritter noen :fnise: Men nå er jo jeg mest glad i luftige "barne"sjokoladekaker med masse glasur på da. Men gelekaka er jo frisk og god. Nederste laget er pisket krem som er bladet med flytende gele slik at den stivner, øverste deler er gele bladet med jordbær eller annen frukt, bare ikke kiwi for da stivner den ikke.

Selvfølgelig går det med ostekake :-) Kanskje den varienten som ikke stekes, som bare er en kjeksbunn og så kremost/ gele / krem som er blandet.

Endret av Silkepiken
  • Liker 1
Skrevet

Går det med ostekake?

Ostekake er det aller verste jeg får servert av kaker, så det ville ikke jeg satt pris på. Men det kommer jo an på hva de som skal spise den liker! Personlig ville jeg gått for noe friskere, noe med frukt eller bær.

Anonymous poster hash: fa2ad...010

Skrevet

Går det med ostekake?

Hvoror ikke?

En ostekake kan jo være både frisk og lett. Etter et mettende måltid kan den med fordel baseres på ricotta, synes nå jeg. Med ferskost og lime/sitron som smaksbase så blir kaken definitivt frisk om du er redd for at det blir for tungt og mektig (ofte ostekaker er litt på den tungfordøyelige siden).

Jeg personlig ville gått for noe med fersk frukt/bær som topping. Feks den nevnte ostekaken med en julete nøttebunn bassert på masser av julenøtter, honning og sirup, en lett og fluffy ostemasse og topping med (mitt valg) fersk appelsin og julekrydder kokt inn og tilsatt maizena for å få det til å sitte.

Denne skal jammen jeg lage til jul! :spise:

Skrevet

Skikkelig ostekake, dvs sånn amerikansk som er stekt.

Anonymous poster hash: 55cea...7b1
  • Liker 1
Skrevet

Ostekake er det aller verste jeg får servert av kaker, så det ville ikke jeg satt pris på. Men det kommer jo an på hva de som skal spise den liker! Personlig ville jeg gått for noe friskere, noe med frukt eller bær. Anonymous poster hash: fa2ad...010

Det er masse bær og friskhet i ostekake.

Skrevet

En formkake med masse frukt, rosiner, nøtter og annet digg. Alternativt en iskake.

Anonymous poster hash: 10e98...5b6

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Skikkelig ostekake, dvs sånn amerikansk som er stekt.

Anonymous poster hash: 55cea...7b1

Ville nok heller gått for sånn ostekake som ikke skal stekes. Mye friskere. En skikkelig heavy kake ville i hvert fall ikke jeg blitt særlig begeistret for etter julemiddagen.

Anonymous poster hash: 898d4...a6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...