Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg skylder meg 1000kr og skulle overføre de for 3 uker siden, de er ennå ikke komt inn på konto. Kan jeg spør etter de? Eller ville dere bare satset på at de er på vei inn på konto. Hvordan formulere det på en hyggelig måte isåfall?

Anonymous poster hash: 99aa1...bad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hei! Får du overført de pengene? Klem,"

Anonymous poster hash: b8334...a6b
  • Liker 8
Skrevet

Jeg ville bare spurt, kanskje noe som "Hei! ville bare spørre om u hadde overført pengene mine, nettbanken min tuller litt innimellom så jeg klarer ikke se om de er der =)" eller noe.. haha.

• Liker 1
Skrevet

En bekjent av meg skylder meg 1000kr og skulle overføre de for 3 uker siden, de er ennå ikke komt inn på konto. Kan jeg spør etter de? Eller ville dere bare satset på at de er på vei inn på konto. Hvordan formulere det på en hyggelig måte isåfall?

Anonymous poster hash: 99aa1...bad

Tør å spørre etter dem??? Det er altså da ikke sånn at låneren gjør deg en tjeneste ved å betale tilbake.

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig skal du spørre. Ganske enkelt. "Hei, jeg har ikke fått pengene du lånte. Er de på vei?"

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville bare spurt, kanskje noe som "Hei! ville bare spørre om u hadde overført pengene mine, nettbanken min tuller litt innimellom så jeg klarer ikke se om de er der =)" eller noe.. haha.

Da kan jo vedkommende bare hevde at han eller hun har overført dem.

Gjest Raindrops
Skrevet

Selvfølgelig skal du spørre. Ganske enkelt. "Hei, jeg har ikke fått pengene du lånte. Er de på vei?"

Støtter denne. Det er din bekjente som er frekk og ikke betaler tilbake til avtalt tid, skulle bare mangle at du etterlyser pengene, ingenting galt i det.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ville sagt noe sånt som "de pengene du skulle overføre for tre uker siden, er ennå ikke kommet!"

Så kan du lene deg tilbake og vente på unnskyldningen.

Fortsett å sende den meldingen hver gang du har sjekket nettbanken din. Legg gjerne ved kontonummer også. Finner ikke kontonr er en mye brukt unnskyldning også!

Mvh been there, done that!

Endret av Blånd
  • Liker 1
Skrevet

Bare spør rett ut, det er jo ikke frekk fordi du spør etter DINE penger!

Gjest ompalompa24
Skrevet

Vedkommende satser sikkert på at du har glemt det, og later som ingenting i håp om at du ikke tar det opp!

Ville spurt og mast dersom det er nødvendig. Ingenting irriterer meg mer enn å gå å vente på penger som folk har lånt som du ikke får tilbake!

Skrevet

Send en torpedo!! :ninja:

hehe, neida. Men hva med "Hei, bare lurer på hvor det blir av pengene mine jeg?"

Skrevet

Jeg glemmer ofte å overføre penger jeg har lånt. Har ADHD som gjør at jeg lett glemmer selv enkle ting. Jeg bruker å si ifra på forhånd at de må minne meg på det. Eventuelt at jeg kan ta ut i minibank neste gang vi treffes.

Siden jeg er så elendig på tilbakebetaling, runder jeg vanligvis opp beløpet. En venninne av meg kjøpte f.eks snus for meg, og istedenfor å overføre 378kr overførte jeg 400kr, siden hun måtte mase på meg.

Bare spør etter pengene dine du. Kanskje hun bare har glemt det.

Anonymous poster hash: 0ea7c...869

Skrevet

Jeg glemmer ofte å overføre penger jeg har lånt. Har ADHD som gjør at jeg lett glemmer selv enkle ting. Jeg bruker å si ifra på forhånd at de må minne meg på det. Eventuelt at jeg kan ta ut i minibank neste gang vi treffes.

Siden jeg er så elendig på tilbakebetaling, runder jeg vanligvis opp beløpet. En venninne av meg kjøpte f.eks snus for meg, og istedenfor å overføre 378kr overførte jeg 400kr, siden hun måtte mase på meg.

Jiiiiizes.

Så det du mener er at folk med adhd ikke kan henge en post it lapp på kjøleskapet for å minne seg på ting som må gjøres??

Anonymous poster hash: 509b8...29a

• Liker 1
Skrevet

Alle mulige unskyldninger. Sånne som deg irriterer. En kollega ba meg meg om å minne han på fordi han glemte. Man glemmer da f.. ikkje å betale tilbake noe man har lånt? Jeg skulle få de når han fik lønning og gjett hvem som "glemte" å betale tilbake men husket å kjøpe masse digg til lunsj? Da sa jeg bare rett ut at jeg går ut ifra at jeg får pengene mine i dag. Har lært å aldri låne ut til bekjente mer.

en annen tulling begynte å true meg i telefonen da jeg ringte å etterlyste penger. Makan til tullinger. Nei TS bare ring med en gang å be de komme med pengene rimelig fort, cash ikke noe nettbank!

Skrevet

Jiiiiizes.

Så det du mener er at folk med adhd ikke kan henge en post it lapp på kjøleskapet for å minne seg på ting som må gjøres??

Anonymous poster hash: 509b8...29a

Problemet er å få hengt opp den post-it lappen. Nek

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...