Gjest sophia21 Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Ser det er en tråd om hjemmelagde julegaver og en svært kort en om julegavetips. Men hva med å samle gavetips i en tråd for de som ikke har råd til å bruke så mye på julegaver? Her tenker jeg både på hjemmelagde og kjøpte gaver. Hva kan man gjøre for at julegavehandelen skal bli litt billigere? Vet du om noen butikker/nettbutikker/marked hvor man kan finne billige og fine gaver, og hvilke ting er billige å lage? Mye hjemmelaget krever mye dyrt utstyr og blir ikke alltid billig det heller. Eller har du noen ideer til kreative gavekort eller opplevelser man kan gi i stedet? Rull tips!
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 Blistex på krukke er en steike fin julegave og vil komme godt med i vinter.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #3 Skrevet 21. november 2013 Det er en ti sider lang tråd om tilbud i samme forum, jeg bare nevner det. .. Anonymous poster hash: aea7b...e23 1
Gjest sophia21 Skrevet 21. november 2013 #4 Skrevet 21. november 2013 Det er en ti sider lang tråd om tilbud i samme forum, jeg bare nevner det. ..Anonymous poster hash: aea7b...e23 Link? Har lett meg ørten sider tilbake men finner ikke det jeg. Tenker uansett ikke bare på hvor det er tilbud, det endres jo hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #5 Skrevet 21. november 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=769805Anonymous poster hash: aea7b...e23 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #6 Skrevet 21. november 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=769805Anonymous poster hash: aea7b...e23 Jeg har fulgt med på den tråden, men håper dette kan bli en tråd om hvordan man virkelig kan gjøre julepakkene billig. På den tråden er det stort sett bare om salg på Stormberg (som fortsatt blir altfor dyrt for noen av oss..) eller hvor du får rabatt om du handler for mer enn 600 kr etc.. Jeg har i alle fall ikke råd til sånt. MIne tips: Nille, Søstrene Grene, Tiger, Upstairs. Billige butikker med mye rart. Ellers kan man feks kjøpe en fin billig bok (feks på Søstrene Grene) og lime inn bilder, billetter, minner, blad, skrive dikt etc, altså en slags minnebok til en god venn for eksempel. Lage julekaker eller godteri. Strikke eller hekle noe, for de som kan det. Noen ganger er sånne ferdige gavepakker mye billigere enn å kjøpe tingene hver for seg. Det går an å kjøpe en sånn men åpne den og dele tingene over flere gaver, slik at man har gave til flere personer. Mal og pynt en gammel ramme og ram inn et fint bilde, av deg og den du gir til, barnebarn etc. Kjøp billige stearinlys og lim på lyspynt fra Panduro feks, så har man plutselig et fint og spesielt lys. Fjern etiketter fra fine glassflasker i varmt vann, og pynt eller mal, det kan bli fine vaser. Gavekort på feks kino, teater, middag (hjemme eller ute), massasje, barnevakt, husvask etc. Noe av det koster jo litt, men da kan man få fordelt utgiftene litt til etter jul også. Og selvfølgelig, hold øyne åpne for både jule-og loppemarked. Kommer sikkert på mer etterhvert! Anonymous poster hash: 1e4dd...e03 5
Arnt Skrevet 21. november 2013 #7 Skrevet 21. november 2013 (endret) - Endret 11. desember 2013 av Arnt
Poserose Skrevet 21. november 2013 #8 Skrevet 21. november 2013 Trikset er vel å handle julegaver i januarsalget eller høstsalget. Eller som mamma sa: Det blir billig om man oppdager en perfekt ting til den personen som ikke koster så mye. For det er jo kjempelett!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #9 Skrevet 21. november 2013 Jeg er student og har ekstremt lite penger, dessverre velger dama å gå på julegaveshopping uten meg for så å gi meg regninga etterpå, jævla irriterende. Anonymous poster hash: 1cb6e...ef6 1
kaffemaskin Skrevet 21. november 2013 #10 Skrevet 21. november 2013 Jeg er student så tror jeg skal lage litt marsipan og/eller karameller i pene krukker/glass som jeg skal pynte og gi til noen, i tillegg andre nyttige småting. Har ganske stramt budsjett og det er jo tanken som teller, mener jeg i alle fall
Arnt Skrevet 21. november 2013 #11 Skrevet 21. november 2013 Jeg er student og har ekstremt lite penger, dessverre velger dama å gå på julegaveshopping uten meg for så å gi meg regninga etterpå, jævla irriterende. Anonymous poster hash: 1cb6e...ef6 Uffda, tøflus. Høres ut som noe dere bør snakke om 10
Karenina Skrevet 21. november 2013 #12 Skrevet 21. november 2013 Hvis dere skynder dere å bestille, kan dere finne mye fint og veldig billig på ebay! Har funnet julegaver der til 50-60 kroner med gratis frakt, bl.a. Lommebok, candle-bags, neglelakk, etc.
Stormborn Skrevet 21. november 2013 #13 Skrevet 21. november 2013 Jeg har laget gavebokser med eget bilde + etiketter til å lime på flasker på smartphoto.no også kjøper jeg ei vinflaske å putter på. Det er 40 % der nå, så det blir under 200 kr. på en normalt kjedelig gave som plutselig blir mer personlig Kan jo også kjøpe sånne spesielle ting som eplemost fra lokale gårder osv! Ellers så har jeg sett en veldig fin lykt på Price Club, der har de mye annet fint også. Lykta kostet vel 129,- for minste og 249,- for den største. Også har du Groupon! De har mye fint og billig som passer i julegave nå! Feks. et veldig fint armbånd til 129,- som egentlig koster over 700,- Og navnesmykke, 1 for 129,- 2 for 179,-
Gjest Grapefrukt Skrevet 21. november 2013 #14 Skrevet 21. november 2013 (endret) Dette krever litt planlegging, men ta bilder gjennom hele året av den du vil gi gave til. Eller ta bilder fra face, instagram og skriv ut bilder fra ting dere har gjort sammen. Ta vare på eks. kinobilletter/konsertbilletter etc. i tillegg. Så kjøper man en fin bok og limer inn alle bildene, skriver noen fine ord under hvert bilde og limer på litt glitter og stash rundt omkring. Er man kreativ og flink til å tegne/skrive så kan denne gaven bli ekstra personlig og spesiell. Er man kjæreste med noen så er dette en veldig romantisk gave. Ta vare på små minner gjennom året som også kan limes inn i scrapboken. Krever litt arbeid, men er ganske billig for en slik fin scrapbook. Endret 21. november 2013 av Grapefrukt 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #15 Skrevet 21. november 2013 Bokkilden.no har mange tilbud, jeg er i alle fall glad i å gi bøker. Ofte finner man hyller med bøker til nedsatt pris på bokhandlene også. Så kan det være ok å gi en film+ popcorn, trenger ikke bli så dyrt. Kjøpe klær til barn på salg. Kan finne fine gensere/collegejakker/tunikaer til kr 29-49 kr. Anonymous poster hash: 0ddeb...bbd
Gjest sophia21 Skrevet 25. november 2013 #16 Skrevet 25. november 2013 Dette krever litt planlegging, men ta bilder gjennom hele året av den du vil gi gave til. Eller ta bilder fra face, instagram og skriv ut bilder fra ting dere har gjort sammen. Ta vare på eks. kinobilletter/konsertbilletter etc. i tillegg. Så kjøper man en fin bok og limer inn alle bildene, skriver noen fine ord under hvert bilde og limer på litt glitter og stash rundt omkring. Er man kreativ og flink til å tegne/skrive så kan denne gaven bli ekstra personlig og spesiell. Er man kjæreste med noen så er dette en veldig romantisk gave. Ta vare på små minner gjennom året som også kan limes inn i scrapboken. Krever litt arbeid, men er ganske billig for en slik fin scrapbook. Dette skal jeg faktisk gi kjæresten! Sammen med noe annet som ikke er bestemt. Kjøpte en fin bok fra panduro, og har man dymomaskin kan den brukes både til dette og som merkelapper på bokser og glass for å gjøre de litt mer spesielle. Min nevø tenker jeg å gi "gavekort" på en cd som ikke kommer før slutten av januar. Da får jeg også utsatt en utgift der + at han ikke vet hvor man får tak i den Har en del hobbyutstyr, så blir litt hjemmelagede smykker, og hjemmelagde kort. Ellers vet jeg det er mye bra tilbud + gaver når man bestiller fra yves rocher og av og til Ellos. Til katte-elskere er gaver fra kattens vern flott. De har ofte 3 for 2 på smykker (Som er rimelige og fine). Ps: Kattefolk vil nok sette pris på at et gavekort på kattepass en gang en skal ut og reise Ellers kan en spesiell øl eller en billig vin fra polet være fint. Jeg synes det er noen gode billige chilenske viner feks. Synes det var mange gode tips her, de skal jeg ta til meg!
Gjest sophia21 Skrevet 25. november 2013 #17 Skrevet 25. november 2013 Trikset er vel å handle julegaver i januarsalget eller høstsalget. Eller som mamma sa: Det blir billig om man oppdager en perfekt ting til den personen som ikke koster så mye. For det er jo kjempelett! Mamman din har rett da, selv om det ikke er lett Jeg foretrekker begynner tidlig jeg og, feks kjøpe noe i juni om jeg snubler over noe perfekt til noen da. Men ble ikke mulig i år da.. Jeg er student og har ekstremt lite penger, dessverre velger dama å gå på julegaveshopping uten meg for så å gi meg regninga etterpå, jævla irriterende. Anonymous poster hash: 1cb6e...ef6 Haha Ja, det var et godt tips - gi regninga til kjæresten! (men som fattig student selv skjønner jeg godt du blir irritert )
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #18 Skrevet 25. november 2013 Ikke særlig hjelpsomt for dem som begynner julehandelen nå, men jeg gjør som andre her og handler gaver i løpet av året. Både på salg, når jeg finner noe som er perfekt for en person, noe morsomt til barn osv. Har en kasse på boden som er "gavekassen". Veldig kjekt å slippe ut og panikk-kjøpe gaver til plutselige barnebursdager også sparer en god del penger på det over året. Anonymous poster hash: 241bc...8c9 2
TheaH Skrevet 25. november 2013 #19 Skrevet 25. november 2013 (endret) Kjøpe cellofanposer på nett og lage diverse hjemmelaget godis som du putter i. Feks brente mandler, cookies, karameller. Knyter igjen posene med fint bånd eller hamp. Et annet tips er å hekle en "pose" til å ha utenpå sylteglass så har du en fin lyslykt. Strikke kjøkkenkluter av bomullstråd, enkelt og fort gjort. Er dessuten kjempegode å bruke. Endret 25. november 2013 av TheaH
FruHudson Skrevet 25. november 2013 #20 Skrevet 25. november 2013 Kjøp vin - gjerne i Sverige! Kjøpte selv 4 flasker vin til 49,- per stykk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå