AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #1 Del Skrevet 21. november 2013 Det er til en butikk som ikke har utlyst noen stilling... Jeg er en jente 19 år som herved søker en heltids stilling hos dere. Jeg er en positiv jente som er glad og snill stort sett hele tiden. Jeg er sosialt, og kommer lett i kontakt med andre mennesker. Jeg er effektiv og arbeider raskt, men nøye. Jeg ser lett hva som må gjøres, og er opptatt av at alle skal ha det bra, både kunder og kollegaer. Mine beste egenskaper er mitt humør og min ryddighet. Av personlige interesser er jeg glad i å tilbringe tid sammen med vennene og familien min. Turgåing og baking er også interesser jeg har. Jeg har fullført videregående skole, hvor jeg gikk utdanningsretningen ”Helse- og sosialfag”. Jeg har lært mye om hvordan jeg skal forholde meg til forskjellige typer mennesker. Dette tror jeg er positivt også i en butikkjobb, hvor man møter ulike typer mennesker hver eneste dag, som alle skal bli behandlet med respekt og på en god måte. Da jeg var 16 år fikk jeg sommerjobb xxx. Jeg jobbet som cateringmedarbeider og fikk blant annet erfaring fra betjening av kasse. Den neste sommeren hadde jeg den samme jobben, mens sesongen 2012 jobbet jeg som butikkansvarlig. Da var jeg med på et todagers kurs for salg og service, og hadde gjennom hele sesongen, ansvar for utsalgsstedets daglige drift. Mine oppgaver var blant annet: opplæring av ansatte, tilpassing og kontroll med bemanning samt gjennomføring av vaktlister, oppfølging av HMS systemene, samt bestilling av varer til stedet. Jeg hadde lederansvaret for omkring 9 ansatte per dag, og jeg fikk med meg mange gode erfaring derfra. Av annen jobberfaring har jeg hatt forskjellige jobber innenfor helse. Jeg har jobbet mye med mennesker, både gamle, funksjonshemmede og barn. Jeg vil tro min tidligere erfaring fra jobb og skole er relevant for en stilling hos dere og håper derfor på et positivt svar. Jeg møter gjerne til intervju på kort varsel, og kan jobbe dagtid, kveldstid og helger. Anonymous poster hash: 90964...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 21. november 2013 #2 Del Skrevet 21. november 2013 Dersom de ikke har utlyst en stilling burde det komme klart frem i søknaden din hvorfor de burde ansette akkurat DEG, og hvorfor du så gjerne vil jobbe akkurat DER. Teksten er også litt lang, synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 21. november 2013 #3 Del Skrevet 21. november 2013 Du har et godt utgangspunkt, men husk at en jobbsøknad alltid skal følge en mal. Oppsettet ditt er feil, og dette vil gi et dårlig inntrykk. I tillegg har du mange skrivefeil, noe som teller veldig negativt. Her er et eksempel på hvordan en åpen søknad skal se ut; http://www.studenttorget.no/index.php?show=4537&expand=4631,4537&artikkelid=7841 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #4 Del Skrevet 21. november 2013 Du må rette på skrivefeilene dine! Anonymous poster hash: 2ec56...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #5 Del Skrevet 22. november 2013 haha, så det nå at det var mange skrivefeil tusen takk for tilbakemeldinger! Anonymous poster hash: 90964...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #6 Del Skrevet 22. november 2013 Ikke ta med "håper på et positivt svar". Anonymous poster hash: 10dd4...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 22. november 2013 #7 Del Skrevet 22. november 2013 Pass på å ikke begynne så mange setninger etter hverandre med "jeg." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva som helst Skrevet 22. november 2013 #8 Del Skrevet 22. november 2013 Kutt personlige interesser med mindre de er relevante for jobben. Nest siste avsnitt er for langt og har en "muntlig" tone, kutt ned til beinet sånn at kun relevant informasjon er igjen. Ikke skriv "tror" at ting er relevante etc, skriv "er". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #9 Del Skrevet 22. november 2013 Ikke ta med "håper på et positivt svar". Anonymous poster hash: 10dd4...78c Ikke? Hva syns du jeg burde avslutte med da? Anonymous poster hash: 90964...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #10 Del Skrevet 22. november 2013 Hadde du helt seriøst lederansvar/personalansvar som 16-åring?! Anonymous poster hash: 0d03a...0d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #11 Del Skrevet 22. november 2013 Legg ved en cv Anonymous poster hash: 606c0...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #12 Del Skrevet 22. november 2013 Hadde du helt seriøst lederansvar/personalansvar som 16-åring?! Anonymous poster hash: 0d03a...0d9 Hehe, nei.. hadde jobbet der 2 sesonger, så jeg var 18 Anonymous poster hash: 90964...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #13 Del Skrevet 22. november 2013 Legg ved en cv Anonymous poster hash: 606c0...7de Det skal jeg gjøre! Anonymous poster hash: 90964...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #14 Del Skrevet 22. november 2013 Nå har jeg gjort noen endringer og blir veldig glad for tilbakemeldinger på den nye her Har selvfølgelig med overskrift og hilsen, i tillegg til mitt og arbeidsstedets navn og adresse på toppen sånn som jeg har sett på en mal! Mitt ønske med dette brevet er å presentere meg som en mulig ny medarbeider. Jeg er 19 år, og ønsker en heltidsjobb hos dere. En jobb hos dere i XXL vil gi meg spennende utfordringer og mulighet til å utvikle meg, og dette er en av grunnene til at jeg søker jobb hos dere. Av person er jeg en positiv og glad jente. Jeg er sosial, og kommer lett i kontakt med andre mennesker. Arbeidet mitt blir utført på en effektiv og nøye måte. Jeg ser lett hva som må gjøres, og er opptatt av at alle skal ha det bra, både kunder og kollegaer. Mine beste egenskaper er mitt humør og min ryddighet. Jeg har fullført videregående skole, hvor jeg gikk utdanningsretningen ”Helse- og sosialfag”. Jeg har lært mye om hvordan jeg skal forholde meg til forskjellige typer mennesker. Dette mener jeg er positivt også i en butikkjobb, hvor man møter ulike typer mennesker hver eneste dag, som alle skal bli behandlet med respekt og på en god måte. Etter to sesonger som cateringmedarbeider i Bø Sommarland fikk jeg jobben som butikkansvarlig. Gjennom hele sesongen hadde jeg ansvar for utsalgsstedets daglige drift, i tillegg til at jeg hadde lederansvaret for omkring 9 ansatte per dag. Jeg lærte masse, og fikk med meg mange gode erfaring derfra. Disse erfaringene gjør meg til en god kollega og en arbeidstaker som for eksempel takler å snakke med sinte kunder. Jeg er mest interessert i å jobbe i tekstilavdelingen, men jeg jobber jeg gjerne i kassen eller som oppakker også. Min tidligere erfaring fra jobb og skole, i tillegg til mine personlige egenskaper, mener jeg gjør meg til en aktuell kandidat for en stilling hos dere. Jeg møter til intervju på kort varsel, og kan jobbe både dagtid, kveldstid og helger. Anonymous poster hash: 90964...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #15 Del Skrevet 22. november 2013 "Som person", ikke "av person". Men det er unødvendig å ha med uansett, hva skulle det være hvis ikke det var "som person"? "Som racerbil"? Skriv heller "Jeg er positiv og blid" eller "tidligere kolleger beskriver meg som en positiv, omgjengelig person". Kolleger, ikke kollegaer. Gode erfaringER. Jeg tror jeg også ville tatt med mer om motivasjonen for å jobbe der, tidlig i søknaden. Noe a la dette: Mitt ønske med dette brevet er å presentere meg som en mulig medarbeider hos XXL. Jeg er 19 år, har 3 års erfaring i servicebransjen og er interessert i sport og en aktiv livsstil. Det er viktig for meg å ha en jobb hvor jeg kan hjelpe andre, utvikle meg og få nye utfordringer hver dag, og derfor mener jeg at jeg vil passe godt inn hos dere. Helst ønsker jeg en heltidsjobb hos dere, men er fleksibel. Anonymous poster hash: bc421...181 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #16 Del Skrevet 22. november 2013 Du har et godt utgangspunkt, men husk at en jobbsøknad alltid skal følge en mal. Oppsettet ditt er feil, og dette vil gi et dårlig inntrykk. I tillegg har du mange skrivefeil, noe som teller veldig negativt. Her er et eksempel på hvordan en åpen søknad skal se ut; http://www.studenttorget.no/index.php?show=4537&expand=4631,4537&artikkelid=7841 Lykke til! What? Hvilken forskrift omtaler dette? Det spørs vel veldig hvilken type jobb mann søker på? Er det en kassa-jobb på rimi/statoil er det vel absolutt ikke nødvendig. Anonymous poster hash: 5af02...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
posture23 Skrevet 22. november 2013 #17 Del Skrevet 22. november 2013 "Som person", ikke "av person". Men det er unødvendig å ha med uansett, hva skulle det være hvis ikke det var "som person"? "Som racerbil"? Skriv heller "Jeg er positiv og blid" eller "tidligere kolleger beskriver meg som en positiv, omgjengelig person". Kolleger, ikke kollegaer. Gode erfaringER. Jeg tror jeg også ville tatt med mer om motivasjonen for å jobbe der, tidlig i søknaden. Noe a la dette: Mitt ønske med dette brevet er å presentere meg som en mulig medarbeider hos XXL. Jeg er 19 år, har 3 års erfaring i servicebransjen og er interessert i sport og en aktiv livsstil. Det er viktig for meg å ha en jobb hvor jeg kan hjelpe andre, utvikle meg og få nye utfordringer hver dag, og derfor mener jeg at jeg vil passe godt inn hos dere. Helst ønsker jeg en heltidsjobb hos dere, men er fleksibel. Anonymous poster hash: bc421...181 Tuusen takk for tilbakemelding! skrev forresten "som person" eller av, som jeg hadde skrevet.. fordi jeg fikk beskjed tidligere om å ikke ha så mange setninger med "Jeg.....". Men jeg skal endre på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmarple Skrevet 28. november 2013 #18 Del Skrevet 28. november 2013 Ikke? Hva syns du jeg burde avslutte med da? Anonymous poster hash: 90964...d8d Jeg synes det er en fin avslutning! Alternativt kan du avslutte med noe som "Jeg håper med dette jeg får anledning til å presentere meg personlig!" eller noe lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #19 Del Skrevet 28. november 2013 Bare følg eksempelet du fikk og skriv som ny mulig medarbeider eller hva det sto, og dropp det med heltidstilling. Anonymous poster hash: 639cd...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå