Gå til innhold

Pris julegave til foreldre... Hvor mye

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har foreldre som fortsatt holder sammen, og gir hvert foreldrepar mellom 800 og 1000kr. Fra mine foreldre får jeg og mannen ca 1200, barna får gaver på ca 600 hver. Fra svigers får jeg og mannen for ca 3000, barna får for omtrent 700 kr hver.

Anonymous poster hash: 18fb1...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir for rundt 700 kr til hver forelder. Får gaver tilbake verdt 2500-3000 kr.

Anonymous poster hash: e1fd8...4cc
Skrevet

Ca 1000kr til mamma, pappa og bror.

2000kr til samboeren, bruker mao 5000kr på julegaver.

Skrevet

Jeg har alltid fått ca 2-3000 kr.

Ettersom jeg har blitt voksen og fått bedre økonomi har jeg gitt mer tilbake. Jeg vil tro at som student lå det rundt 300.

Jeg vil tippe at gavene til hver av dem nå ligger opp mot 1000, men det handler mer om å finne noe de vil ha enn akkurt hvor mye det skal koste. Jeg synes også at det er litt kjekt å gi akkurat dem noe fint siden de ikke får så mange andre gaver enn fra barn.

I fjor gav jeg en gave på 2500 til min far, men det var litt spesielt ettersom han hadde hjulpet oss veldig mye med oppussing den høsten.

Skrevet

Jeg er student med deltidsjobb, så har ikke fryktelig god økonomi. Men julegaver prioriterer jeg å bruke en del penger på, så jeg havner som regel på en tusenlapp pluss/minus noen hundrelapper per forelder, pluss at de alltid får fellesgaver til rundt 500 kroner eller deromkring.

Det varier hva vi får tilbake avhengig av hva vi trenger eller ønsker oss, men jeg tror sjelden de ligger på under 3000 per 'barn'... Får av og til dårlig samvittighet over at de bruker så mye penger på oss, men de sier at de ønsker å kunne gi oss ting vi ikke har eller tar oss råd til selv.

Skrevet

Mine foreldre er i 70-åra og i år har jeg kjøpt gave til mor og far for 400 kroner. Gaven var på tilbud, var nedsatt fra 800,-. Vi prøver å holde gavestyret på et moderat nivå, og de ønsker seg ingenting. Begge parter har helt normal økonomi (antar jeg).

Anonymous poster hash: f42e4...8c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...