Bokalven Skrevet 8. mai 2004 #1 Skrevet 8. mai 2004 Hvem av dere velger "alternativt" bryllup, hva legger dere i det, og hvordan har dere tenkt å legge det hele opp? Jeg er ei skikkelig nysgjerrig-Petra!
Saeria Skrevet 8. mai 2004 #2 Skrevet 8. mai 2004 Nå skal ikke jeg gifte meg enda, men jeg tar meg den frihet til å svare alikevel. Med alternativt bryllup tenker jeg temabryllup, sort brud, og bryllup uten familien bare de som gifter seg.
Bokalven Skrevet 8. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2004 Saeria, hva tror du at du kommer til å gjøre, da? Når jeg skal gifte meg vil jeg nok ha noe alternativt. Tradisjonelt bryllup er ikke helt greia mi.
Saeria Skrevet 8. mai 2004 #4 Skrevet 8. mai 2004 Jeg har lagt mange "luftslott" planer :oops: , men har endt opp på noe mer jordnært. Jeg har veldig lyst å gifte meg i en kjole med middelalder eller keltisk preg. Jeg har falt veldig for en av Kathryn og Alexandra kjolene. Saeriamannen og jeg har lyst å bli viet, helst ute, av human-etisk forbund. De får jo vigselsrett snart. Stedet vi vil ha selskapet heter Kronstad Hovedgård, og første etasje er fra 1100 tallet. Dvs. tidlig middelalder. Vi vil kun invitere våre nærmeste familiemedlemmer og venner. Selv kunne jeg tenkt å ha vielsen i skogen, komme ridende på en hest, eller spaserende ned en naturlig midtgang i høstsolen med løv i mange flotte farger rundt beina. Men, det er vel litt mye å håpe på. Særlig med tanke på været i Bergen. Sannsynligheten hadde vært mye større for at jeg hadde vært klissvåt og miserabel i en sånn setting. Jeg vil gjerne gå til "alters" til en sang av Michael Hoenig eller Jeremy Soule. Det er de som har laget den fantastiske musikken til Baldurs Gate og Icewind Dale. Jeg er en fantasy person. Hadde jeg vært modig nok hadde jeg hatt fine bittesmå alvespisser på ørene. :oops: Jeg vil ha et middelaldersk/fantasy bryllup. Men om det skjer, gjenstår jo å se. *drømmer seg bort*
Bokalven Skrevet 8. mai 2004 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2004 Høres virkelig flott ut! Alv, ja... Hihi... Gjett hva jeg synes om det (bare ta en kikk på avataren min )... Selv drømmer jeg mest om kjolen jeg har lyst til å ha på. Og så vil jeg ha korsett, tror jeg, viktoriansk. Og så vil jeg ha bittelite bryllup, med bare oss, forlovere og kanskje noen få, nære venner.
Saeria Skrevet 8. mai 2004 #6 Skrevet 8. mai 2004 Jeg har sett avataren din, ja. Fine avataren. Det er den berømmelige kjolen, ja. Det er den store drømmetingen. Det som er viktig for oss, er at bryllupet er intimt selv om lokalene er store. Det kommer litt an på hvilket rom, og i hvilken etasje vi velger å ha en evt. middag, men rommene i første etasje er flottest. Der er det eget barrom, dagligstue og dansesal. Selv vil vi ikke danse et steg, men vi blir vel nødt til å ta en klinedans for å tekkes mødrene våre.
Bokalven Skrevet 8. mai 2004 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2004 Ha ha... Klinedans blir sikert bra, vet du.
Saeria Skrevet 8. mai 2004 #8 Skrevet 8. mai 2004 Tror vi kommer til å droppe klinebiten. Hverken jeg eller Saeriamannen kan danse vals. Den eneste dansen vi kan er den som ble danset på hvert vårt respektive ungdomshus til rolige ballader, gjerne med tunga godt plantet i munnen til en av det motsatte kjønn. :oops: *Horribelt flaue minner fra tenårene dukker opp. *
Linn3c Skrevet 8. mai 2004 #9 Skrevet 8. mai 2004 Det som var tradisjon for mange år sidan er blitt litt spesielt ofr oss no til dags. Kronebrudlaup til dømes? Med brudeferd i Hardanger og full pakke! Det er det ikkje mange som gjer no lenger...
Bokalven Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #10 Skrevet 9. mai 2004 Nei, men slikt bryllup er nok heller ikke min greie... Og jeg vet ikke helt om jeg vil kalle det alternativt, selv om det ikke er så vanlig lenger.
Saeria Skrevet 9. mai 2004 #12 Skrevet 9. mai 2004 På en måte er det vel alternativt, hvis en ser det i forhold til et "vanlig" bryllup. På den annen side kan det kalles et tradisjonsrikt/tradisjonellt bryllup også, hvis en ser på røttene den type bryllup har i den norske kulturen. Jeg ville kunne kalle det begge deler. Og det er i hvertfall annerledes. Ikke min stil. Men det er fremdeles en del par, hvertfall her på Vestlandet, som gifter seg i Hardangerbunad med brudekrone, tar en kjerretur med hest gjennom et dalføre, og som serverer tradisjonsrik erkenorsk mat.
Bokalven Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #13 Skrevet 9. mai 2004 Slikt bryllup høres veldig koselig ut, faktisk, og selv om det ikke er helt min stil, hadde jeg syntes det hadde vært flott å være gjest i et slikt bryllup.
Saeria Skrevet 9. mai 2004 #14 Skrevet 9. mai 2004 Slikt bryllup høres veldig koselig ut' date=' faktisk, og selv om det ikke er helt min stil, hadde jeg syntes det hadde vært flott å være gjest i et slikt bryllup. [/quote'] Ja, det hadde vært litt av en opplevelse. Håper gjestene som en gang kommer i Saeriamannens og mitt bryllup, tenker noe av det samme.
Bokalven Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #15 Skrevet 9. mai 2004 Ja' date=' det hadde vært litt av en opplevelse. Håper gjestene som en gang kommer i Saeriamannens og mitt bryllup, tenker noe av det samme. [/quote'] Det må de da, ellers synes jeg de er helt kørka.
Saeria Skrevet 9. mai 2004 #16 Skrevet 9. mai 2004 Det må de da' date=' ellers synes jeg de er helt kørka. [/quote'] Siden det så og si bare blir våre aller nærmeste som kommer, så tror jeg det går bra. Dessuten ser det ut til at vårt bryllup blir det eneste i våre familier, så jeg tror ikke det skal så gruelig mye til for å gjøre de happy!
kiri Skrevet 9. mai 2004 #17 Skrevet 9. mai 2004 Jeg vil også ha et slags alternativt bryllup! Jeg drømmer om å gifte meg på en av landets flotte seilskuter. Gifte meg ved sjøen og ha en uformell, men stemningsfylt vielse og fest. Jeg kunne tenke meg å be store deler av slekten og MASSE venner til vielsen og påfølgende grillfest i en fin sommerhage. Jeg ser for meg at bryllup + søskenbarntreff + familietreff + vennefest + sommerfest = vårt helt spesielle bryllup. Om dette går i oppfyllelse gjenstår og se... Har min tvil..
Bokalven Skrevet 9. mai 2004 Forfatter #18 Skrevet 9. mai 2004 Kiri: Høres kjempeherlig ut (sånn rent bortsett at jeg som den landkrabba jeg er blir sjøsyk bare jeg ser en bølge ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå