Karry Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 OK, kjempeklønete overskrift Dette er saken! Har vært sammen med kjæresten i nå snart 6 mnd. Vi har barn på hver vår kant, ulike samværsavtaler etc., slik at ALT samvær må avtales. Ingenting skjer jo av seg selv, alt må avtales. Og sjongleres mellom jobb og barn og venner og familie. Vi har det fantastisk, virkelig, når vi er sammen. Både med barna og oss alene. Men jeg prøver å ikke bli sprø av all avstanden, og at han er et mer impulsmenneske mens jeg liker litt forutsigbarhet. Dette høres kanskje banalt trivielt ut, men jeg må faktisk ta meg sammen for ikke å gå i frø... . Det gjør også noe med hele kommunikasjonen og limet når det blir flere dager i mellom, ok går på det meste maks 1 uke, men det blir korte og intense samvær. Nå er det snart jul, og jeg trenger å få sortert ut hva jeg skal. Jeg vet at jeg har barna i juledagene, men helt fri fra 27 desember og til 6 januar. Dette fortalte jeg kjærsten for en stund siden. Men han hadde da ikke lagt noen planer, og vi har helt motsatte ordninger for denne ferien. Dvs at han har barna når jeg ikke har det. Sånn ca. Jeg regner jo med at det vil være mulig med noe samvær i den perioden jeg har fri uten barn, men all den tid jeg ikke kjenner hans planer så vet jeg jo ikke. Og risikerer at jeg blir sittende home alone mye av tiden. Og jeg gleder meg ikke så mye til julaften heller, fordi min X er så sinna på meg for tiden (fordi jeg har ny kjærste). Nå er jeg en driftig og aktiv person, men kjente at dette høres potensielt litt ensomt ut. Vel kan jeg være litt sammen med han og barna, men neppe på heltid. Jeg trenger litt forutsigbarhet, han åpenbart ikke så mye...Men jeg vil jo aller helst leke med han. Jeg vil helst at han skal si at det er det han planlegger.... Så. Igår får jeg plutselig en melding fra en venninne i Australia av alle steder!! som lurer på om ikke jeg rett og slett skal besøke henne der på aktivitetsferie. Dette kommer helt uavhengig av alt annet. Og så ser jeg jo at det er en gylden mulighet, som neppe kommer tilbake igjen. At jeg har for det første anledning til å reise, og at jeg har noen å besøke som har tid til å leke med meg. Utover kostnader og sånt, så står jeg likevel litt i et dilemma her. FOr jeg vil jo faktisk leke med kjærsten, men all den tid han ikke har fortalt meg sine planer, og jeg ønsker en forutsigelig bra ferie, så tenker jeg at jeg ville vært gal om jeg ikke benyttet anledningen? Jeg vet at dette er egentlig veldig tullete å spørre om her. For dette handler om kommunikasjon. punktum. Men det å drive god kommunikasjon når man har den samlivsformen vi har nå, den er jammen ikke enkel.... Og på den tredje !?! siden, så er det kanskje greit at denne kjærsten min begynner å forstå at hvis han ikke henger seg litt på så avtaler jeg andre ting? Jeg er ganske sikker på at i det øyeblikket vi bor sammen (for det tror jeg vi kommer til å gjøre), så vil situasjonen være en annen. Da er vi i hovedsak sammen, lettere å bare prate om ting løpende osv. osv. What to do?
Barcelone Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 Jeg hadde bestilt billett til Australia med god samvittighet. Det er jo bare snakk om en uke. Tenk for en fantastisk mulighet! Er jo ikke din feil at ikke han greier å planlegg. Du risikerer jo faktisk å sitte alene hjemme som du sier. Nei dette hadde jeg ikke grublet mye over gitt. Og som du selvskriver, kanskje han "lærer" noe av det? 10
Gjest Heartbeat Skrevet 21. november 2013 #5 Skrevet 21. november 2013 Australia helt klart, når han ikke har ytret ønske om å være sammen med deg. Hadde sagt ifra til han at om ikke han har noen planer han har lyst å gjøre med deg, så drar du 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #6 Skrevet 21. november 2013 Australia helt klart. Er ikke sikkert at muligheten kommer igjen. Anonymous poster hash: 3d0e0...aa7 1
Wolfmoon Skrevet 21. november 2013 #7 Skrevet 21. november 2013 Jeg hadde vel aldri reist helt til Australia for en uke, både pga. den lange reisen og tidsforskjellen, kan fort bli mer ødelagt enn oppkvikket av en slik ferie (med mindre du bor i nærheten da ) Men hvis kjæresten min ikke hadde klart å lage planer, når situasjonen faktisk er slik at dere begge er opptatt med barn på hver deres kant, så hadde jeg definitivt funnet på noe hyggelig for meg selv de dagene 1
Karry Skrevet 21. november 2013 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2013 Takk alle! Man blir jo litt snøblind :-). Har allerede begynt å glede meg, he he!
hjertesukka Skrevet 21. november 2013 #9 Skrevet 21. november 2013 Stemmer også for Australia. Selv om det bare er en uke, så kan det gjøre godt på så mange måter som allerede nevnt her. Så reis i vei. 1
Viktualia Skrevet 21. november 2013 #10 Skrevet 21. november 2013 Jeg hadde vel aldri reist helt til Australia for en uke, både pga. den lange reisen og tidsforskjellen, kan fort bli mer ødelagt enn oppkvikket av en slik ferie (med mindre du bor i nærheten da ) Enig. Jeg har vært i Australia to ganger, og det tar noen dager før man er helt med på tidsforsjellien. I tillegg tar jo reisen omtrent et døgn, hvis man er ok heldig med mellomlandingene.
Karry Skrevet 21. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 21. november 2013 Jeg får heldigvis litt ekstra tid fordi den fantastiske mormoren stiller opp et par dager ekstra :-) 2
Gjest Heartbeat Skrevet 23. november 2013 #13 Skrevet 23. november 2013 Håper kjæresten din skjønner at han må prioritere litt annerledes hvis han skal få beholde deg. Å bare dra litt på egen hånd kan gi han litt å tenke på når han selv får oppleve at du bare gjør som det faller deg God tur Og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå