Gå til innhold

Dine tanker om dette huset -_-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor godt kjenner du til området fra før?

Øvre Romerike er ei eneste stor sump, så sjekk om det er byttet ut masse og eller drenert rundt huset i nylig. Bruk nesa og øynene godt i kjelleren.

Ut fra annonseteksten kan det virke som om mye er "delvis" renovert....

Kjøkkenet var heslig.

Endret av Strider
Skrevet

Bor ikke langt unna, altså Lillestrøm. Hvordan det¿

Anonymous poster hash: 16ad1...9f1

Skrevet

Ser arealeffektivt ut; de har fått mye ut av 111 kvm. Supert med eget vaskerom; har man hus med tre soverom og stor hage er det gjerne fordi man har barn. Stygge tapeter/border eller korkbelegg på gulvet må du bare se forbi; dette kan tas etter hvert og er ikke dyrt.

Kjøkkenet var eh massivt... Men fungerer vel bra og er solid. Hvis innredninga er solid og uskadd går det an å levere inn til et billakkererverksted og få skiftet farge. Da får du "nytt" kjøkken til en rimelig penge.

Tak skiftet, det er bra. Som han over her sier; sjekk ang fukt i kjeller og drenering. Jeg kjenner ikke til området i det hele tatt , bord selv nord i landet i et hus med ca samme byggeår og mye lik planløsning. Syns det er god "flyt" i huset.

Ellers; se om huset har ettermiddag- og kveldssol hvis dette er viktig for deg. Ikke mye vits i fin uteplass hvis det ligger i skyggenes dal.

Spennende mer huskjøp, og mye å tenke på! Se i sikringsskapet om det er noen gamle "krushunder" igjen eller om det er automatsikringer. Hvis krussikringer, må dere beregne inn en kostnad til elektriker.

Anonymous poster hash: c914f...247
Skrevet

Bor ikke langt unna, altså Lillestrøm. Hvordan det¿

Bare lurte.

Det ligger såpass nærme Gardermoen at du må regne med en del flystøy. Ta deg en tur opp dit og gå deg en tur i nabolaget litt utpå ettermiddagen/kvelden akkurat i det kveldsflyene begynner å renne inn så får du en viss peiling., og husk at støyen varierer veldig i forhold til vær og vindretning.

Nå er det ikke sikkert det er så ille akkurat der siden det ligger rett øst for flyplassen så det ligger ikke midt i innflyvning/take-off traseen.

Kollektivtrafikken i området er vel i praksis ikke-eksisterende.

Ellers er det et fint område med mye sol.

Skrevet

Kjenner ikke til området, men jeg tenker at det er et renoveringsobjekt - selv om ikke alt egentlig var det ifht alder(badet+kjøkken eks er jo fullt brukelig - men såpass stygt at jeg ikke hadde villet kjøpe en bolig utfra det).

Men området, det lille jeg får inntrykk av virker koselig - uten at jeg aner noe om det :)

Anonymous poster hash: 1982e...b72
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes de som bor der nå hadde forferdelig smak. Men om du pusser opp kan det sikkert bli fint.

• Liker 2
Skrevet

Bare lurte.

Det ligger såpass nærme Gardermoen at du må regne med en del flystøy. Ta deg en tur opp dit og gå deg en tur i nabolaget litt utpå ettermiddagen/kvelden akkurat i det kveldsflyene begynner å renne inn så får du en viss peiling., og husk at støyen varierer veldig i forhold til vær og vindretning.

Nå er det ikke sikkert det er så ille akkurat der siden det ligger rett øst for flyplassen så det ligger ikke midt i innflyvning/take-off traseen.

Kollektivtrafikken i området er vel i praksis ikke-eksisterende.

Ellers er det et fint område med mye sol.

Har bodd på Jessheim og må si at man legger ikke merke til flystøy hvis man bor der.

Anonymous poster hash: db068...021

Skrevet

Planløsningen var bra, men ellers var det ikke noe jeg likte. Ikke min stil i det hele tatt, fargene var grelle og innredningen var heller ikke noe å rope hurra for - men det har en del sjarm, da.

Anonymous poster hash: de031...367
Skrevet

Litt maling på noen av rommene, enklere møbler... da blir det enda finere. Selve huset og beliggenhet ser perfekt ut :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikkje kjøpt det med mindre jeg hadde penger til overs til å pusse opp og gjøre det litt mer moderne, men ellers likte jeg det. Stor gårdsplass og stor og deilig hage! Ser ut som at det ikke ligger tett i tett med hus, iom. at man ser en del høye grantrær ol. rundt. Og ikke minst stor og fin dusj :D Lurt av dem å pusse opp kjøkken og bad, da det er disse rommene som er viktigst for meg (og sikkert mange andre).. At gjesterommet har stygg tapet er liksom ikke det første man trenger å fikse på, ting kan tas litt etter hvert. Jeg tror dere bør fokusere på om ting som kledning, tak, det elektriske, rørannlegg osv er i orden, for det er disse tingene som koster å fikse. Kjenner ikke til prisene i området, men ut fra det jeg vet av andre steder virker det som en grei pris.

Anonymous poster hash: debc0...1a1
Skrevet

Øvre Romerike er ei eneste stor sump, så sjekk om det er byttet ut masse og eller drenert rundt huset i nylig. Bruk nesa og øynene godt i kjelleren.

Ut fra annonseteksten kan det virke som om mye er "delvis" renovert....

Kjøkkenet var heslig.

Har venninner som bor på Jessheim, og aldri hørt noe om flystøy.

Men takk for rådene dine, de setter jeg pris på.

Skrevet

Ser arealeffektivt ut; de har fått mye ut av 111 kvm. Supert med eget vaskerom; har man hus med tre soverom og stor hage er det gjerne fordi man har barn. Stygge tapeter/border eller korkbelegg på gulvet må du bare se forbi; dette kan tas etter hvert og er ikke dyrt. Kjøkkenet var eh massivt... Men fungerer vel bra og er solid. Hvis innredninga er solid og uskadd går det an å levere inn til et billakkererverksted og få skiftet farge. Da får du "nytt" kjøkken til en rimelig penge. Tak skiftet, det er bra. Som han over her sier; sjekk ang fukt i kjeller og drenering. Jeg kjenner ikke til området i det hele tatt , bord selv nord i landet i et hus med ca samme byggeår og mye lik planløsning. Syns det er god "flyt" i huset. Ellers; se om huset har ettermiddag- og kveldssol hvis dette er viktig for deg. Ikke mye vits i fin uteplass hvis det ligger i skyggenes dal. Spennende mer huskjøp, og mye å tenke på! Se i sikringsskapet om det er noen gamle "krushunder" igjen eller om det er automatsikringer. Hvis krussikringer, må dere beregne inn en kostnad til elektriker. Anonymous poster hash: c914f...247

Perfekt. Tusen takk for et så utfyllende svar, det kom godt med, har notert meg dine råd.

Skrevet

Har bodd på Jessheim og må si at man legger ikke merke til flystøy hvis man bor der.

Anonymous poster hash: db068...021

Lite støy på Jessheim, det er riktig. Det går inen innflyvings- eller take-offtraseer over der.

Ser du på kartet ligger Preståsen/Teigebyen mye nærmere flyplassen enn Jessheim.

Men siden det ligger rett øst for flyplassen er det nok mindre støy der enn på f.eks Råholt.

Skrevet

Har venninner som bor på Jessheim, og aldri hørt noe om flystøy.

Men takk for rådene dine, de setter jeg pris på.

Det er riktig at det ikke er særlig flystøy på Jessheim. Jeg tror heller ikke at det er veldig mye støy der dette huset ligger, men det ligger mye nærmere flyplassen enn Jessheim gjør.

Men for all del, det er et fint område, og nærheten til Romeriksåsen er gull verdt.

Skrevet

+ Stor hage og uteplass
+ Vestvendt stue og terrasse/hage
+ Balkong fra hovedsoverom
+ Stort vaskerom (ekstra pluss for to vasker)
+ Nytt bad og stor dusj
+ Ildsted (selv om ovnen bør skiftes ut)

- Mindre pent kjøkken
- Mindre pent baderom (til tross for at det er nytt)
- Mindre pene tapeter og veggfarver (særlig på gang og soverom)
- Mindre pene gulv (særlig på gangen)
- Mindre pene dører innendørs
- Åpningene inne (blandt annet mellom kjøkken og stue) er bueformede

Anonymous poster hash: 8295b...ccd
Skrevet

Huset er stygt og trenger MASSE oppussing. Men det er billig da!

Anonymous poster hash: 7e41d...998
Skrevet

At huset er "stygt", som noen sier, er jo en billig affære. Det du må se på er planløsning og beliggenhet.

Jeg synes at planløsning virker utmerket, spesielt med tanke på kjøkkeninngang og vaskerom. Den løsningen der kunne jeg gitt mye for!

Hvis du vet at du har tid/penger til å male/legge plater og legge nye gulv før innflytting, hadde jeg ikke nølt. Husk at alt blir mer tiltak når du først har flyttet inn, og da kan du komme til å angre for at du ikke oppgraderte vegger og gulv da du hadde sjansen.

Gjest J.Bourne
Skrevet

Herregud for en generasjon vi er blitt.. Her klages det i lange baner om stygg innredning og ditten og datten. Dere skulle levd for 100 år siden når dere ble plassert på kjøkkenet og måtte holde kjeft. Jeg synes innredningen så helt ok ut, dette er det enkleste man ordner opp i. Prisen var heller ikke så værst, du får stor tomt..

• Liker 1
Skrevet

Det du bør se på er:

-drenering: Flat tomt er rimelig farlig mtp fukt. Hvordan tar plenen seg ut? Plager med vann i nabolaget? Elv/innsjø i samme høyde eller høyere i flombar nærhet?

-kjeller: Er det krypkjeller? Er den i såfall luftet godt nok? Hva med radon? Er det foretatt målinger? Er gulvet ok? Sjekk kjelleren ved nøye inspeksjon før du ev. kjøper.

-Tak: Her er det mørkeloft, vil jeg tro? Også en fuktfelle. Inspiser.

-Bad: Dusj rett på flis er skummelt så sjekk for fukt og mugg.

-Vegger/ytterkledning: stand? Bank i den og sjekk opp.

-Vinduer: må de byttes? Ditto med ytterdører. Hele tre som kan være en råtefelle i dette huset.

Alt annet er ren makeup. Huset har en flott planløsning. :blomst:

Anonymous poster hash: 4447a...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...