Gå til innhold

Trappetrinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min samboer og jeg driver for tiden å tenker på trappetrinn. I huspakken som vi har kjøpt følger det med trappen leveres åpen og med beiset trinn.

Hater at den blir åpen. Hvordan blir trappen med 3-stav parkett Ask hvit ?

Vi har forandret lhele kjøkkenet og badinnredningen og andre ting som har kostet oss en del. Vi har ikke lyst å bruke alle penger vi har på hus, det er uaktuelt.

Noen som kan komme med noen tips til meg? Og be dem om å beise i samme farge som parketten, blir svindyrt.

Råd? Takk

Anonymous poster hash: d9e68...41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen råd?

Skrevet

Hei.

Min samboer og jeg driver for tiden å tenker på trappetrinn. I huspakken som vi har kjøpt følger det med trappen leveres åpen og med beiset trinn.

Hater at den blir åpen. Hvordan blir trappen med 3-stav parkett Ask hvit ?

Vi har forandret lhele kjøkkenet og badinnredningen og andre ting som har kostet oss en del. Vi har ikke lyst å bruke alle penger vi har på hus, det er uaktuelt.

Noen som kan komme med noen tips til meg? Og be dem om å beise i samme farge som parketten, blir svindyrt.

Råd? Takk

Skal dere bytte ut trinnene eller kun beise tremateriale som allerede er i trappa?

Anonymous poster hash: 06a84...d3a

Skrevet

Du får jo vanlige eiketrinn som er behandlet så de blir lyse som askparkett, ellers så får du trinn i ask å men det er litt dyrere, å legge parkett i trappetrinn i ei ny trapp er bare idioti for du får det aldri helt 100% uten å bruke trappeneser å lister å det ser så jalla ut i ett nytt hus desverre

Skrevet

Du får jo vanlige eiketrinn som er behandlet så de blir lyse som askparkett, ellers så får du trinn i ask å men det er litt dyrere, å legge parkett i trappetrinn i ei ny trapp er bare idioti for du får det aldri helt 100% uten å bruke trappeneser å lister å det ser så jalla ut i ett nytt hus desverre

Så du anbefaler å ikke gjøre det? Er du sikker at trappetrinn kommer til å ligne på resten av parketten som er I Ask hvitt?

Skrevet

Jeg hadde glatt bedt husleverandøren om å løse problemet (dere må selvsagt betale for et annet alternativ enn standard). Personlig ville jeg ikke satset på samme finish ettersom det aldri blir likt, men heller malt eller beisa trappa i en kontrast. Enten hvit eller mørk. Som regel vil du kunne få trappa ferdigmelt hvit også, mot et tillegg i prisen.

Skrevet

Så du anbefaler å ikke gjøre det? Er du sikker at trappetrinn kommer til å ligne på resten av parketten som er I Ask hvitt?

Bare så vi ikke misforstår hverandre, du har tenkt på å få trappen monters, for så ålegge parkett i trinnene?

Trappeleverandøren klarer garantert å lage trinnene i ask å behandle de så de blir så godt som kliss like parkettn, blir helt sikkert ikke billig, men det blir det ikke å ha en snekker til å knote med å legge parkett i trinnene heller, også blir det så mye mye finere med ei trapp som det ikke er kødda med :)

Skrevet

Bare så vi ikke misforstår hverandre, du har tenkt på å få trappen monters, for så ålegge parkett i trinnene?

Trappeleverandøren klarer garantert å lage trinnene i ask å behandle de så de blir så godt som kliss like parkettn, blir helt sikkert ikke billig, men det blir det ikke å ha en snekker til å knote med å legge parkett i trinnene heller, også blir det så mye mye finere med ei trapp som det ikke er kødda med :)

Det som vi får i utgangspunktet er trapp som er furu som er beiset så likt som mulig eik parkett, altså beiset.

Det sier seg selv at det ikke blir særlig pent å ha det den til Ask parket.

Skrevet

Jeg syns det er finere når trappen bryter med resten av gulvet. Vi har en helt enkel model med hvite trinn (lukkede trinn), hvite spiler og eik håndlist. Vi syns den er fin, men planen er å legge teppe i trappen for å dempe trinnlyd osv.

Trapp er dyrt! Denne trappen er jo hvitmalt furu med en håndlist i eik og den kostet 75 000 kr! Men så er vår 1 meter bred også. De fleste nye trapper er for smale. Er det 75 cm som er vanlig? Da er det trangt å få opp møbler, gå ned med en kurv med klær i armene, med en unge på hoften osv. Jeg hadde ikke ville ha hatt den smalere enn 1 meter utvendig målt.

Jeg hadde lagt pengene i å få en tett trapp og heller lagt teppe i den siden. Slikt heldekkende eller en som ligger i midten. Da blir den sikrere for barn også. Med en tett trapp så får du også brukt rommet under den bedre.

Men husk å sjekke målene på opptrinnene og inntrinnene! Spesielt om dere er lave eller har store føtter. Det er viktig at trappen blir god å gå i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...