Gå til innhold

Skifte støpsel på el-varer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor kan jeg få hjelp til dette? kan de feks hjelpe meg på en lampebutikk? Eller ekspert? Det ska skiftet fra støpsel som passer i ett annet kontinent til norsk støpsel.

Anonymous poster hash: 55144...b14
Videoannonse
Annonse
Gjest Ironically me
Skrevet

Er dette er en lampe med 220 eller 12 volt pære®?

Skrevet

Er dette er en lampe med 220 eller 12 volt pære®?

Det er ingen lampe,men en lader til en liten elektrisk artikkel :) ønsker hjelp fordi jeg er usikker på om støpselet og laderen er som den skal,(laget akkurat et tråd om det også :) ) så trenger derfor noen som har peiling på dette :) da er kanskje ikke lampebutikk det rette?

Gjest Ironically me
Skrevet

Om det er 110volt, kan du i grunn kaste den med en gang. Vansklig å si uten mer info. Muligens må du kjøpe en universal på Clas Ohlson e.l.

• Liker 1
Skrevet

Om det er 110volt, kan du i grunn kaste den med en gang. Vansklig å si uten mer info. Muligens må du kjøpe en universal på Clas Ohlson e.l.

Hva mener du med at jeg kan kaste den? Hvorfor det?

Gjest Ironically me
Skrevet

Skriv ned all info på produktet, så finner vi ut. Dette er noe som er beregnet for bruk på et bad? (Symbol: to firkanter inne i hverandre)

Står det f.eks: "100-240V" eller "115V"

Usikker på område for pluggen, men tipper østen.

Er ikke på før i kveld.Kanskje du fått svar innen da.

Skrevet

Skal vi se...

Det står 100-240V -/ac

:)

Skrevet

Skal vi se...

Det står 100-240V -/ac

:)

og ja, det er sånn symbol med 2 firkanter inni hveerandre ser jeg.

Gjest Ironically me
Skrevet

Da er det i allefall bare å bytte støpsel, (evt reise adapter fra (ukjent)kontinent til euro std) men det skal være dobbelt isolert. Derav firkant symbolet.

Skrevet

Da er det i allefall bare å bytte støpsel, (evt reise adapter fra (ukjent)kontinent til euro std) men det skal være dobbelt isolert. Derav firkant symbolet.

supert! takk skal du ha!!

vet du hvor jeg kan få gjort dette? Vet jeg kan gjøre det selv men vil ikke det.

Har allerede kjøpt sånn universaladapter, men det passer ikke.

Støpselet ligner på det norske, men de finnene er bittelitt for tette, for korte og litt tykkere. Du vet ikke tilfeldigvis hva slags støpsel det er, du?

Skrevet (endret)

supert! takk skal du ha!!

vet du hvor jeg kan få gjort dette? Vet jeg kan gjøre det selv men vil ikke det.

Har allerede kjøpt sånn universaladapter, men det passer ikke.

Støpselet ligner på det norske, men de finnene er bittelitt for tette, for korte og litt tykkere. Du vet ikke tilfeldigvis hva slags støpsel det er, du?

Du får enten kvinne deg opp (eller manne deg opp) og lære deg kunsten selv, eller stikke innom en elektriker som har butikkutsalg. Elektrikere har et levebrød av å skru fast ledninger, så de kan det nok.

Fant en video. Her bruker de en engelsk standardkontakt, men prinsippet for hvordan du bytter og skrur fast ny kabel er akkurat likt som hos oss.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Det er faktisk ikke mulig å bytte denne selv :s Så det var fint at jeg ikke forsøkte :) Det er visst noe ladefunksjoner i hodet på støpselet så elektrikeren jeg snakket med i sta.

Skrevet (endret)

Det er faktisk ikke mulig å bytte denne selv :s Så det var fint at jeg ikke forsøkte :) Det er visst noe ladefunksjoner i hodet på støpselet så elektrikeren jeg snakket med i sta.

Aha! Det er ikke bare en alminnelig kontakt nei. Ok, da får du nesten prøve å få tak i en slik engelsk veggkontakt, og mekke en liten overgang til "normalkontakt", eller bare bytte hele laderpluggen.

Edit: Glemte helt ut at det selvsagt fins reiseadaptere som går andre vei, fra engelsk plugg til europeisk.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Aha! Det er ikke bare en alminnelig kontakt nei. Ok, da får du nesten prøve å få tak i en slik engelsk veggkontakt, og mekke en liten overgang til "normalkontakt", eller bare bytte hele laderpluggen.

Hehe, blr litt rotete med to forskjellige tråder om nesten det samme :) men dette blir litt vel avansert for meg :P blir vel til at jeg betaler 1000kr for nytt produkt til slutt :s

Skrevet

Hehe, blr litt rotete med to forskjellige tråder om nesten det samme :) men dette blir litt vel avansert for meg :P blir vel til at jeg betaler 1000kr for nytt produkt til slutt :s

Du kan ikke få den byttet da? Forklar problemet med de sære kontaktene som bare passer i England, så kanskje...

Skrevet

Du kan ikke få den byttet da? Forklar problemet med de sære kontaktene som bare passer i England, så kanskje...

Den er kjøpt på nett fra England, og brukt, så tror egentlig ikke det. Har funnet en måte som funker. Er nok ikke så bra for brannsikkerheten, men den skal bare stå i en times tid om gangen så får bare passe godt på :)

Skrevet

Den er kjøpt på nett fra England, og brukt, så tror egentlig ikke det. Har funnet en måte som funker. Er nok ikke så bra for brannsikkerheten, men den skal bare stå i en times tid om gangen så får bare passe godt på :)

Bruk heller en sånn. Eller kjøp en tilsvarende til en brøkdel av prisen på ebay.

Skrevet

Bruk heller en sånn. Eller kjøp en tilsvarende til en brøkdel av prisen på ebay.

Har faktisk en sånn en, men ikke en gang den passer :P

Skrevet

Har faktisk en sånn en, men ikke en gang den passer :P

Er den helt lik? Jeg vil tro de to runde hullene i midten der passer til laderen din. Kan ikke tenke meg andre pluggstandarder som bruker runde pinner som står så tett. Men spør clasern for sikkerhets skyld (mail dem).

Skrevet

Er den helt lik? Jeg vil tro de to runde hullene i midten der passer til laderen din. Kan ikke tenke meg andre pluggstandarder som bruker runde pinner som står så tett. Men spør clasern for sikkerhets skyld (mail dem).

Pinnene er for tykke for de hullene. De kjente ikke til det på Claes heller, hehe, var der i går.

Trodde det var feilvare, eller fake vare, så ble i det minste mye klokere av at du visste hva slags type støpselet det var. Ikke engang elektrikeren jeg snakket med visste det :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...