Gå til innhold

Sløv av Zyrtec??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herregud, selvfølgelig hjelper det - ellers hadde jo ikke folk tatt det mot fyllesyke! Det hjelper for meg, kanskje ikke for deg, men for andre igjen!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet
Herregud' date=' selvfølgelig hjelper det - ellers hadde jo ikke folk tatt det mot fyllesyke! Det hjelper for meg, kanskje ikke for deg, men for andre igjen!![/quote']

jepp, helt enig!

Clea

Skrevet
Herregud' date=' selvfølgelig hjelper det - ellers hadde jo ikke folk tatt det mot fyllesyke! Det hjelper for meg, kanskje ikke for deg, men for andre igjen!![/quote']

Folk tar veldig mye fordi de tror det virker, men som sener viser seg å ha null effekt. For eksempel ser det nå bevist at solhatt ikke virker, selv om det i en perode har vært anbefalt til og med av leger. At folk bruker et preparat i god tro og føler at de har effekt er slett ikke noe bevis på at preparatet faktisk virker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg sa ingenting om at zyrtec ikke virker! Jeg sa bare at alkohol virker ikke som en allergisk reaksjon, men at det er abstinens man kjenner. Hvorfor tror du at man blir "bedre" av f.eks en øl dagen derpå?? Fordi du har fått en allergisk reaksjon? neppe! Når en blir bedre av å tilføre kroppen ny alkohol dagen derpå, er det fordi man har abstinenser.

Du får hodepine fordi kroppen er dehydrert og at man kanskje minsker matinntak vesentlig i mange timer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Zyrtec skal ikke lages lenger. Xyzal erstatter den. I Xyzal er det bare det ene stoffet fra Zyrtec som er virkestoff. Sannsynligvis blir man ikke like sløv av Xyzal pga. det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hah, reisesyketabletter inneholder også antihistaminer = hjelper mot kvalme. Og Zyrtec hjelper mot fyllesjuke.

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg blir gjerne litt slapp av Zyrtec, men minst like slapp av allergi. Like langt med andre ord. Tok Zyrtec før jeg drakk forrige helg, men merket lite på bakrusen, for å si det slik. Eneste fordelen var vel at jeg slapp det verste allergisjokket siden jeg var ute hele helgen.

Skrevet
Zyrtec skal ikke lages lenger. Xyzal erstatter den. I Xyzal er det bare det ene stoffet fra Zyrtec som er virkestoff. Sannsynligvis blir man ikke like sløv av Xyzal pga. det.

Zyrtec skal fremdeles være i handel. Ikke fått noen annen beskjed ennå?

(jobber på apotek)

M

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, Zyrtec går ut snart. Lagrene begynner å bli tomme for 100 pakninger i hvertfall. Vet ikke hvor lang tid det vil ta før man ikke får tak i det i det hele tatt lengre. Men de er i hverfall gått ut av produksjon. Bare spør produsenten om du er i tvil.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg brukte zyrtec før. Syntes ikke jeg ble så veldig sløv, annet en når jeg var veldig allergisk, og tok flere. Men da jeg gikk over til ny allergimedisin merket jeg stor forskjell og ble mye mer opplagt.

Gjest Niniel
Skrevet

Allergikere får lenger tid på eksamen fremdeles, i hvert fall på universitetet her i Bergen. De fleste allergimedisiner gjør jo ikke slik at man blir HELT bra, og mange av medisinene virker sløvende. Forskjellige medisiner virker forskjellig på hver enkelt, så man må bare prøve seg frem.

Skrevet

Jeg har tatt Zyrtec mot fyllesyke en gang og tro meg det ble med den ene gangen :murvegg: . Jeg fikk først og fremst en snodig rus, følte at jeg stod utenfor meg selv på en måte, og dagen derpå så hadde jeg en forferdelig "fylleangst" og var veldig urolig i hele kroppen. Satt i sofaen og skalv hele dagen, klarte ikke å slappe av i heletatt.

Neste gang tar jeg heller "straffen" for det jeg har gjort og er fyllesyk... :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...