AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Vi har en leilighet vi tenker å leie ut, vi bor ikke i samme bygget så må derfor skatte 28% av månedsinntekten hvis jeg har forstått det riktig? Leier dere ut med TV og internett inkludert? (Leiligheten står tom nå så vi har sagt opp TV og internett.) Betaler leieboeren vann/renovasjon selv? Tips og råd om utleie mottas med takk! Anonymous poster hash: 62be4...dd1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 Du har kun lov til å ta strøm og vann utenom husleie der det er egen måler og man betaler etter forbruk. Altså må du betale renovasjon selv. Jeg betaler en sum i måneden for vannforbruket og får avregning en gang i året. Da jeg leide ut fikk jeg en ekstraregning på et par tusen. Har valgt å leie ut og tar selv kostnaden med vannforbruket. Jeg hadde nok leid ut uten internett og tv siden dere allerede har sagt den opp. Er heller ikke alle som ønsker TV.Anonymous poster hash: 2ea2c...8c4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #3 Skrevet 21. november 2013 Du har kun lov til å ta strøm og vann utenom husleie der det er egen måler og man betaler etter forbruk. Altså må du betale renovasjon selv. Jeg betaler en sum i måneden for vannforbruket og får avregning en gang i året. Da jeg leide ut fikk jeg en ekstraregning på et par tusen. Har valgt å leie ut og tar selv kostnaden med vannforbruket. Jeg hadde nok leid ut uten internett og tv siden dere allerede har sagt den opp. Er heller ikke alle som ønsker TV.Anonymous poster hash: 2ea2c...8c4 Anonymous poster hash: 62be4...dd1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #4 Skrevet 21. november 2013 Du har kun lov til å ta strøm og vann utenom husleie der det er egen måler og man betaler etter forbruk. Altså må du betale renovasjon selv. Jeg betaler en sum i måneden for vannforbruket og får avregning en gang i året. Da jeg leide ut fikk jeg en ekstraregning på et par tusen. Har valgt å leie ut og tar selv kostnaden med vannforbruket. Jeg hadde nok leid ut uten internett og tv siden dere allerede har sagt den opp. Er heller ikke alle som ønsker TV.Anonymous poster hash: 2ea2c...8c4 TS HER: De utgiftene vi hadde på leiligheten da vi bodde i den: - Fellesutgifter 900 kr (dekker søppeltømming og brøyting osv i boretslaget) - Vannregning (lurer på om denne kommer to ganger i året?) Skal vi eller leietaker betale den? - Innborforsikring (denne regninga skal vi selvsagt fortsette å betale) - Lånet på leiligheten - TV og Internett - Strøm Så det jeg evt. kan skrive i annonse er at det er leie XXXX,- + strøm og TV og internett (sistnevnte ordner leietaker selv?) Anonymous poster hash: 62be4...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #5 Skrevet 21. november 2013 Jeg leier ut leiligheten min. Stemmer at du må skatte 28% av leieinntektene, men i praksis blir det mye mindre pga du skriver fradrag for ditten og datten. Anbefaler å finne så mange fradrag som mulig Anonymous poster hash: 3067c...e62 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #6 Skrevet 21. november 2013 Jeg leier ut leiligheten min. Stemmer at du må skatte 28% av leieinntektene, men i praksis blir det mye mindre pga du skriver fradrag for ditten og datten. Anbefaler å finne så mange fradrag som mulig Anonymous poster hash: 3067c...e62 Så bra! Hva slags fradrag? Disse fradragene skriver vi av når vi får skattepapirene i mars? Vi tenker å leie ut leiligheten umøblerert. Eneste vi lar stå i leiligheten er hvitevarer på kjøkken; kjøleskap, komfyr og oppvaskmaskin. Anonymous poster hash: 62be4...dd1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7 Skrevet 21. november 2013 Ettersom det er borettslagsleilighet må dere jo først av alt søke om å få lov å leie ut, er egne regler for dette i borettslag og i utgangspunktet ikke lovlig å fremleie.... Anonymous poster hash: 7e8f1...f3b
Lou Salome Skrevet 21. november 2013 #8 Skrevet 21. november 2013 Bli medlem i "Huseiernes landsforbund" like godt først som sist. De har jurister du kan ringe, kontrakter og masse hjelp. Skattemessige ting er de kjempegode på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå