Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Typen min, eller en jeg holder på med, som jeg har holdt på med i 9 mnd nå, pleier å sove hos meg når han har vært på byen. Jeg er ikke ute like ofte som han, men har blitt til at han sover hos meg uansett. Vi avtalte at han skulle komme tilbake hit etter at han var ute, han pleier som regel å være her rundt 3. ca halv fire spurte jeg om når han kommer, da svarte han at han skulle på nach, så kom han hit etterpå. Jeg sovnet, og våknet i seks-tiden. Da var han ikke her og han hadde ikke svart på siste meldingen min. Jeg sendte en ny melding, og prøvde å ringe, men ikke noe svar. Han har tydeligvis sovnet. Det samme har skjedd en gang tidligere. Da sa han at han ble så full og dårlig at han bare gikk hjem til seg selv.

Nå gjør han det enda en gang, og jeg sitter her med den verste følelsen i meg. Jeg har grått og grått i flere timer. Alle jeg har vært borti har vært utro mot meg, jeg takler det ikke igjen, og det vet han. Jeg bare vet ikke hva jeg skal gjøre? Tror dere han er utro, eller at han bare har vært på nach med kompisene og sovnet der? Jeg er så usikker og redd.

Hver gang jeg er hjemme hos familien og han er ute på byen så ringer han, han legger seg aldri uten å ha ringt meg etter å ha vært på byen og da snakker vi til vi sovner. Hvorfor gjør han noe sånt mot meg nå da? Når han egentlig skal komme hit? Hvorfor gjør han det så obvious? Jeg trenger svar, hva tror dere?

Anonymous poster hash: 2779b...691
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om alle du har vært sammen med har vært utro, er du av typen som velger feil slags menn.

Hvorvidt typen din har vært utro nå, er selvsagt umulig for oss å vite, men at han gjør som du beskriver vitner om at han ikke respeterer deg eller tar forholdet deres spesielt seriøst. Åpenbart.

Slutt å gjør deg selv til et offer, bare dump denne fyren, slutt å grin og finn deg noe bedre. Det finnes noen utrolig bra menn der ute, du må bare bruke huet nok til å unngå slike som han du skriver om her.

Anonymous poster hash: 4a301...d50
  • Liker 6
Skrevet

Si til at på en fin måte at du blir litt beskymret, og at du har vanskelig med å stole på menn pga. du har blitt lurt før.

Anonymous poster hash: 6959e...cd0
Skrevet

Ikke krisemaksimer. Det hjelper deg ikke på noen måte å tro det verste. For meg høres dette ut som et klassisk eksempel av for mye alkohol og påfølgende nedsatt dømmekraft.

Skrevet

Ikke krisemaksimer. Det hjelper deg ikke på noen måte å tro det verste. For meg høres dette ut som et klassisk eksempel av for mye alkohol og påfølgende nedsatt dømmekraft.

Så du tror det heller kan være at han ikke har tenkt så langt og på å komme hit, enn at han har vært utro?

Skrevet

Så du tror det heller kan være at han ikke har tenkt så langt og på å komme hit, enn at han har vært utro?

Synes det virker mye mer sannsynlig at han har vært full, blitt trøtt og sluknet et sted.

Hva som faktisk har skjedd, kan man uansett ikke vite, men hvis man er redd og usikker er det lett å se etter bekreftelse på det man er bekymret for. Derfor bør du prøve å ikke tenke det verste, men i alle fall vente og høre hans versjon.

For øvrig så er det uansett dumt av ham å bryte en avtale, selv om det er på grunn av alkohol. Hvis han for andre gang har sluknet etter mye alkohol, bør du ta det opp med ham og forklare at du blir bekymret når du ikke hører fra ham som avtalt.

• Liker 1
Skrevet

Synes det virker mye mer sannsynlig at han har vært full, blitt trøtt og sluknet et sted.

Hva som faktisk har skjedd, kan man uansett ikke vite, men hvis man er redd og usikker er det lett å se etter bekreftelse på det man er bekymret for. Derfor bør du prøve å ikke tenke det verste, men i alle fall vente og høre hans versjon.

For øvrig så er det uansett dumt av ham å bryte en avtale, selv om det er på grunn av alkohol. Hvis han for andre gang har sluknet etter mye alkohol, bør du ta det opp med ham og forklare at du blir bekymret når du ikke hører fra ham som avtalt.

tusen takk for svaret ditt, det gjør så jeg kan slappe så av før jeg får vite sannheten. jeg håper han kan være ærlig, for jeg vil heller vite at han har vært utro enn å leve på løgnen.

det er det, og han sa han ike ville gjøre det igjen etter sist. han kan bli litt fjern og dum hvis han drikker mye, spesielt sprit. så er mulig han fikk i seg det.

Skrevet

Fikk melding av han nå hvor det står at det ikke er meningen. At han drakk karsk (96%) på nach som en kompis av hsn hadde tatt med. Han tåler ikke sprit. Han var så dårlig at taxisjåføren måtte løse opp døra for han og at han ikke var i stand til å sende mld. At han ikke kan si noe annet enn unnskyld og at som han sa forrige gang så skal jeg ikke alltid tenke det verste for han er jo snill gutt.

Troverdig eller burde jeg se om det kan være noe annet? Vet ikke om jeg stoler helt på han. Hvorfor dra hjem når han vet godt hvor jeg bor og kunne kommet hit?

Skrevet

Fikk melding av han nå hvor det står at det ikke er meningen. At han drakk karsk (96%) på nach som en kompis av hsn hadde tatt med. Han tåler ikke sprit. Han var så dårlig at taxisjåføren måtte løse opp døra for han og at han ikke var i stand til å sende mld. At han ikke kan si noe annet enn unnskyld og at som han sa forrige gang så skal jeg ikke alltid tenke det verste for han er jo snill gutt.

Troverdig eller burde jeg se om det kan være noe annet? Vet ikke om jeg stoler helt på han. Hvorfor dra hjem når han vet godt hvor jeg bor og kunne kommet hit?

Synes at du skal velge å tro på ham inntil du eventuelt finner tegn på at du ikke burde det. Når man er beruset tenker man ikke alltid klart, og da prøver man gjerne å komme seg hjem på instinkt i stedet for å tenke på dra noen andre steder. Kanskje han heller ikke vil at du skal se ham skikkelig dårlig?

Ta uansett en liten prat med ham når han er klar igjen i hodet og ikke i bakrus. Fortell at du ikke ønsker å være kontrollerende og at du forstår hva som skjedde, men at du blir bekymret for ham, og at det er vanskelig for deg å la være å tenke det verste på grunn av bakgrunnen din, spesielt når han bryter avtaler. Gjør dette ansikt til ansikt, og spør ham om hva han tenker om det og om han har noen forslag til hva dere kan gjøre for å unngå slike situasjoner igjen. Prøv å ikke være anklagende. Det viktige er å få til en god kommunikasjon før dette blir et større problem.

• Liker 1
Skrevet

Synes at du skal velge å tro på ham inntil du eventuelt finner tegn på at du ikke burde det. Når man er beruset tenker man ikke alltid klart, og da prøver man gjerne å komme seg hjem på instinkt i stedet for å tenke på dra noen andre steder. Kanskje han heller ikke vil at du skal se ham skikkelig dårlig?

Ta uansett en liten prat med ham når han er klar igjen i hodet og ikke i bakrus. Fortell at du ikke ønsker å være kontrollerende og at du forstår hva som skjedde, men at du blir bekymret for ham, og at det er vanskelig for deg å la være å tenke det verste på grunn av bakgrunnen din, spesielt når han bryter avtaler. Gjør dette ansikt til ansikt, og spør ham om hva han tenker om det og om han har noen forslag til hva dere kan gjøre for å unngå slike situasjoner igjen. Prøv å ikke være anklagende. Det viktige er å få til en god kommunikasjon før dette blir et større problem.

Tusen takk :) det skal jeg gjøre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...