Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes brettspill er fint å gi som julegave, og Ark bokhandel har jo hatt 50% rabatt en stund. Norli har opptil 60% rabatt denne uka.

Hvilke brettspill liker dere godt og kan anbefale?

Endret av Hanne67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Monopol, Scrabble, Ubongo, Se hva jeg kan, Billedlotto, Sjakk, Shopping list, Hatt over hatt, Ludo. Er veldig glad i brettspill og spiller det meste.

Skrevet

Ryktet Går, Kokkelimonke, Alias, Settlers of Catan, Pictionary, Guillotine, Ticket to Ride, Carcassonne.

Skrevet

Har akkurat kjøpt "skal vi vedde?" Kjempe morsomt! :)

Anonymous poster hash: c9495...aea

• Liker 1
Skrevet

Sjakk er vel en vinner i år ;)

Ellers er Settlers det morsomste, synes jeg.

Skrevet

Jeg synes brettspill er fint å gi som julegave, og Ark bokhandel har jo hatt 50% rabatt en stund. Norli har opptil 60% rabatt denne uka.

Hvilke brettspill liker dere godt og kan anbefale?

Cranium! Fantastisk morsomt, både i vennegjengen og i familien sammen med bestemor på 85! Man kan velge 3 ulike varigheter (tid) på spillet.

Anonymous poster hash: b7213...9ba

Skrevet

Macht, et "pedagogisk kunststykke". Dog ikke på tilbud, om det er en forutsetning.

http://macht.no/

Jeg tar imot alle tips med takk uansett.

Skrevet (endret)

Cranium! Fantastisk morsomt, både i vennegjengen og i familien sammen med bestemor på 85! Man kan velge 3 ulike varigheter (tid) på spillet. Anonymous poster hash: b7213...9ba

Etter litt googling kom jeg over denne nettsiden, hvor Cranium kommer på topp av alle brettspill de har testet:

http://www.brettspillguiden.no/kritikker/?p=0

Endret av Hanne67
Skrevet

Bezzerwizzer er kanonbra om man liker spørrespill. Ticket to ride er også veldig bra, "strategispill light".

• Liker 1
Skrevet

Vi har det meste av det som er nevnt her, pluss fantasi. Favorittene er kokkelimonke og ticket to ride. Vi har også civilization, det er veldig omfattende men ganske gøy hvis man har tålmodighet :)

Skrevet

Miljonær, ticket to ride, cluedo, rummikub og fantasi

Skrevet

Cranium er dødsmorsomt! :jepp:

Skrevet

Kom på noen fleire etter å ha tatt en titt i skapet :fnise:
Som hund og katt, ligretto (et kortspill da, men det blir liv i heimen her, en av favorittene, spesielt om vi er en del som spiller og har to sett kort), boogle/boogle flash, fårspiel, bluff, kokkelimonke, brainstorm ( det er bra!) og mondo.

Skrevet

Veldig glad i Alias :) Finnes vanlig, junior og partyutgave.

Ellers er klassikerne som monopol, ludo, gjett hvem, den forsvunnende diamant og slike også kjekke om man ikke har dem fra før.

Skrevet (endret)

Tusen takk for tips!

Mange interessante, men tror Ticket to ride skal sjekkes ut. :)

Vi har Den forsvunne diamant og Where was it? og de liker vi godt.

Endret av Hanne67
Skrevet

Skal vi vedde, iKnow og say anything er morsomme! Og liker liker ikke :) anbefales!

Skrevet

Jeg elsker ticket to ride! Og så er mexican train morsomt, småsøskna liker det veldig godt hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...