AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #1 Skrevet 21. november 2013 Denne uken har jeg hatt så mye graviditetssymptomer at jeg sliter en del. Jeg er konstant kvalm, spesielt om morgenen og kvelden. i dag var jeg så kvalm når jeg stod opp at jeg gulper hele tiden og har ikke kastet opp enda. Det er helt forferdelig. Samtidig som jeg har ømme bryster og vondt i magen. Men jeg har angst for oppkast, så derfor skal det ta litt tid for meg å klare å kaste opp, men jeg kjenner det er like før. Stikking i brystene er vondt! Men jeg kjøpte en test i går, tok den i dag fordi samboer sa det at så lenge jeg har så sterke symptomer på graviditet så spiller det ikke noe rolle. Han ville ikke høre, så jeg tok testen en uke før jeg forventer mensen og den var negativ. Å da skulle vi ta det da jeg forventet mens, fordi da forstod han meg. Men forrige mnd hadde jeg ømme bryster fra jeg startet med den første mensen, til neste gang, konstant. Så fikk jeg tanterød og tenkte ikke noe over det. Så begynte jeg å blø 2 dager, stoppet opp et døgn, begynte å blø igjen, også stoppet det, så begynte det igjen, sånn holdt det på. Ømme brystene ga seg etter noen dager da mensen var over. Å nå etter 2 uker, har jeg blitt så kvalm og er helt uvell. Tidligere før jeg fikk disse kvalme-symptomene hadde jeg smerter i magen og korsryggen. Så fikk jeg intense smerter i hofta som strålte nedover mot låre og ned til underlivet at det stakk noe veldig! Strålte innimellom ned i korsryggen også. Kontaktet ei venninne som jobber i ambulansen. Men ho visste ikke hva det var så lenge ho ikke så meg. Ho ville bare at jeg skulle se det ann, så jeg gjorde det og det gikk over, også kom disse kvalme-symptomene. Vi har vært prøvere nå i et og halvt år, så begynner å bli skikkelig utålmodig. Er 21 år og har en ekstra hjerteslag. Men de vet ikke hvorfor. Men kan jo hende det er en grunn til vi ikke blir gravide, vet ikke jeg.. Men vil bare ha deres råd om hva jeg skal gjøre.. Anonymous poster hash: 24963...581
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #2 Skrevet 21. november 2013 Samboeren din har helt rett. Hvis symptomene du har skyldes graviditet, så ville det slått ut på en test når du har gått med symptomene i flere dager. Hvis du er gravid, så vil egget så vidt ha rukket å feste seg en uke etter EL. Etter egget er festet begynner du å produsere hcg, og det er hcg som gir symptomer og positiv test. Det er heller ikke vanlig å oppleve kvalme/oppkast så tidlig i et evt svangerskap. Symptomene skyldes nok inbildt svangerskap eller annen sykdom/PMS, men om du er bekymret, eller det vedvarer bør du ta dette opp med legen. Når det kommer til prøvetiden, så bør dere kontakte lege begge to, da dere har prøvd i over ett år uten at du har blitt gravid. Anonymous poster hash: 9403d...1d0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #3 Skrevet 21. november 2013 Jeg har hørt så mange ganger og folk forteller gang på gang at jeg skal teste meg på forventet mens dagen uansett om jeg har symptomer eller ikke. Men det folk forteller meg er ikke sant? Vært hos gynekolog som tok noen tester av meg, men vet ikke om de kan se om jeg er steril? Alt så i hvert fall fint ut. Anonymous poster hash: 24963...581
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #4 Skrevet 21. november 2013 Grunnen til at du skal vente til IKM er fordi at kroppen ikke har rukket å produsere store nok mengder hcg før ca to uker etter EL (dette er selvfølgelig individuelt, og noen vil oppleve å få positiv test dager før IKM). Uten hcg, vil du heller ikke oppleve reele symptomer. Hvis du er gravid, så har egget så vidt rukket å feste seg nå en uke etter EL (går ut i fra at du har en normal lutealfase på ca 14 dager), og det er nå du da, hvis du er gravid, begynner å produsere hcg. Og det er etter dette (egget har festet seg) du vil kunne begynne å kjenne noe symptomer. Det vil ikke si at du MÅ kjenne symptomer for å være gravid, det er helt vanlig å ikke ha særlig med symptomer før etter IKM. Noen opplever ikke symptomer i det hele tatt, og noen kjenner det enda senere. Men og ha såpass med symptomer som du har, når egget så vidt har rukket å få feste seg, det er ikke normalt. Du kan jo fortsatt være gravid, men hvis du er det er nok uansett ikke disse symptomene relatert til det. For å vite hva det skyldes at du ikke blir gravid, må du nok gjennom en utredning hos gynekolog (din samboer må også utredes). Jeg ville gått til legen og bedt om ny henvisning til gynekolog på dette grunnlaget, slik at de kan sjekke dere ordentlig. Siden dere ikke har fått det til på egenhånd, kan det være dere trenger litt hjelp Men ikke ta noen sorger på forskudd, dette kan hende ordner seg med eller uten hjelp Anonymous poster hash: 9403d...1d0
bib_84 Skrevet 21. november 2013 #5 Skrevet 21. november 2013 Grunnen til at du skal vente til IKM er fordi at kroppen ikke har rukket å produsere store nok mengder hcg før ca to uker etter EL (dette er selvfølgelig individuelt, og noen vil oppleve å få positiv test dager før IKM). Uten hcg, vil du heller ikke oppleve reele symptomer. Anonymous poster hash: 9403d...1d0 Jeg testet ikke positivt før tre uker etter EL, men kjente likevel tydelige stikkinger i livmor/eggstokker samt en del andre symptomer før IKM Det virker ikke som det er sannsynlig at TS er gravid, men ville bare nevne at man kan kjenne symptomer selv om man ikke har nok hcg til at det slår ut på test
Lillemora Skrevet 22. november 2013 #6 Skrevet 22. november 2013 Du kan jo vente en uke eller så, og ta en ny test Om ikke den heller er positiv, så kan du jo ta deg en tur til legen. Der kan du måle HcG-nivået ved hjelp av blodprøve, og om det ikke er noe utslag, kan han sjekke om det kan være andre grunner til symptomer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå