Gå til innhold

Lillepusen min er borte (hjemme igjen!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

1.mai forsvant pusen vår.

Hun har bare vært ute i en time om gangen tidligere.

Uken har gått med til å kjøre og se etter henne, samt å henge opp savnet-plakater.

På Torsdag så vi henne like ved huset. Vi tok på oss skoene og gikk forsiktig mot henne og ropte. Hun enset oss ikke en gang.. bare løp av sted.. Vi fulgte etter igjen, men hun bare fortsatte inn i skogen.. :cry:

Hun er sky mot andre mennesker enn oss, men hva nå?

Hvordan skal vi få tak i henne?

Har lagt inn etterlysninger på savnet.no, dyrenett.no og nettkatten.no...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det beste er å bare vente. Hun vet hvor hun bor. Det er vår og mye spennende ute for små katter, hun er nok bare rundt omkring og koser seg. Du skal se hun kommer tilbake snart. :) Hvis hun ikke er ID-merket bør dere gjøre det.

Gjest care
Skrevet

huff så leit. Håper hun snart kommer tilbake. Hadde jeg mistet pusen min hadde jeg mistet nattesøvnen.

Har du hengt opp plakater i nabolaget?

Skrevet

Hun har øremerking, er sterilisert og plakater er satt opp i nabolaget. :roll:

Føler seg så hjelpesløs.. Kan ikke gjøre noe.. Jeg venter og venter.. ingen pus. Har satt ut mat på trappa. Den er ikke rørt en gang(bortsett fra nabokatten som var og forskynte seg, før jeg "jaget" han bort).

Sitter ute på trappa og roper/lokker på henne, flere ganger om dagen.. *sukk* Blir deprimert av slikt. :cry:

Gjest Tabby
Skrevet

Uff jeg føler med deg! Det er ikke så mye annet du kan gjøre heller, enn det du allerede har gjort. I førsten da pusen vår begynte å være ute mer enn en times tid var jeg også mye ute og lette og ropte. Hvor gammel er pusen din? Kan hun ha blitt skremt av noen/noe? Hun er jo tydeligvis klar over hvor hun bor, siden hun holder seg i nærheten.

Vel jeg krysser fingrene for at hun kommer hjem snart.

Skrevet

Det er en del katter i nabolaget og en under oss. Men hannkatter har det vel ikke med å jage vekk hunnkatter?

Katten vår er ca 11mnd.

Skrevet

Vet nøyaktig hvordan du har det..

Ilderen min har vært borte siden 4 mai.. :cry:

Katter er jo selvstendige skapninger, av og til finner de ut at de vil ut på eventyr.

Håper hun bestemmer seg for å komme hjem igjen!

Det er så trist når kjæledyr bare forsvinner..

Skrevet

:trøste: Håper hun snart dukker opp igjen!

Gjest care
Skrevet
Det er en del katter i nabolaget og en under oss. Men hannkatter har det vel ikke med å jage vekk hunnkatter?

Katten vår er ca 11mnd.

Har du prøvd i alle "Nærskoger" hvor hun kunne søke ly? Det er så trist å høre at du har sett henne ved huset. Det er tydelig at hun har prøvd å komme seg inn da...huff grøss og gru. Hadde du bodd i nærheten skulle jeg hjulpet deg å lete...

Skrevet

Åhnei!

*kosemassepå jordbærvennen*

Skrevet

Dei aller fleste pusekatta tar seg ein "bli-kjent-tur" i nabolaget i løpet av dei fyrst ute-månadane sine.

Berre vent og ikkje ver redde!

- Når de har sett pusen, er han jo i nærleiken! :D

Det som er skummelt er å sleppa for unge pusar ut, for retningssansen eller "kompasset" i katten er ikkje ferdigutvikla før katten er eit halvt år.

Skrevet

- Når de har sett pusen, er han jo i nærleiken! :D

Hun. :)

Skrevet

Nei, vi var veldig bestemt på at katten ikke fikk gå ut, før den var stor nok til å kunne klare seg på egen hånd, steriliser og øremerket.

Hun ville ikke ut i det heletatt tidligere, men så ble det plutselig spennende... og så forsvant hun.

Huset er omringet av skog og åkre på alle sider. Det blir nok litt for stort område å lete på. (Den lille skogen jeg så henne i sist, betstår av grantrær, tettitett, så tett at man ikke kommer seg inn)

Håper hun blir lei og kommer hjem til mammaen sin. Gjett om hun får husarrest i noen dager!

Gjest Tabby
Skrevet

Da blir det nok både sjennepreken og husarrest ja. Jeg krysser fingrene for at det går bra. Du vet i det minste at hun levde og var i god form for bare noen dager siden. Det er bra.

Skrevet

Håper lillepusen kommer snart hjem til dere! Vet hvordan det er å gå å vente på kattunger/katter på vift, ikke noe moro når det har gått en stund. Men det kan jo virke som om pusen deres holder til i nærheten, det er jo veldig bra i såfall. :klem:

Skrevet

Hun. :)

(Nynorsk... ein pus = hankjønn :P)

Skrevet

Hihi.. i Trøndelag er alle katter "ho" ;)

Takk for alle positive svar.. Hjelper litt på humøret!

:klem2:

Skrevet

(Nynorsk... ein pus = hankjønn :P)

Men pusen til jordbær er en hun! Hun er dessuten kjempesøt!

Skrevet

Hvordan går det? Har pusen kommet hjem?

Gjest Lady-M
Skrevet

Uff da, dette var leit. :-(

Har fått inntrykk av katter som ikke har fått lov til å være ute fra de små, ofte stikker av eller roter seg bort.

Jeg tror det er lurt å ta med katten ut når den bare en noen uker (og selvf. ha oppsyn og ta den med inn igjen). På den måten blir de vant med naturen og kjent med omgivelsene ute, de vil også føle en større frihet.

Men det hjelper selvfølgelig ikke deg nå. Krysser fingre, håper du finner henne igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...