Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La meg bruke litt tid på og forklare hva jeg mener med dette.

En god del troende mennesker later til å ha en hang hang til en viss suksess og til lykke og velstand. Dette er vel og bra mens vi oppholder oss her, men tiden kommer da vi vi møter forvandlingen.

Dette står bl.a. i 1.Kor. kap.15. At kjøtt og blod ikke kan arve Guds rike, heller ikke arver forgjengelighet uforgjengelighet, Se,jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle FORVANDLES!

I et nu, i et øyeblikk, ved den siste basun. For basunen skal lyde, og de døde skal oppstå uforgjengelige, og vi SKAL FORVANDLES.

For dette forgjengelige skal bli ikledd uforgjengelighet, og dette dødelige skal bli ikledd udødelighet... - da oppfylles det ord som er skrevet: Døden er oppslukt til seier.

Død, hvor er din brodd? Død, hvor er din seier? - Men dødens brodd er synden, og syndens kraft er loven... -

Dette er en begivenhet som inntreffer så raskt, at du ikke har tid til å parkere mercedesen i garasjen og tappe vannet av badebassenget. Det haster med å få utbredt evangeliet og det er faktisk viktigere enn noe annet! Noen av dere som er kristne må forstå at dette ikke er noe ferieopphold! Slappe av, og nyte livet kan du gjøre ETTER forvandlingen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håvamål:

Gladvær og fjåg
kvar gut skal svive
til sin døyande dag.

• Liker 3
Skrevet

Død, hvor er din brodd? Død, hvor er din seier? - Men dødens brodd er synden, og syndens kraft er loven... -

Trodde dette var Shakespeare...

Skrevet

Håvamål:

Gladvær og fjåg

kvar gut skal svive

til sin døyande dag.

Jeg likte din versjon bedre.

Skrevet

Vil bare presisere at denne tråden handler om noe bare kristne kan forstå. Men for all del, bare klin til, den som tør?

Skrevet

Vil bare presisere at denne tråden handler om noe bare kristne kan forstå. Men for all del, bare klin til, den som tør?

Nei, det gjør den overhode ikke. Det er noe du inbiller deg.

Hva for slags obskure tankebaner er du inne i akkurat nå, siden du er opptatt av dette?

Tror du virkelig ikke at kristne har fått med seg misjonsbefalingen og Åpenbaringsboka?

Hadde de ikke det, så hadde de ikke kalt seg kristne.

Så ta det piano.

Det misjoneres og spres bibler verden rundt.

Vil du hive deg inn i noe som har mening så begynn å utføre kristentroen din i praksis og ikke bare sitte og snakke om det som er selvfølgeligheter for enhver kristen, men med lange filosofiske utgreinger på kjøpet.

Du svarte forresten ikke på hvorfor du slenger sammen Hamlet og Korinterbrevet.

Skrevet

Akkurat nå tror jeg faktisk at kristne verden over har viktigere anliggender å foreta seg enn å bekymre seg for om de er klare i tilfelle dommedag.

For eksempel er det flere millioner mennesker som er rammet av naturkatastrofe som dere er forpliktet til å ta dere av ut fra Bibelens lære. Det er littegrann viktigere å tenke på dem og deres lidelser enn å bekymre seg om egen frelse...

Les om den barmhjertige samaritan, i Bergprekenen, hva Gud sa om sauene og geitene og det Paulus sier til menighetene.

Jobb ivei for dine medmennesker med lyst og lede.

Det er nemlig det som er sann kristendom. Tro som omsettes i gjerninger.

Skrevet

Nei, det gjør den overhode ikke. Det er noe du inbiller deg.

Hva for slags obskure tankebaner er du inne i akkurat nå, siden du er opptatt av dette?

Tror du virkelig ikke at kristne har fått med seg misjonsbefalingen og Åpenbaringsboka?

Hadde de ikke det, så hadde de ikke kalt seg kristne.

Så ta det piano.

Det misjoneres og spres bibler verden rundt.

Vil du hive deg inn i noe som har mening så begynn å utføre kristentroen din i praksis og ikke bare sitte og snakke om det som er selvfølgeligheter for enhver kristen, men med lange filosofiske utgreinger på kjøpet.

Du svarte forresten ikke på hvorfor du slenger sammen Hamlet og Korinterbrevet.

Øh...har du lest korinterbrevet 15:55 og 56?

Og...Øh... har du lest starten på tråden der jeg henvender meg til NOEN, og laaaaaangt ifra alle?

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Og...Øh... har du lest starten på tråden der jeg henvender meg til NOEN, og laaaaaangt ifra alle?

Dersom du er en god kristen som følger misjonsbefalingen, hvorfor vil du ikke da henvende deg til alle? En glede for hele folket, sies det ;)

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekka om jeg er kristen?

Du kan jo starte et lite kakelotteri i menigheten til inntekt for Filippinene eller strikke sokker og sende ivei, i stedet for å bekymre deg om de kristnes sjeler akkurat nå.

Eld han tarv

som inn er komen

og om kne kulsar.

Til mat og klede

den mann hev trong

som hev i fjell fari.

(Håvamål)

Skrevet

Alle religioner er oppfunnet av mennesker. Det er flere hundre av dem i mange forskjellige versjoner. Hvorfor skal akkuratt kristendommen være riktig? Ingen har klart å støtte sin religion med en eneste logisk forklaring, religion ble skapt av velstående for å holde de undertrykte på sin plass. Livet for dem var hardt, og for å unngå opprør og borgerkriger så trengte de å lengte etter noe. Det ble da "himmelen", hvor de kunne få være og slappe av etter det harde livet deres på jorden. Det er derfor sosialismen sprer seg som ild nå, nå som religioner mister sine troende. Se på bibelen og se på det fra et perspektiv fra en svært velstående mann som vil unngå slave opprør i sitt herredømme, da ser du hvordan alt er oppspinn.

Anonymous poster hash: b4653...cac

• Liker 1
Skrevet (endret)

Alle religioner er oppfunnet av mennesker. Det er flere hundre av dem i mange forskjellige versjoner. Hvorfor skal akkuratt kristendommen være riktig? Ingen har klart å støtte sin religion med en eneste logisk forklaring, religion ble skapt av velstående for å holde de undertrykte på sin plass. Livet for dem var hardt, og for å unngå opprør og borgerkriger så trengte de å lengte etter noe. Det ble da "himmelen", hvor de kunne få være og slappe av etter det harde livet deres på jorden. Det er derfor sosialismen sprer seg som ild nå, nå som religioner mister sine troende. Se på bibelen og se på det fra et perspektiv fra en svært velstående mann som vil unngå slave opprør i sitt herredømme, da ser du hvordan alt er oppspinn.

Jeg tror det hjelper lite å si at religion er oppspinn i denne konteksten.

Ikke er det særlig relevant for tråden, heller.

Jeg tror at de som er kristne i disse dager ikke først og fremst skal bekymre seg for om de har nok olje i lampen sin til brudgommen kommer, da dette er alt for egennyttig i den situasjonen vi befinner oss nå.

Nå har man sjanse til å vise at man bryr seg om "disse mine minste små" og tjener Kristus i etterfølgelse etter Hans eksempel.

Noe jeg tror man bør drive med, når Han eventuelt dukker opp, hvis man ønsker å glede sin Far i Himmelen...

Endret av Tøytigern
Skrevet

Huffa meg altså .... kan du ikke bare la folk få tro på hva de vil uten at du skal kritisere det? Og hvem er du som setter deg som dommer over dette egentlig?

Har lest/hørt fra mange at de er lei og irritert over at religiøse prakker på religionen sin ... men jøssameg som ateister gjør akkurat det samme - hyler over at det er oppspinn/eventyr/lureri og hjernevaskede personer.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Døden har ingen brodd for en kristen, og syndens konskvens er loven. Vel og merke om man avviser Herren.

Men du tror på en nådig Gud. Glem ikke det.

For øvrig var det som Hamlet snakket om hvorvidt det var riktig for ham å begå selvmord i den situasjonen han var i. Noe ingen kristne tror på at man skal gjøre, fordi alt liv er villet og ønsket av Gud og fordi man er skapt i Hans bilde.

Han lurte nemlig på hva dødens brodd ville være for ham, fordi han lengtet etter den.

-To be, or not to be, that is the question:

Whether 'tis Nobler in the mind to suffer

The Slings and Arrows of outrageous Fortune,

Or to take Arms against a Sea of troubles,

And by opposing end them.

Edit: Med norske ord: Skal man være eller ikke være. Det er spørsmålet.

Skal man fortsette å leve og ta imot alt det vanskelige og vonde?

Eller skal man trasse dette og ta sitt eget liv, for å få slutt på lidelsen.

Det er spørsmålet han stiller seg selv, Hamlet, når han lurer på hvilken brodd døden har.

Jeg tror ikke han hadde det så kult, da han lurte på det...

Det er alltid, uten unntak, en fordel å fortstå det man leser, før man siterer det for å understreke et poeng. Noe jeg ikke tror du helt har gjort.

Endret av Tøytigern
Skrevet

Huffa meg altså .... kan du ikke bare la folk få tro på hva de vil uten at du skal kritisere det? Og hvem er du som setter deg som dommer over dette egentlig?

Har lest/hørt fra mange at de er lei og irritert over at religiøse prakker på religionen sin ... men jøssameg som ateister gjør akkurat det samme - hyler over at det er oppspinn/eventyr/lureri og hjernevaskede personer.

Takker så mye for at du påpeker akkurat dette. Jeg er helt enig.

Skrevet

Jeg sier ingenting om at folk ikke skal ha en tro, man påpeker bare dette med hvordan religioner egentlig oppsto. Det er mange som vil ha noe å tro på, slik at uansett hvor dårlig livet blir så blir det noe de ser fram til. Nevner også at det var religioner som for det meste har hindret store opprør gjennom tidene (det har selvfølgelig vært mange opprør, men ikke så mange som det kunne ha vært). Religioner skal gjøre at folk ser på penger som ondskap, man skal ikke tenke på seg selv men andre, man skal alltid høre på guds budskap.

Hvem tjente på dette da? Siden mange ser på penger som ondskap så er det lett for dem å kvitte seg med de, har mye penger=mye penger å bruke opp. Mens de rasjonelle og logiske ble rike på denne psykologien blant folk. Slaver og de undertrykte måtte aldri tenke på seg selv, men på sine herrer. Så det var ikke riktig for dem å klage. Prester tjente uffattelig mye, de fikk penger fra alle sammen. Samfunnet krevde at man skulle være religiøs, derfor måtte alle bidra. Og hva ble pengene brukt til? Å hjelpe de som trengte det? Nei de måtte også bidra til tross for det lille de hadde. Pengene ble brukt på egne goder, som land og verdifulle råvarer/gjenstander til prestene selv. Dette er virkeligheten, jeg prøver ikke å ødelegge for noen, men heller å hjelpe de.

Skrevet

Jeg sier ingenting om at folk ikke skal ha en tro, man påpeker bare dette med hvordan religioner egentlig oppsto.

Så du var til stede da alle religioner ble laget? Gratulerer med dagen, hvor mange 1000 år er du? Du får studere religionshistorie og se om de sier noe konkret om hvordan religionene ble dannet.

Anonymous poster hash: 2460a...77d

Skrevet

Jeg sier ingenting om at folk ikke skal ha en tro, man påpeker bare dette med hvordan religioner egentlig oppsto. Det er mange som vil ha noe å tro på, slik at uansett hvor dårlig livet blir så blir det noe de ser fram til. Nevner også at det var religioner som for det meste har hindret store opprør gjennom tidene (det har selvfølgelig vært mange opprør, men ikke så mange som det kunne ha vært). Religioner skal gjøre at folk ser på penger som ondskap, man skal ikke tenke på seg selv men andre, man skal alltid høre på guds budskap.

Hvem tjente på dette da? Siden mange ser på penger som ondskap så er det lett for dem å kvitte seg med de, har mye penger=mye penger å bruke opp. Mens de rasjonelle og logiske ble rike på denne psykologien blant folk. Slaver og de undertrykte måtte aldri tenke på seg selv, men på sine herrer. Så det var ikke riktig for dem å klage. Prester tjente uffattelig mye, de fikk penger fra alle sammen. Samfunnet krevde at man skulle være religiøs, derfor måtte alle bidra. Og hva ble pengene brukt til? Å hjelpe de som trengte det? Nei de måtte også bidra til tross for det lille de hadde. Pengene ble brukt på egne goder, som land og verdifulle råvarer/gjenstander til prestene selv. Dette er virkeligheten, jeg prøver ikke å ødelegge for noen, men heller å hjelpe de.

Men det du forteller om nå hendte jo for mange, mange år siden? Hva har det med nåtiden å gjøre? Nå for tiden er de fleste oppegående nok til å kunne bestemme selv hva de vil gjøre med livet sitt, det er ingen kirker og prester som presser folk til å betale noe som helst nå?

"Jeg sier ingenting om at folk ikke skal ha en tro" skriver du - men samtidig så skriver du at alt er oppspinn og du bare formidler virkeligheten.

Skrevet

Jeg sier ingenting om at folk ikke skal ha en tro, man påpeker bare dette med hvordan religioner egentlig oppsto.

Men det er fullstendig off topic her.

TS sier at det er viktig for kristne at de er oppmerksom på endel ting i Bibelen som blir satt fokus på i hovedinnlegget.

Da kan du gjerne forholde deg til hennes innlegg, når du svarer.

Ikke snu om til din egen agenda om å misjonere at religion er piss i din virkelighet.

Skrevet

Dersom du er en god kristen som følger misjonsbefalingen, hvorfor vil du ikke da henvende deg til alle? En glede for hele folket, sies det ;)

Jeg tror kanskje at TS ikke har lyst til å drive primært misjon her, men å skjerpe andre kristne i forhold til endetiden og det som blir sagt om den i Åpenbaringen.

Det er iallefall sånn jeg forstod det.

TS du må gjerne rette på meg hvis dette var feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...