Gå til innhold

ufrivillig sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han er med på terapien så jeg skal bli"bra". For han mener at det er jeg som er problemet. Akkurat der er jeg ikke i tvil. Problemet får vi dele på!!!!!!!!!!!

Så lenge han blir med er det håp for at han kan forstå at det ikke er jeg som ER problemet og må bli FRISK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere begge skal ha noen timer terapi uten at den andre er der? Både for at du skal kunne snakke "friere" med terapauten om "dine" problemer (mangelen på lyst, dine følelser om at du svikter ham pga det, følelsen av at det er du som er unormal etc), men også slik at terapauten kan få en skikkelig prat med ham, få ham til å forstå at det alltid er to i ett forhold og at han faktisk har ting han må jobbe med for at du skal få ett bedre forhold til ham også seksuellt.

Men unnskyld meg, du gir ikke ett veldig pent bilde av denne mannen din!! :-x

- han forsyner seg med kroppen din selv når du snur deg vekk og viser at du ikke vil...

- han fortsetter selv om du gjentar at det faktisk gjør vondt!!!

- han blir med i familieterapi fordi han vil at DU skal bli bra fordi han er sikker på at det er DU som er problemet som gjør forholdet svakere???? :evil:

Jeg blir dessverre innmari fristet til å spørre deg om han overhode eier verken vett, respekt for andre en seg selv, normal sosial intelligens eller empati, for ingen av delene er noe som slår meg at han er sterk på!!! :-?

Og du skal ikke male ett vakkert bilde av din mann for deg selv, du skal male ett ærlig bildet, også må du forholde deg til det du ser!! Fornekte det gjør ingenting bedre, å tro at du skylder ham kroppen din fordi dere er gift gjør heller ingenting bedre!!

Skrevet
Jeg mener ikke han kan gjøre det. Men jeg forstår på ett vis at han og blir frustrert og kommer litt ut av kontroll. Jeg hadde fint kunnet avverge at det skjedde om jeg bare hadde protestert hardt nok og fysisk gjort motstand. Men jeg orket ikke enda en krangel før natten. Som så ofte andre kvelder...

Jeg sier ikke det er greit. Da hadde jeg vel ikke skrevet inn her tror jeg.

Det er ikke godt å tenke tanken at man har blir voldtatt. Og jeg vil ikke tenke det. Da har vi hvertfall ingen fremtid sammen....

Om du forstår....?

Jeg har hatt det som Anki i mange år, og som deg, hvis jeg forstår deg rett.

Jeg vil si det så sterkt som at det er han som er årsaken til din manglende sex-lyst!

For å gi et enkelt bilde: Du kan ikke gi noe, hvis det du har å gi blir TATT FRA DEG.

Hvis han har holdt på sånn over tid, dvs hatt sex med deg når du ikke har villet, vil du etterhvert få et negativt forhold til sex. Du føler deg presset, du føler deg brukt. Det gjorde jeg, og en dag var begeret fullt. Det var første skritt mot skilsmisse. Han fikk faktisk et helt år på å skjerpe seg, dvs han måtte få mer fokus på at jeg også skulle ha det godt seksuelt. For det haddde han overhodet ikke før. Da var det kun hans egen nytelse som gjaldt. Jeg kunne like gjerne vært ei dukke han hadde sex med!

Imidlertid gjorde han ingenting for at det skulle bli bedre, han fortsatte som før, og jeg gikk fra ham. Det kom visst som et sjokk til tross for at han visste at det kunne skje. Nå er jeg gift med en mann som bryr seg om meg på alle måter, og jeg har overhodet ingen problemer med å ha lyst på sex! Som Anki sier, kjenner jeg også litt på det å ha dårlig samvittighet når jeg en sjelden gang ikke har lyst der og da, og dette henger vel igjen fra fortiden.

Jeg kjenner igjen behovet for å forsvare ham, som du også gjør. Han var jo snill og grei ellers, selv om det ikke var noe oppmerksomhet å få når det ikke var sex med i bildet. Og jeg syntes jeg overdrev, for vi hadde det jo fint i hverdagen. Jeg hadde også fint kunnet avverge, men da hadde jeg bare utsatt "problemet" litt. Også er det det at jeg ble vant til å ha det sånn.

Jeg hadde fryktelig dårlig samvittighet da jeg gikk fra ham! Tenk å gå fra en snill mann "bare" på grunn av et dårlig sex-liv?! Og bryte opp ungene fra kjernefamilien! Men det hadde vart for lenge og gått for langt.

I ettertid har jeg også måttet se i øynene at jeg har blitt "voldtatt" av mannen min mange ganger, men jeg overså det mens vi bodde sammen. Nettopp for at vi skulle kunne fortsette som par.

Hvis du kjenner deg igjen i det Anki og jeg har skrevet, må du virkelig tenke over om det er sånn du vil ha det. Etter min erfaring er det vanskelig å endre på, både for deg og for ham. Jeg hadde ALDRI kunnet ha sex med eksen min igjen! Og han greide aldri å endre på opplegget sitt. Håper for hans skyld at han har skjønt mer nå!

Skrevet

Han har brutt avtalen igjen.....men nå var han veldig stolt over at han klarte stoppe før selve samleiet. Han bare "fingret".

Jeg klarte ikke si fra ordentlig, fikk bare mumlet nei, og jeg har ikke lyst........

Det ska sies at vi kosa oss helt fint når vi la oss. Kyss og stryking(over belte). Jeg var så glad fordi vi klarte det og begge likte det. Men..... :cry:

Skrevet

Jeg gråter innvendig når jeg leser om situasjonen din mumi, du MÅ!!!! si ifra og snakke med ham eller terapauten om hvor sårende og vondt dette faktisk er for deg!!!

Dersom du ønsker at forholdet ikke skal ende med brudd, så MÅ du virkelig sette ned foten akkurat der den skal være nede! Ikke la ham "bare fingre" dersom du ikke vil han skal det!

Og hvorfor i alle verdens land og riker fingrer han deg når du ikke vil han skal?? Trodde at fingring var noe man gjorde for at den andre skulle ha det godt, når den andre klart gir tegn til at den ikke synes det, så gjør man det vel ikke for sin egen del? :klø:

Du MÅ mumi, for din egen skyld og for forholdet og for din evne til å ha det godt og stole på at dine grenser faktisk er viktige de også!!

Skrevet

Er dette med at han tar for seg selv om du ikke vil noe som har pågått over tid, eller har det begynt nå i det siste?

Skrevet

Før stilte jeg opp av og til fordi jeg syntes jeg burde. At han har gjort det mot min vilje har skjedd bare 3 ganger.

Før jeg ble gravid hadde jeg også lyst......uten problemer, men han har alltid hatt veldig sterke drifter da......

Jeg skjønner at det ikke kan fortsette sånn, men klarer liksom ikke å være hard.....skjønner?

Skrevet
...Jeg skjønner at det ikke kan fortsette sånn' date=' men klarer liksom ikke å være hard.....skjønner?[/quote']

Skjønner jeg veldig godt, men bare tenk på at du faktisk MÅ! ellers ødelegger du så utrolig mye mer for deg selv.

kunne du hatt terapi uten ham en gang? også kommet sammen etterpå?

Skrevet

Stakkars deg. Jeg føler så inderlig med deg. Du MÅ sette deg selv først. Gjør du ikke det blir selvbildet ditt ødelagt! Mannen din har ingen respekt for deg!! :trøste:

Skrevet

Artikkel til deg

Du må begynne med å respektere deg selv, hvis andre skal respektere deg. Når du lar ham begå slike overtramp, så går det ut over selvrespekten din. Du vet jo det er galt det han driver med.

En annen ting er at noen må få ham til å forstå (helst terapeuten, men da må du si fra først hvordan ståa egentlig er) at han har like mye ansvar for null-sex praksisen som du har. Det er ikke slik at han kan prøve seg, mens du må skyfle unna. Hvis han ønsker at du skal få tilbake sexlivet ditt, så må han sette eksemplet med å respektere dine grenser mer enn sine behov. Ellers vil det ikke skje, og det må han forstå.

Gjest Anonymous
Skrevet

hei mumi...

du sier i et innlegg tiliere at du er den "unormale", siden du ikke vil/klarer å ha sex...

ikke for å virke frekk eller noe slikt, men d er bare vås! du er ikke mer unormal enn oss andre her. men du må være sterkere og si ifra mer presist.... lar du dette fortsette så kan det hende at forholdet aldri kan reddes.

mange har vel opplevd å miste sexlysten, også meg. å etter d jeg har lest hær, vil jeg si som noen andre og har sagt, han har voldtatt deg.

jeg vet hvordan d føles, jeg ble voldtatt av en god venn og senere av min første kjæreste.

du ble vist heldigvis ikke skremt slik jeg ble...

men, har nå samboer og planlegger giftemål til neste sommer.

vis at du mener alvor, tru med å gå fra han om du må!

bare vis han at du mener alvor...og snakk med terapauten. gjærne alene, du får sagt mye mer når du er alene enn når mannen din er med.

LA HAN IKKE UTNYTTE DEG!!

*støtte Mumi :klem: *

Koz Litle

• 1 år senere...
Skrevet

Han har brutt avtalen igjen.....men nå var han veldig stolt over at han klarte stoppe før selve samleiet. Han bare "fingret".

Jeg klarte ikke si fra ordentlig, fikk bare mumlet nei, og jeg har ikke lyst........

Det ska sies at vi kosa oss helt fint når vi la oss. Kyss og stryking(over belte). Jeg var så glad fordi vi klarte det og begge likte det. Men..... :cry:

Uff! Jeg er virkeligt med deg og håper for din og barna dine sin skuld at du kan respektere deg selv og var glad i deg selv og barna dine så mye at du ikke tillater dette lenger!! Du kan kankje si at dette ikke går ut over barna dine, men det gjør det... Har du det vont og lever et vanskeligt liv kan du være sikker på barna dine føler det samme... Barn er smarte og om di gjerne ikke sjønner hva som fåregår ser di at "Noe" Fåregår! Tenk på dette og snakk med terapsuten din om det på egenhånd og finn ut hva du skal gjøre.... Ikke for å såre deg eller være stygg men han kommer nok aldrig til å forandre sin seksualitet... Det er en side med ham som han nok alltid har hatt og alltid kommer til å ha... Så tenk på d før du er respektløs mot deg selv og fortsetter i dette ekteskapet...Du seier også at dere er gift og at de andre tok hardt i med at du har blitt voldtatt eller at du har blitt utsatt for overgrep, men kjære deg... Du har blitt utsatt for voldtekt og overgrep!! Om du står i speilet en dag og seier dette til deg mange ganger kan det kankje synke inn!! Jeg mener ikke å være slem men vil ha deg til å forstå det innlysende... Du må ikke bagatellisere det for dette er veldigt alvorligt! Du kan kankje si at vi utenfor vet ingenting om hvordan du har det, men her er det jo mange som har opplevd det samme som deg og de har heldigvis funnet en vei og kommet seg ut av det... Det håper jeg for all del du også vil... For selv om dere er gift så har han INGEN rett på å behandle deg som en eiendel han kan gjøre hva han vil med!!

Det er din kropp ikke hans og du bestemmer selv hva du vil gjøre med din egen kropp! At han kan komme litt ut av kontroll SKAL IKKE SKJE!!

BLI STERK! Si sånne ting til deg selv mange ganger om dagen og ta et valg om å leve i endeløs pine eller å gå videre og få et lykkeligt liv... Som sagt vil han nok ikke endre seg... Og du er ikke unormal... Di fleste kvinner har det slik, men de fleste har også menner som respektere di godt nok og elske di godt nok til å høre på og akseptere damene sine... Du seier du sjønner at han blir lei seg og forstår det ikke er lett for han... Vel.. Er dette en gjensidig forståelse?? Forstår han deg og respekterer ditt valg? For det er nemligt ditt valg om du vil ha sex eller ikke og det er hans valg om han godtar dette, som han tydligvis ikke gjør....

Og da er det kankje på tide å innse at det fører ingen steds henn...

Det har ikke så mye med forståelse å gjøre men om valg! Hans valg... Og det ser ut som hans valg er å fortsette som før...

Han har ganske mange valg da...- Valg til å unngå situasjoner der en kan bli fristet ( Som feks. unngå soverommet sammen), valg til å få hjelp og ta imot hjelpa og høre på å gjør det som blir sagt... Har han gjort det? Eller benekter han hva som har skjedd? Innrømmer han det har skjedd men husker ikke så mye av det pga av alkohol, black out eller lignende? Legger han ansvaret over på deg?Benekter han hva som skjer med deg eller skadevirkningene? Eller innrømmer han alt men skulder på at det er vanskeligt å forandre seg??

Benekter han desse tinga er det stoooor fare for gjentagelse og at han ikke kommer til å forandre seg... Det skal du vite...

Det er selvfølgeligt ikke godt å sitte å tenke på om man har blitt voldtatt og det er nok sikkert derfor du prøver så hardt å beskytte han og bagatelisere det for oss andre litt og, men det blir mye verre for deg om du fortsetter i forholdet og ikke bryr deg nok om deg selv til å komme deg ut av det.... Om du aksepterer det som har skjedd og virkeligt står for det og kommer deg i god behandling hos psykolog så skal du se at ditt liv blir like hærligt som de andre sitt om kankje ikke betre! :) Hvis du får ta tak i problemet da... Du seier jo selv at om det virkeligt va sånn at du har bitt voldtatt så har dere vertfall ingen fremtid sammen! Så du vet det nok selv hva du må gjøre men er bare litt redd for nye ting og forandringer...

Men STÅ PÅ!!!!! Sloss for deg selv!! Og barna dine! Masse lykke til!!!

Skrevet

Hva i alle dager gjør at denne tråden kommer opp igjen?? Den er fra mai 2004! Får da virkelig håpe at disse problemene har fått sin løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...